Urinvegsinfeksjon

hvordan bli kvitt smertene fort uten pencelin ?
For å bli kvitt urinveisinfeksjon drikk mye surt som appelsinjuice og ta tranebær (finnes i kapsler og flytende, kjøpes på apotek). Drikk ellers mye væske. Hold deg unna søtt. God bedring!
 
For å bli kvitt urinveisinfeksjon drikk mye surt som appelsinjuice og ta tranebær (finnes i kapsler og flytende, kjøpes på apotek). Drikk ellers mye væske. Hold deg unna søtt. God bedring!
Takk for det, ja holdt meg til te med sitron i, i dag men føler ikke det har hjelpt noe særlig :/
 
Ååå det er så vondt :( Som nevnt over her hjelper det å drikke surt. Appelsinjuice har hjulpet meg ut noen ganger når jeg har hatt det. God bedring!
 
Hvis du er gravid så drar du rett til legen og får penicillin. Det er utrolig dumt å gå med uvi i svangerskapet! Vanligvis bruker jeg be folk la være å Google det, men denne gangen - gjør det.
Her er NHI sin artikkel om det.
 
Dersom du har fått uvi er det ikke noe annet enn Penicillin som hjelper. Det er mye som kan forebygge, men ikke fjerne, om du har fått det ordentlig. Er du gravid, så dra til legevakta. Greit å komme seg til legen så fort som mulig allikevel altså, du vil ikke at dette skal spre seg.

Sur drikke, masse masse vann etc kan være med på å forebygge, men ikke ta bort. Tranebær har aldri funket på meg. Jeg har hatt kronisk uvi i over 20 år, så vet litt om emnet. God bedring. ❤️
 
Dersom du har fått uvi er det ikke noe annet enn Penicillin som hjelper. Det er mye som kan forebygge, men ikke fjerne, om du har fått det ordentlig. Er du gravid, så dra til legevakta. Greit å komme seg til legen så fort som mulig allikevel altså, du vil ikke at dette skal spre seg.

Sur drikke, masse masse vann etc kan være med på å forebygge, men ikke ta bort. Tranebær har aldri funket på meg. Jeg har hatt kronisk uvi i over 20 år, så vet litt om emnet. God bedring. ❤️
Helt sant, fikk uvi en gang da eg var på besøk i Oslo og kjørte til legevakten, men fikk ingenting av dem, de sa at det skulle nokså forsvinne av seg selv... Det dummeste jeg har hørt, måtte vente i 3 dager til men mye smerter og da jeg kom hjem så var det direkte til fastlegen hvor jeg fikk antibiotika. Hjalp med det samme, så nå vet jeg, bare antibiotika hjelper.
 
Hvis det er helt i starten, kan det fungere å drikke veldig mye væske. Men hvis det har utviklet seg, er det beste å få antibiotika. Utrolig dumt hvis det utvikler seg! Og som andre skriver over: Er du gravid er det best å dra rett til legevakten. God bedring :)
 
Til du får kommet deg til lege, så ta smertestillende det hjelper på smertene.
 
Er gravid i førstetremester. Ringte legevakten i dag men de hadde ikkje den pencelinen eg kunne ta med tanke på graviditet. Fikk beskjed om å komme i morgen når apoteket hva åpnet. Derfor eg lurte på om det hva noe som funket litt raskt mest med tanke på ubehaget over blæren og vondt når eg tisser.
 
Er gravid i førstetremester. Ringte legevakten i dag men de hadde ikkje den pencelinen eg kunne ta med tanke på graviditet. Fikk beskjed om å komme i morgen når apoteket hva åpnet. Derfor eg lurte på om det hva noe som funket litt raskt mest med tanke på ubehaget over blæren og vondt når eg tisser.

Ville ikke gått med en uvi, spesielt ikke som gravid. Jeg har en historie med mange nyrebekkenbetennelser og hvis du syns det er vondt med en vanlig uvi vil du ikke la det gå opp i nyrebekkenet for det er ganske så *banneord*. Har selv nettopp avsluttet en antibiotikakur for uvi (er i tredje trimester) og det tok knekken på det med en gang. Satser på at du får en kur i morgen som tar knekken på det, i mellomtiden er det viktig at du drikker godt. God bedring :)
 
Ville ikke gått med en uvi, spesielt ikke som gravid. Jeg har en historie med mange nyrebekkenbetennelser og hvis du syns det er vondt med en vanlig uvi vil du ikke la det gå opp i nyrebekkenet for det er ganske så *banneord*. Har selv nettopp avsluttet en antibiotikakur for uvi (er i tredje trimester) og det tok knekken på det med en gang. Satser på at du får en kur i morgen som tar knekken på det, i mellomtiden er det viktig at du drikker godt. God bedring :)
Eg reiste til legevakten i nabokommunen får de hadde den pencelinen eg trengende. Klarte ikke vente til i morgen da eg begynte å tisse reint blod. :/ har tatt fyste kuren å håper den virker sjapt, eg springer nå mellom sengen å do får å tisse hvert 10 min med varmeflaske på magen.
 
Eg reiste til legevakten i nabokommunen får de hadde den pencelinen eg trengende. Klarte ikke vente til i morgen da eg begynte å tisse reint blod. :/ har tatt fyste kuren å håper den virker sjapt, eg springer nå mellom sengen å do får å tisse hvert 10 min med varmeflaske på magen.

Håper på snarlig virkning og at du får hvilt deg litt :)
 
Eg reiste til legevakten i nabokommunen får de hadde den pencelinen eg trengende. Klarte ikke vente til i morgen da eg begynte å tisse reint blod. :/ har tatt fyste kuren å håper den virker sjapt, eg springer nå mellom sengen å do får å tisse hvert 10 min med varmeflaske på magen.

Bra du ikke ventet! Jeg har hatt mye uvi og aldri tisset blod! Høres ut som om det var på full fart opp til nyrene dine. Ønsker deg god bedring fort!
 
Bra du ikke ventet! Jeg har hatt mye uvi og aldri tisset blod! Høres ut som om det var på full fart opp til nyrene dine. Ønsker deg god bedring fort!
Takk for det :) eg og har det ofte på vinteren og våren, tisser blod hver gang:/ har hat nyrebekkenbetennelse 1 gang å det hva j****. Svimte av hver gang eg sto pga smerter endte til slutt på sykehuset i 2 uker med intravenøs behandling.
 
Dersom du har fått uvi er det ikke noe annet enn Penicillin som hjelper. Det er mye som kan forebygge, men ikke fjerne, om du har fått det ordentlig. Er du gravid, så dra til legevakta. Greit å komme seg til legen så fort som mulig allikevel altså, du vil ikke at dette skal spre seg.

Sur drikke, masse masse vann etc kan være med på å forebygge, men ikke ta bort. Tranebær har aldri funket på meg. Jeg har hatt kronisk uvi i over 20 år, så vet litt om emnet. God bedring. ❤️
Det der stemmer ikke for alle da.. har hatt uvi sikkert 20 ganger selv og bare EN gang har jeg måttet krype til korset og gå til legen for å få penicillin.. og da snakker jeg ordentlig uvi med tissing av piggtråd og blod altså, mange ganger. For meg funker tranebær og noen andre veldig gode urter for urinveiene hver gang.
Når det er sagt, vil jeg ikke anbefale Ts som er gravid å ikke gå til legen, heller motsatt.
 
Back
Topp