Uregelmessig menstrasjon..

hes

Forelsket i forumet
Nå blir jeg helt oppgitt her..I en periode på 4, 1. gang var det 28 dager 2. og 3. var det 24 og nå siste gangen har det bare gått 20 dager mellom hver menstruasjon??

Hva er det som skjer???[:(]

Skulle tro det gjorde det vanskeligere for oss å bli gravid eller?
 
Det blir jo litt vanskelig å finne ut eksakt dato for EL. Men du er jo på en måte heldig da - det blir jo flere muligheter da du har korte sykluser da. Jeg for min del har hatt sykluser på rundt 40 dager - og da tar det lang tid mellom hver gang det kan bli klaff.
 
Okey - trodde det var vanskeligere å bli gravid med korte sykluser jeg? Mente jeg hadde lest det en plass? Men om jeg fortsatt kan bli gravid er jo det bare bra egentlig.. Så slipper jeg å vente så lenge..Har prøvd i to måneder men er i 3 pp - så det er jo litt rart da..
 
Jeg har ikke hørt at det er vanskeligere å bli gravid med korte sykluser[:)] Så det er nok bare å satse videre.. Du kan jo prøve El tester da, så finner du da ut når du har EL.

Jeg tok min første EL test i stad og den viste to sterke streker - men jeg er fortsatt litt i tvil. Lurer på om den ene kan være noe svakere på den ene siden så jeg skal ta en til for å se..

Lykke til[:D]
 
Jeg hadde sykeluser på 25 dager frem til mai, og jeg syns det var helt greit.. Ble liksom ikke så alt for lenge mellom hver gang, men mensen kommer oftere, det er ikke like morsomt...

Men jeg syns det ofte er vanskelig å regne ut når jeg har EL når sykelusene er sjeldnere...Håper tickeren min er riktig, for da kan jeg bare følge med på den [:D]
 
Tenkte jeg skulle ta en el test denne gangen ja, for å sjekke..

Dette står på babyverdens el kalkulator - den 4 har jeg jo mensen fortsatt?? Skjønner ikke dette jeg..

Din fruktbare periode er: 04.08.2005 - 09.08.2005
Eggløsningen finner sted: 07.08.2005
Termin: 02.05.2006

Skal ikke være lett..
 
Er du sikker på at du har tastet inn riktige datoer da? Men hvis Det alltid er to uker mellom EL og mens så må det jo bli slik da. Hmm[8|]

Da begynner jeg å bli litt enig med deg i det du sa i stad.. Det er vel ikke akkurat så fristende å jobbe aktivt for å bli gravid hvis man fortsatt har mensen..

Får håpe du får litt mer normal syklus neste gang!

Lykke til
 
Jeg har regnet ut på EL kalkulatorern jeg også.. Min fruktbare tid er fra 5.8-10.8 EL er den 8.8.... Men jeg har sjekket den i alle mine sykeluser, og det har ikke skjedd noe på hele 14 perioder...

Føler meg egentlig veldig ufruktbar, når jeg ikke har klart det ennå...

Men jeg gikk på p- sprøyta i flere år, før jeg hoppet over på p-piller, som jeg sluttet med for akkurat 1 år siden...

Tror dere p- sprøyta og p- pillene har noe med dette å gjøre??
Jeg har hatt så og si regelmessig mensruasjon siden jeg sluttet på pilla.....[8|][8|]
 
Hvor lenge har dere prøvd jas?
 
Herregud - leste jo det nå ja...1 år.."rødme"
 
Vi har prøvd et år nå, begynte med en gang jeg slutta på pilla....

Syns dette begynner å drøye litt...Men jeg får nesten hele tiden høre at det fort kan gå et år før man blir gravid etter pilla og slikt, så jeg satser på at det skal gå denne gangen..hehe (særlig.....[:'(])
 
Jas:
Jeg tror nok at p piller og p sprøyter virker veldig inn på om du blir gravid eller ikke. Det sies jo at det kan gå opp til 2 år før en kan bli gravid etter p pille bruk - og tidligere var det 3 år med sprøyten, men jeg tror ikke det er slik lenger..
 
Jeg brukte ett år på å bli gravid med førstemann. Da hadde jeg brukt P-piller enn stund. Syklusen ble helt tullete etter jeg sluttet på pilla.

Ta en prat med legen din - det gjorde jeg den gangen. Følte at jeg slappet mer av etter det og vips ble jeg gravid. Så det er mulig selv om det kan ta litt tid.
 
Jeg skjønner godt at du er utolmodig ja...Vi er bare i 3 pp, og JEG er utolmodig og enstelig (helt tåpelig)

Første gangen gikk det 8 måneder før det klaffet, og da hadde jeg gått på p-pillen i 7 år. Men jeg er så redd for at noe har forandret seg, har hørt så mange som ikke får til nr 2..
 
Karianne:
Jeg bestillte legetime før idag, skal inn om 3 uker bare for å ha sjekket om ikke annet..

Så får vi se hva han sier..
 
Så bra! Ja legene er eksperter på å si " vi får se det an". Men mas litt på de. Det hjelper. Hos meg lå det nok mest i psyken. Da jeg slo meg til ro med at alt var i orden så ordnet det seg.


Lykke til ihvertfall[:)]
 
Jeg var hos legen da jeg prøvde med nr 1 etter vel ett halvt år - og da klaffet det rett etterpå..[;)]

Legen min er veldig forståelses full - og prøver å hjelpe det han kan stort sett hver gang, så jeg satser på det går fint..Håper vertfall

Er dere prøvere nå Karianne? I såfall for hvor lenge denne gangen?
 
Ja vi er prøvere. Er bare i pp2, men syklusene mine tuller denne gangen også. Det virker som psyken spiller meg et puss igjen. Har hatt regelmessige sykluser siden jeg tok ut spiralen i høst. Men da vi begynte å prøve så ble det helt texas. Forrige var på over 9 uker. Forrige mens var 10 juni - så det går ikke akkurat fort i svingene her nei[:@]

Men nå har jeg fått Pergotime av legen har gått på det i 5 dager. Det skal fremprovosere EL - og det ser ut som om det hjelper siden jeg fikk positiv EL test i dag..
 
Håper det ordner seg da [:)]

Kjenner jeg blir lettere deppa ev dette her..Kunne ønske vi kunne få til til på første forsøk og slippe alt dette "tullet"..Håper det går kjappere denne gangen vertfall.

Men man kan ikke få alt man vil heller...[;)]
 
Back
Topp