Unisex strikket babytøy.

Evamor

Elsker forumet
Himmelbarn
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det noen som vet om unisex strikkeoppskrifter til babytøy?

Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønnet men sitter og strikker tøy.

Masse er så kjønnsbestemt. Men synes det er så kos å strikke.
 
Er det noen som vet om unisex strikkeoppskrifter til babytøy?

Vi har bestemt oss for å ikke vite kjønnet men sitter og strikker tøy.

Masse er så kjønnsbestemt. Men synes det er så kos å strikke.
Jeg har begynt på dinosaurdress fra siste klompelompeboka. Vi skal heller ikke vite kjønnet, men syr og strikker i alle farger uansett.
 

Vedlegg

  • IMG_20190516_150752.jpg
    IMG_20190516_150752.jpg
    35,4 KB · Visninger: 8
Rompere er jo fine uansett kjønn, og veldig kjekke :)
 
romper, bleiebukse, heldress, pledd, sokker, lue.. jeg strikker mye i mintgrønn og beige, syntes de er veldig nøytrale.

Når vi er inne på strikking, noen som vil dele oppskrifter? :angel8
 
Strikker denne fargen nå.

Har strikket mange av de gratis oppskriftene til nøstebarn.
 

Vedlegg

  • 4555F30F-3F19-463A-822A-996A7F04974B.jpeg
    4555F30F-3F19-463A-822A-996A7F04974B.jpeg
    36,3 KB · Visninger: 6
Jeg holder på med gullungenromper nå i fargen oker :)
 
Den var også kjempefin (mønsteret altså)! Og herlig med litt sterke farger!
Den er superfin! Ikke sant, må ha noe annet enn grått og hvitt, men grønt er jo også en farge som er fin på både jente og gutt :) Blir det gutt her skal jeg strikke et eller annet i petroleumsblå, den er så fin!
 
Den er superfin! Ikke sant, må ha noe annet enn grått og hvitt, men grønt er jo også en farge som er fin på både jente og gutt :) Blir det gutt her skal jeg strikke et eller annet i petroleumsblå, den er så fin!

Vi har hatt mye 80-tallsfarger til sønnen vår: okergult, burgunder, lilla. :D
 
Sniker fra september her.

Synes det meste er kjønnsnøytralt jeg, utenom kjoler såklart.

Jeg har strikket timianshorts, olavas sommerdrakt, bellateppe, olives ribdragt, bladrillejakke. Skal også strikke willums selebukse, kjappstrikkadrakt, bladrilledress, ankers body, lillebrors/lillesøsters romper og sikkert mer (om jeg rekker) :) Synes alt dette kan brukes til begge kjønn :)
 
Sniker fra september her.

Synes det meste er kjønnsnøytralt jeg, utenom kjoler såklart.

Jeg har strikket timianshorts, olavas sommerdrakt, bellateppe, olives ribdragt, bladrillejakke. Skal også strikke willums selebukse, kjappstrikkadrakt, bladrilledress, ankers body, lillebrors/lillesøsters romper og sikkert mer (om jeg rekker) :) Synes alt dette kan brukes til begge kjønn :)
Jeg har noen kjoler, mer som lange gensere som kommer til å bli brukt uansett tror eg
 
Back
Topp