Uplanlagt graviditet

Soleia

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Stjerneskuddene 2024
Noen her som er uplanlagt gravide? Denne graviditeten kom som et sjokk på et helt ekstremt dårlig tidspunkt. Jeg har vurdert abort, men klarer ikke gjennomføre det. Synes det er veldig vanskelig å gå gravid nå, å være så bekymret over fremtid, forhold, økonomi osv. Jeg føler at jeg sørger, når en graviditet skal være noe man skal glede seg over, noe å glede seg til.
 
Sniker fra mai ;) føler med deg her. Det samme har skjedd med oss. Uplanlagt med nr 3. Vi har vært fram og tilbake om vi skal ha nr 3, så jeg har funnet ut at det var skjebnen som avgjorde for oss nå ;) vi har mistet en del ganger tidligere så det å ta abort var ikke aktuelt for vår del. Men det er jo klart, å få et barn som ikke er planlagt kommer jo som et sjokk. Og det skal jo passe inn både med det ene og det andre. Viktig å snakke godt ut med partner om det iallfall. Hva sier han?
 
Ja ble ganske uplanlagt gravid her og. Er student på siste året på bacheloren, som vil si at når jeg er ferdig i juni så står jeg uten jobb og studieplass. Så økonomi sitter ganske godt i her og. Men ordner seg nok. Har deltidsjobb nå på sykehjem men spørs jo hvor lenge man klarer å jobbe der, ganske fysisk tung. Satser på det ordner seg for begge :)
 
Noen her som er uplanlagt gravide? Denne graviditeten kom som et sjokk på et helt ekstremt dårlig tidspunkt. Jeg har vurdert abort, men klarer ikke gjennomføre det. Synes det er veldig vanskelig å gå gravid nå, å være så bekymret over fremtid, forhold, økonomi osv. Jeg føler at jeg sørger, når en graviditet skal være noe man skal glede seg over, noe å glede seg til.
Jeg tror at økonomi og lignende er fort gjort å bekymre seg over, men at det egentlig ikke er noe å begymre seg over. Jeg tenker at det vil alltid løse seg, og man kommet alltid til å klare å ta vare på barnet sitt å gi det det den trenger. Jeg husker jeg bestemte meg for at jeg ville helst eie ett hjem og ikke leie, og ville ha bil lappen før jeg skulle få barn. Nå er jeg gravid, ikke veldig god økonomi, og har verken bil lappen eller eier noe leilighet, men jeg vet uansett at vi skal få til å gi det barnet akkurat det den trenger selv uten disse tingene på plass enda :)
Tror vi bare burde glede oss alle sammen til det som kommer :Heartred:Heartred:Heartred
 
Last edited:
Hei! Akkurat samme her. Jeg og samboer hadde barnefri i helgen og koste oss på hotell, lørdagen gikk jeg på butikken rett ved. Søndag morgen tok jeg en test som var positiv. Regner med at termin blir i Juni. Vi har heller ikke bestemt oss for om vi skal beholde, men jeg tror ikke jeg klarer å gjennomføre abort. Vår første sønn er bare 9 mnd og jeg har akkurat fylt 24 år selv. Samboer jobber borte 5 uker på og 5 uker fri, så det blir mye på meg både under graviditet (om jeg blir dårlig) og etter fødsel. Skal ha samtale med jordmor i morgen, tenker det blir avgjørende :) Er abort uaktuelt for deg? Støtter valget ditt uansett utfall. Det er ikke lett å havne i denne situasjonen.
 
Vi venter barn nr 3. Dette er forsåvidt det nærmeste vi kommer en planlagt graviditet. Vi ble gravide idet vi hadde bestemt oss for å utsette prøving på grunn av økonomiske hensyn. De andre to var overraskelser, så sånn sett kan jeg relatere til det sjokket.
Vi har ekstremt dårlig råd, men har likevel valgt å beholde barnet da det er et veldig ønsket barn, det var bare timingen som var "feil". Jeg tenker at det ordner seg til slutt. Vi har per nå 20000 i mnd etter skatt, så det blir absolutt ingen dans på roser, men vi skal nok klare oss. Vi må bare tilpasse forbruket vårt.

Jeg vil at du skal vite at det i de aller aller fleste tilfeller ordner seg, både økonomisk og på andre måter. Det er ikke sikkert det blir slik vi har tenkt eller håpet på, men det blir nok bra til slutt. Vi personlig har aldri hatt direkte god råd, siden jeg er syk, men barna har det godt heldigvis.
Pass på å ta vare på deg selv oppi alt
 
Samme her.. Har to jenter fra før, her blir de 3 unger på under 4 år.. Jeg er arbeidsledig, vi har nytt hus, trenger nå ny bil osv.. Har vært på samtale om abort! Men jeg klarer de ikke! Har 3 spontanaborter bak oss, så de sitter langt inne! Merker at jeg tenker veldig fort "dette vil jeg ikke" når jeg henger over toalettet og kaster opp på morgen med to små jenter som ser på.. Men jeg tror å håper at de blir lettere å glede seg etter hvert :)
 
Min første var uplanlagt. En one night stand. Jeg studerte. Bodde på hybel. Hadde en liten jobb ved siden av skolen.

Men det gikk det og :)

Nå har jeg blitt noe helt annet enn jeg hadde tenkt til den gangen, har funnet drømmemannen, har vært gift i 10 år, bygd hus og forhåpentligvis kommer nr 3 til sommeren etter 3 års prøving.
Og ungen? Et prakteksemplar av en tenåring :dance018:excited001
 
Ikke planlagt her.. Fikk termin 6 dager etter at vi egentlig skal gifte oss..Så hvis vi ser at alt ser bra ut i uke 12 blir bryllupet flyttet et år fram ❤️ Men jeg gleder meg veldig! Har ønsket dette lenge, sånn egentlig. Men den dårligste timingen noen sinne
 
Ikke planlagt her.. og det føles ut som en sikkelig sørgeprosess. Forstår ingenting av de som nyter å være gravide eller kjenner på babylykke.. Håper det kommer etterhvert. :bag:
 
Ikke planlagt her.. og det føles ut som en sikkelig sørgeprosess. Forstår ingenting av de som nyter å være gravide eller kjenner på babylykke.. Håper det kommer etterhvert. :bag:
Hvis det er noen trøst så er verken 1 eller 3 trimester spesielt «nytbart...»
Og gleden og babylykken kommer når den kommer. Den skal du ikke stresse med. Hvis du føler deg ulykkelig derimot, bør du snakke med jordmor om det. Man kan bli deprimert både i og etter svangerskapet.
 
Hvis det er noen trøst så er verken 1 eller 3 trimester spesielt «nytbart...»
Og gleden og babylykken kommer når den kommer. Den skal du ikke stresse med. Hvis du føler deg ulykkelig derimot, bør du snakke med jordmor om det. Man kan bli deprimert både i og etter svangerskapet.

Det er vanskelig å snakke om, men jeg har aldri hatt noe ønske om å bli mor eller få barn. Føler egentlig at livet jeg lever i dag er "ødelagt" og at all frihet jeg har blir borte. Kroppen skal også bli ødelagt nå. Kan ikke gjøre noe av det jeg har lyst til. Er ikke i dårlig form i hele tatt, den er grei. Og morsomt å føle på at kroppen er i forandring. Får rett og slett stole på de som sier at å få barn er det beste som har skjedd dem, selv om det er vanskelig å tro på :angelic: Ser overhodet ikke sjarmen med babyer og småbarn, men større barn, de er kule. Heldigvis er barnet veldig ønsket fra mannen sin side og jeg vet han kommer til å stille opp 100%. Håper at hormonene tar over til slutt. Nå om dagen er jeg egentlig sur fordi det er røykeslutt, ingen øl, må pause i ridningen etterhvert, blir dårlig med snørekjøring med hund i vinter, masse mat jeg ikke kan spise... BLÆH. Ser IKKE sjarmen.:bored:
 
Ikke planlagt her.. og det føles ut som en sikkelig sørgeprosess. Forstår ingenting av de som nyter å være gravide eller kjenner på babylykke.. Håper det kommer etterhvert. :bag:
Hei! Vil bare si at jeg som er planlagt gravid, ikke føler noe som helst babylykke enda. Så du må for all del ikke tro at det er noe feil fordi du ikke er glad. Det er 100 forskjellige måter å være kvinne på, og 100 forskjellige reaksjoner på å være gravid. Og ingen måte er riktigere enn andre (selv om det sikkert føles bedre om man er forelsket i fosteret fra dag 1).
 
Hei! Vil bare si at jeg som er planlagt gravid, ikke føler noe som helst babylykke enda. Så du må for all del ikke tro at det er noe feil fordi du ikke er glad. Det er 100 forskjellige måter å være kvinne på, og 100 forskjellige reaksjoner på å være gravid. Og ingen måte er riktigere enn andre (selv om det sikkert føles bedre om man er forelsket i fosteret fra dag 1).

Takk :Heartblue Tror det blir greit når den kommer ut og jeg ser at livet ikke er totalt ødelagt. Ser jo at andre som aldri skulle ha barn er svært glade i barna sine. Men inne på slike forum som dette er det kanskje i overkant mye lykkelige folk som har ønsket seg barn lenge. :bounce Så lett å tenke at jeg er den eneste som ikke er overlykkelig. Klarer ikke høre folk snakke om unger eller se bilder av babyer fornjeg gruer meg sånn, helt tragisk. Men abort blir det ikke denne gangen. Har tatt det to ganger tidligere. Ligger våken halve natta og gruer meg allerede, blir et langt svangerskap gitt.
 
Det er vanskelig å snakke om, men jeg har aldri hatt noe ønske om å bli mor eller få barn. Føler egentlig at livet jeg lever i dag er "ødelagt" og at all frihet jeg har blir borte. Kroppen skal også bli ødelagt nå. Kan ikke gjøre noe av det jeg har lyst til. Er ikke i dårlig form i hele tatt, den er grei. Og morsomt å føle på at kroppen er i forandring. Får rett og slett stole på de som sier at å få barn er det beste som har skjedd dem, selv om det er vanskelig å tro på :angelic: Ser overhodet ikke sjarmen med babyer og småbarn, men større barn, de er kule. Heldigvis er barnet veldig ønsket fra mannen sin side og jeg vet han kommer til å stille opp 100%. Håper at hormonene tar over til slutt. Nå om dagen er jeg egentlig sur fordi det er røykeslutt, ingen øl, må pause i ridningen etterhvert, blir dårlig med snørekjøring med hund i vinter, masse mat jeg ikke kan spise... BLÆH. Ser IKKE sjarmen.:bored:
Skjønner at du syns det er vanskelig å prate om. Man skal liksom være så lykkelig og regnbue når man ser de to strekene...
Det er lov å føle som du gjør, det må du vite. Alle er ulike - jeg er motsatt av deg. Jeg elsker babyer, nå har jeg to skolebarn og det er ikke det at jeg ikke liker det.. det er bare tøft. Tøffere enn våkenetter og såre pupper :angelic:
Jeg kjenner mye på følelsen av «er det vits..». Dette er 5 gang på 3 år jeg er gravid og jeg er ganske så avventende og tvilende til det hele..
husk at du har oss her inne å prate med da, og jordmor og mannen din der ute :) Det er viktig å snakke med han om ting og.. og selv om denne vinteren kanskje blir annerledes så er det bare en vinter. Neste vinter kan du kjøre hund, ri og røyke som en svamp igjen :D
 
Heldigvis får man øynene mer opp for svangerskapsdepresjon og fødselsdepresjon. Håper du får en jordmor/lege som du kan snakke med om følelsene dine, så skal nok dette gå bra :) mye kan skje på 9 mnd!
 
Skjønner at du syns det er vanskelig å prate om. Man skal liksom være så lykkelig og regnbue når man ser de to strekene...
Det er lov å føle som du gjør, det må du vite. Alle er ulike - jeg er motsatt av deg. Jeg elsker babyer, nå har jeg to skolebarn og det er ikke det at jeg ikke liker det.. det er bare tøft. Tøffere enn våkenetter og såre pupper :angelic:
Jeg kjenner mye på følelsen av «er det vits..». Dette er 5 gang på 3 år jeg er gravid og jeg er ganske så avventende og tvilende til det hele..
husk at du har oss her inne å prate med da, og jordmor og mannen din der ute :) Det er viktig å snakke med han om ting og.. og selv om denne vinteren kanskje blir annerledes så er det bare en vinter. Neste vinter kan du kjøre hund, ri og røyke som en svamp igjen :D

Tusen takkn for trøstende ord :Heartpink:Heartblue Det betyr mer enn du aner. Kanskje jeg kan få skolebarna dine og du tar babyen min? :knegg:
 
Bare tenker sånn, at nå er absolutt sista sjanse for planlagt abort snart. Kun 30 dager igjen på å bestemme meg for den viktigste beslutningen i livet mitt. For man kan vel ikke gi bort babyer på fødestua om man ombestemmer seg? :nailbiting::nailbiting::nailbiting: Håper innerst inne på en SA slik at valget er tatt for meg. Høres sikkert helt grusomt ut for de som virkelig ønsker barn at jeg tenker sånn. Det som gjør det vanskelig er at jeg har alt på plass. Fast jobb, kjøpt hus, masse plass, bil, førerkort, masse dyr barnet kan vokse opp med, ei fantastisk bygd vi bor i med virkelig gode naboer, god barnehage og veldig bra skole.
 
Uplanlagt her også på en måte. Vi ønsket oss barn, men selvsagt ikke midt i et hardt studie. Hele svangerskapet per nå preges av enorm usikkerhet og bekymring vedr. studiene som løper på tre år, hvorpå det første året blir gjennomført nå før fødsel hvis jeg ikke blir enormt syk/ får plager.
Men med to stk fra før, en sykt travel 100% jobb og studiene ved siden av, alene 50% av tiden med ungene, nye samboer er vekke stort sett hele tiden ifbm arbeid, lite familie som kan stille opp.... det ser fader ikke bra ut en plass.
 
Back
Topp