UNN Tromsø pikene

Litjmora

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Aprilspirene 2024❤️
Hei alle sammen.
Har lett litt etter en tråd for oss som får behandling i Tromsø, men klarer ikke å se at det finnes.
Noen andre håpefulle som får behandling til UNN?
 
Så gøy.
Frysforsøk denne gang og satt inn blasto den 24. Juni. Har testdag den 13.juli. Føles ut som en hel evighet til.
Hva med deg?

Spennende, håper det går veien for deg :) Skal i gang med fryseforsøk #2 til høsten, fikk full klaff på første fryseforsøket vårt der i slutten av mai, men mistet nå 7+2. Gleder meg til å komme i gang igjen :D
 
Spennende, håper det går veien for deg :) Skal i gang med fryseforsøk #2 til høsten, fikk full klaff på første fryseforsøket vårt der i slutten av mai, men mistet nå 7+2. Gleder meg til å komme i gang igjen :D
Så trist at du mistet. Håper det klaffer til høsten Jeg har også mistet nettopp med en MA etter en spontan graviditet. Har aldri blitt gravid på frys, så er veldig spent og litt skeptisk men satser på at det blir bra.
 
Så trist at du mistet. Håper det klaffer til høsten Jeg har også mistet nettopp med en MA etter en spontan graviditet. Har aldri blitt gravid på frys, så er veldig spent og litt skeptisk men satser på at det blir bra.

åå så trist at du også har mistet:( Krysser fingrene for oss begge :)

har du hatt mange fryseforsøk? Og hvor mange egg har du på frys?
 
åå så trist at du også har mistet:( Krysser fingrene for oss begge :)

har du hatt mange fryseforsøk? Og hvor mange egg har du på frys?
Mista tellinga på antall frysforsøk da alle (borsett fra dette) var fra 2016 til jeg ble gravid med min sønn i 2018. (Han var ferskforsøk) så dette er fra samme uttak som han. Har 3 igjen på frys om denne ikke har klamra seg fast
 
Er det mye forskjell på fersk vs. fryseforsøk? Fikk en nydelig liten gutt med blactocyst og fersk forsøk for 1 år siden og har flere på frys. Så neste blir frys.
 
Heisann:) skal igang med første forsøk på Unn når di åpner opp for ferske forsøk.. fått beskjed at det blir etter sommeren engang, får vite mer ca i uke 33... skulle egentli igang med forsøk i juni, men korona satt en stopper for det..
Har vert til utredning i over 1 år i Narvik, å så en tur opp på avdelingen i Tromsø, for informasjon om muligheter og undersøkelse
 
Har tilhørt UNN. 4 uttak og 5 innsett der. Exu i 2013 og bare negative tester etter det. Tilhører Maigaard nå og tar alt av undersøkelser og kontroller på UNN
 
Heisann:) skal igang med første forsøk på Unn når di åpner opp for ferske forsøk.. fått beskjed at det blir etter sommeren engang, får vite mer ca i uke 33... skulle egentli igang med forsøk i juni, men korona satt en stopper for det..
Har vert til utredning i over 1 år i Narvik, å så en tur opp på avdelingen i Tromsø, for informasjon om muligheter og undersøkelse

så spennende at dere snart er i gang :D
 
Er det mye forskjell på fersk vs. fryseforsøk? Fikk en nydelig liten gutt med blactocyst og fersk forsøk for 1 år siden og har flere på frys. Så neste blir frys.
Hei. De sier at fersk er bedre enn frys, men det er nok fordi ikke alle egg tåler opptining. Men mange som bare blir gravid på frys, men andre bare blir gravid på fersk.
 
Heisann:) skal igang med første forsøk på Unn når di åpner opp for ferske forsøk.. fått beskjed at det blir etter sommeren engang, får vite mer ca i uke 33... skulle egentli igang med forsøk i juni, men korona satt en stopper for det..
Har vert til utredning i over 1 år i Narvik, å så en tur opp på avdelingen i Tromsø, for informasjon om muligheter og undersøkelse
Så spennede Håper det blir en fantastisk reise
 
Heihei :) hører til her. Har vært gjennom ett forsøk med ett innsett og 3 uttak. To siste uttakene visnet for tidlig bort etter befruktning osv, men nå når over ett år har gått, er vi klare igjen ved godt mot. Går til homeopatisk behandling under beina. Å det har visstnok kortet ned min syklus, å forhåpentligvis bedres ting der inne også :) medisinen har jeg ikke så trua på, men den koster så lite der, men behandlingen er dyr.. starter på igjen der tror jeg. Noen her som har fått satt inn to egg for å bedre sjangsene? Det fikk vi lov til, så får se hva man skal tørre :p
 
Heihei :) hører til her. Har vært gjennom ett forsøk med ett innsett og 3 uttak. To siste uttakene visnet for tidlig bort etter befruktning osv, men nå når over ett år har gått, er vi klare igjen ved godt mot. Går til homeopatisk behandling under beina. Å det har visstnok kortet ned min syklus, å forhåpentligvis bedres ting der inne også :) medisinen har jeg ikke så trua på, men den koster så lite der, men behandlingen er dyr.. starter på igjen der tror jeg. Noen her som har fått satt inn to egg for å bedre sjangsene? Det fikk vi lov til, så får se hva man skal tørre :p
Velkommen skal du være Jeg fikk satt inn 2 blasto på siste uttak jeg hadde. Men det var med en sterk advarsel på siden. Tvilling graviditet er en økt risiko for deg og barna. Jeg valgte å sette inn 2 da de sa at jeg hadde 6 egg, men kun 2 så bra ut, så de andre 4 ble nok ikke noe mer utav. Siden det var aller siste runde og barneønsket så stort så valgte jeg å sette inn de 2 fine blastoene. Bedre med 2 enn ingen var min tanke. Det ble en fin gutt ut av det forsøket og det viste seg at de 4 andre eggene hadde klart seg fint og utviklet seg videre så nå prøver vi på søskenforsøk med de.
Det er en risiko, men bare du og partner kan vite om det er rett for dere å sette inn 2.
Uansett så håper jeg det går fint å at dere får drømmen oppfylt ❤️
 
Velkommen skal du være Jeg fikk satt inn 2 blasto på siste uttak jeg hadde. Men det var med en sterk advarsel på siden. Tvilling graviditet er en økt risiko for deg og barna. Jeg valgte å sette inn 2 da de sa at jeg hadde 6 egg, men kun 2 så bra ut, så de andre 4 ble nok ikke noe mer utav. Siden det var aller siste runde og barneønsket så stort så valgte jeg å sette inn de 2 fine blastoene. Bedre med 2 enn ingen var min tanke. Det ble en fin gutt ut av det forsøket og det viste seg at de 4 andre eggene hadde klart seg fint og utviklet seg videre så nå prøver vi på søskenforsøk med de.
Det er en risiko, men bare du og partner kan vite om det er rett for dere å sette inn 2.
Uansett så håper jeg det går fint å at dere får drømmen oppfylt ❤️

ja, vi får se da hva dem anbefaler. Når ønsket blir så stort at man tenker at man klarer ALT, så er det ikke så nøye egentlig (selv om det kan være nokså risikabelt) jeg tror nok det blir 2 stk. Så det er jo bare en god mnd til oppstart. Å den tiden skal vi bruke til å bestemme oss mens jeg er «menneske»
 
Skal du ha nytt uttak, eller sette inn frosent egg denne runden ?
 
Har tilhørt UNN. 4 uttak og 5 innsett der. Exu i 2013 og bare negative tester etter det. Tilhører Maigaard nå og tar alt av undersøkelser og kontroller på UNN
Hei .:angelic:
Hvordan gikk du frem med å starte prosessen hos andre klinikken ?
Jeg hører Tromsø jeg å , 2 forsøk igjen fra offentlig , men ønsker bytte klinikk . o_O
 
Hei .:angelic:
Hvordan gikk du frem med å starte prosessen hos andre klinikken ?
Jeg hører Tromsø jeg å , 2 forsøk igjen fra offentlig , men ønsker bytte klinikk . o_O
Private klinikker tar du bare kontakt med. Maigaard er i Danmark. Om du ønsker å bytte offentlig sykehus ringer du sykehuset du ønsker å benytte.
 
Hei! Hører også til Tromsø. Har hatt to ferskforsøk og to fryseforsøk så langt. Kun det siste ferskforsøket ble positivt men endte i SA 5+5. Hos meg har de aldri dyrket eggene lengre enn til dag 3, uten at jeg har fått svar på hvorfor de ikke har prøvd frem til blasto selv om eggene har utviklet seg helt etter boka. Har en pause nå før vi går på forsøk nr 3. Gikk til privat gyn og fikk beskjed om at jeg har pcos og ble anbefalt metformin for å se om det kan hjelpe på og kanskje klare å bli gravid uten ivf.
Noen som vet hvordan UNN forholder seg til metformin i forbindelse med ferskforsøk? Vurderer å ta siste forsøk på St. Olavs, selv om jeg liker både leger og sykepleiere veldig godt på UNN.
 
Back
Topp