Urinprøve

Jeg fikk med et nytt hos jordmor etter hver time der, uten å betale. :confused005

Samme her, fikk nytt hos legen når jeg leverte inn urinprøve sist. Så hvis du kjøper et beger til å starte med, så får du nok nye underveis. Vet ikke hvor det er billigst, mest sannsynlig på nett. Koster 25kr cirka for et glass på apotek.

Jeg bestilte ti stykk på forskerfabrikken til 138kr inkludert frakt. At ikke jeg visste at man kunne bruke de om igjen :facepalm: ikke for pengene- men miljøet...

17 kroner på farmasiet.no nå. Tilbud. men absolutt det beste å bruke det opp igjen! :)

Viktig med sterile glass ved disse prøvene, spesielt når de sendes til dyrkning :) Så lurt å ikke bruke om igjen:happy:

Min jordmor sa det var helt greit å bruke glasset om igjen, så hun skylte det etter hun testet det hun skulle.. men bare 1 gang.. så annenhver gang hadde jeg nytt glass

Fikk tips av jordmor i forrige svangerskap at jeg kunne fint bruke et glass f eks et lite syltetøyglass eller noe. Spilte ingen rolle sa hun; så lenge det var rengjort!

Nå kom jeg på at jeg ikke fikk tilbake glasset jeg tok med til legekontoret i dag :smiley-ashamed004 Da får jeg vel kjøpe nytt da. Hos jordmor fikk jeg det tilbake, men der var det ikke innom laben liksom

Jeg gjør som jeg lærte av mamma da jeg var liten; ta med i et kokt syltetøyglass. De hoper seg opp hjemme likevel ☺️☺️ Legen sier ikke noe på det. Gratis, enkelt og miljøvennlig

Man skal i utgangspunktet ikke koke og vaske selv, nei :angelic: Legekontorene har iallefall begynt å stille strengere krav til hva de tar imot :) Som bioingeniør støtter jeg det :cheers

Får plastbeger på sykehuset som jeg må tisse i på stedet, så trenger ikke ta med meg noe. Men dette er sånn de gjør her i Belgia.

Back
Topp