Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Tror det er til du fyller 46. Skal stå i papirene dine om frysing, mener jeg, men er jo så lite som ligger på Helsenorge fra UNN.Noen som vet hvor lenge UNN oppbevarer embryo på frys? Vet jo ikke om vi vil ha en til (får se an livet om et par år), men vil ikke miste de embryoene vi har i fryseren![]()

Dette er selvfølgelig et altfor sent svar; men hvis det er noen andre som lurer så har jeg fått beskjed om at mensen må komme før kl. 16 for at det kan regnes som dag 1.Noen av dere UNN piker som har fått mensen sent på dagen og skulle starte med estradot på dag 2? Blir så usikker på om jeg skal starte i morgen eller søndag, egentlig kommer det foreløpig bare rosa blod så bør kanskje vente til søndag dersom den ikke kommer ordentlig i gang?
Leit å høre at forsøket ble avbrutt, vi var selv igjennom det flere ganger. Vi hadde også en runde med null befruktning uten god grunn, kan være eggkvaliteten eller at det var hardt skall på eggene - umulig å vite! ICSI funket bra for oss, etter hvertForsøket vi skulle ha i Mai ble avbrutt da ingen egg ble befruktet. Hadde god produksjon og hele 11 egg ble tatt ut (brukte Pergoveris), men det funket ikke med vanlig IVF for oss selvom vi begge hadde fine prøver… Har begynt å tulle med at jeg alltid var litt «mannehater» i ungdomstiden og at kroppen min henger litt etter
Jeg hadde nytt uttak nå fredag som var og denne gangen ble det 4 egg, 3 egg er så langt befruktet og jeg har fått time på onsdag til tilbakesettingDenne gangen brukte jeg Meriofert og det ble brukt ICSI-metoden. Så håper virkelig på tilbakesetting OG frys denne gangen.
Har hatt skikkelig vondt i buken etter uttaket og det kjennes ut som at jeg blir fylt opp med gass som ikke «slipper ut». Så jeg lurer på om det kommer av at jeg fortsatt er hoven etter selve uttaket (hadde vondt ett par dager sist også, men ikke så vondt som nå) eller om det er en bivirkning av Cyclogest.
Noen som har opplevd noe lignende? Jeg skal ringe Tromsø i dag for å høre om det er noe jeg kan gjøre/endre. Paracet ser ikke ut til å fungere ![]()
Masse lykke til med innsett! Krysser fingrene for frysJa jeg fikk beskjed om at jeg hadde tenkt riktig ved og telle dag 2 som dag 1 når mensen kom så sentDette er selvfølgelig et altfor sent svar; men hvis det er noen andre som lurer så har jeg fått beskjed om at mensen må komme før kl. 16 for at det kan regnes som dag 1.
.Lykke til!Forsøket vi skulle ha i Mai ble avbrutt da ingen egg ble befruktet. Hadde god produksjon og hele 11 egg ble tatt ut (brukte Pergoveris), men det funket ikke med vanlig IVF for oss selvom vi begge hadde fine prøver… Har begynt å tulle med at jeg alltid var litt «mannehater» i ungdomstiden og at kroppen min henger litt etter
Jeg hadde nytt uttak nå fredag som var og denne gangen ble det 4 egg, 3 egg er så langt befruktet og jeg har fått time på onsdag til tilbakesettingDenne gangen brukte jeg Meriofert og det ble brukt ICSI-metoden. Så håper virkelig på tilbakesetting OG frys denne gangen.
Har hatt skikkelig vondt i buken etter uttaket og det kjennes ut som at jeg blir fylt opp med gass som ikke «slipper ut». Så jeg lurer på om det kommer av at jeg fortsatt er hoven etter selve uttaket (hadde vondt ett par dager sist også, men ikke så vondt som nå) eller om det er en bivirkning av Cyclogest.
Noen som har opplevd noe lignende? Jeg skal ringe Tromsø i dag for å høre om det er noe jeg kan gjøre/endre. Paracet ser ikke ut til å fungere ![]()

Noen som vet hvor lenge UNN oppbevarer embryo på frys? Vet jo ikke om vi vil ha en til (får se an livet om et par år), men vil ikke miste de embryoene vi har i fryseren![]()
Ja stemmer som @1984håp sier. Etter at en har fylt 46 år så destrueres eggene, evt. dersom en av partene "ber" om at eggene skal destrueres.Tror det er til du fyller 46. Skal stå i papirene dine om frysing, mener jeg, men er jo så lite som ligger på Helsenorge fra UNN.

De sa at det hørtes ut som bivirkning, men at det også kunne være overstimuleringLykke til!
Jeg hadde vondt flere netter etter egguttak, var mildt overstimulert og de kunne se væske i buken på egginnsett. Jeg trudde det var bivirkning av cyclogest men det var det altså ikke. Usikker på om en kan bli overstimulert ved 4 egg?![]()
Vi har 7 på frys, men usikker på om vi skal bruke dem. Mannen har barn fra før, så vi må se om vi takler et barn til
Får ta en runde og se an om et år eller to!Oy kjempe gode odds da om dere skulle bestemme dere for det!Vi har 7 på frys, men usikker på om vi skal bruke dem. Mannen har barn fra før, så vi må se om vi takler et barn tilFår ta en runde og se an om et år eller to!

Ja, det lover godt! Etter mange mislykkede forsøk og masse egg som ikke ble befruktet, så var det virkelig godt med et uttak som gav oss mange egg på frys og ei nydelig datterOy kjempe gode odds da om dere skulle bestemme dere for det!![]()

Nok et avbrutt forsøk på oss, denne gangen kom vi oss i det minste til dag 5 og innsett-dag (sist kom vi oss til bare dag 2).Forsøket vi skulle ha i Mai ble avbrutt da ingen egg ble befruktet. Hadde god produksjon og hele 11 egg ble tatt ut (brukte Pergoveris), men det funket ikke med vanlig IVF for oss selvom vi begge hadde fine prøver… Har begynt å tulle med at jeg alltid var litt «mannehater» i ungdomstiden og at kroppen min henger litt etter
Føler så med deg, det er så tungt å få den telefonen på reisedag… jeg har dessverre vært igjennom det to ganger, det er helt grusomt.Nok et avbrutt forsøk på oss, denne gangen kom vi oss i det minste til dag 5 og innsett-dag (sist kom vi oss til bare dag 2).
Vi får se det positive i det; at vi ikke rakk å sette inn før det gikk galt og at avbrutte forsøk ikke tells som forsøk. Så vi har fortsatt tre forsøk
Nå blir det en liten pause på denne frøkna da det var ganske hardt for kropp og sinn denne gangen, men er fortsatt ved godt mot!
Noen som tilfeldigvis vet hvor tett opp mot jul man kan sette i gang med nytt forsøk?
Stor klemDa var vi på’an igjen!Nok et avbrutt forsøk på oss, denne gangen kom vi oss i det minste til dag 5 og innsett-dag (sist kom vi oss til bare dag 2).
Vi får se det positive i det; at vi ikke rakk å sette inn før det gikk galt og at avbrutte forsøk ikke tells som forsøk. Så vi har fortsatt tre forsøk
Nå blir det en liten pause på denne frøkna da det var ganske hardt for kropp og sinn denne gangen, men er fortsatt ved godt mot!
Noen som tilfeldigvis vet hvor tett opp mot jul man kan sette i gang med nytt forsøk?

Lykke til, håper det gjør susen for deg!Da var vi på’an igjen!
Denne gangen blir det lang protokoll med Synarela og deretter Fostimon
Begynte på Synarela på søndag som var (snart 1 uke siden), har ikke kjent noen bivirkninger så langt! Så det er jo deiligStarter med Fostimon 22. November hvis jeg får en blødning innen den tid og ultralyd 5. Desember
![]()
. Du er iallfall i gode hender, UNN er virkelig fantastisk
.Lykke til!Joiner her! 1. forsøk stimulert på fostimon og ganirelix, icsi, venter tålmodig på innsett og håper ikke telefonen ringer med dårlige nyheter i dag som gjør at det ikke skjer.