Unngå strekkmerker

Manana

gravid for første gang
Februarlykke 2015
Er det noen som har noen gode tips til hvordan å unngå strekkmerker? Noen spesielle kremer dere bruker (og hvor ofte dere påfører)?

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Jeg brukte Clarins strekkmerkekrem sist, og fikk ikke et eneste strekkmerke. Brukte det hver kveld fra magen begynte å vokse.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Smørte og smørte sist men ble full :/ hofter og lår, men veldig lite på mage....

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
 
De sier det lille hjelper med sånne krever for det er hormonelt er vel mer riktig haha ikke genetisk . Anyway sist brukte jeg cocoa butter fra the Body shop
 
Last edited:
Tydeligvis er strekkmerker hormonelt. Har ikke stor mage men har fått endel strekkmerker. De kom samtidig som nupper på halsen


♡ Februar 2015 ♡
 
Brukte ingenting sist, og ingen strekkmerker her:)
Mamma eller mormor fikk heller ingen:)
 
Skaff deg gode gener, det er vel det eneste som faktisk virker... men å smøre med fuktighetskrem hjelper ivertfall med kløen når magen strekker seg.... Vet at det er urettferdig og at det suger, men er vel egentlig det som er fakta... søstera mi ble mye større enn meg uten et strekkmerke på hele kroppen, min mor var også stor som gravid, fikk tre barn uten et strekkmerke... Jeg fikk litt på mine lovehandles og på nedre delen av magen sist... E veldig fornøyd med at jeg ikke fikk noen over navlen da


Sent from my iPad using BV Forum
 
Jeg smurte og smurte, men fikk likevel mange på magen! Nå med nummer to ser jeg at de gamle merkene strekker seg og blir litt lengre.. Får ikke gjort så mye annet enn å akseptere det desverre :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Eneste er å drømme å håpe og smøre sånn du aldri er tør på områdene:)


Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015
 
Eg foresten med nr 1 å vet det kommer flere med nr 2 men hva gjør vel det! Eg har bært frem barn:)


Juni icsi miracle 2013
Februar surprise 2015
 
Jeg har ikke gjort noe, og fikk ingen med de andre to. Det er jo hormonelt da. Jeg fikk masse strekkmerker i tenåra, men de er blitt helt hvite.
Har fått med meg at veldig unge mødre ofte får mer strekkmerker enn litt eldre.
 
Strekkmerker kan man ikke forebygge dessverre. Men man kan prøve å "etterbehandle" dem med oljer og kremer, feks Bio-oil :)
Men er lurt å smøre mage, hofter rygg, lår og pupper for å holde huden smidig og unngå kløe :)
 
Brukte krem sist. Men magen min er full av tiger striper. Så er ikke plass til nye denne gangen. Så funket dårlig på meg

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
 
Jeg er veldig nysgjerrig på hva dere som smurte masse og likevel fikk merker smørte med...?
 
Strekkmerker kommer av hormoner og er faktisk genetisk. Jeg smurte som en helt men ble full av merker.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Back
Topp