Ung mor = dårligere mor??

Var 25 da mini ble født og hørte aldri noe sånt selv om jeg var yngre enn de i barselgruppen feks.
Babyverdengjengen jeg var mest med hadde både eldre og yngre mødre enn meg og tenkte da aldri på at alderen hadde noe å si.
 
Ja Unge Mødre hjalp nok ikke på stempelet :eek: Selv om mange av de er mer fornuftige syns jeg enn mange mammaer jeg vet om på 30+ :p

Ja det skal de ha... Finnes mange "eldre" mødre som er helt på trynet :p mem syns jo de som har klippet programmet har gjort en elendig jobb... Føler de drar frem det negative...
 
Synes ikke du går under kategorien ung mor. Synes det er synd at så mange tydeligvis assosierer ung mor med dårlig mor. Fått kjenne veldig på de fordommene der selv da jeg ble mor som 19åring!
 
Det finnes da de som er godt over 30 som ikke burde hatt barn. Man kan være vel så god forelder selv om man er ung. Man kan jo begynne å lure på verdens når man får stemplet ung mor fordi man ikke har blitt 30 liksom :p
 
Jeg er så lei! Så lei av å høre blant annet de ansatte i barnehagen, og helsesøster hele tiden skal påpeke at vi er så flinke med mini for å være så unge.. Altså, vi er ikke så unge. Jeg er 24 og han er 26. Er det noen grunn til at vi skulle vært dårligere foreldre en noen på 30?
Det er jo koselig å høre at vi gjør det bra, men synes det blir litt feil at de skal påpeke alderen hele tiden.
Er det så spesielt ungt da?! Da er jo jeg nærmest en medisinsk sensasjon, så gammel som jeg er! :p (35 og gravid med nr 2) om vi skal endre på uttrykkene her... ;) 30 er tydeligvis alderen mener jeg.
 
Er det så spesielt ungt da?! Da er jo jeg nærmest en medisinsk sensasjon, så gammel som jeg er! :p (35 og gravid med nr 2) om vi skal endre på uttrykkene her... ;) 30 er tydeligvis alderen mener jeg.

Nei, jeg synes i grunn ikke det er så veldig ungt. Var 23 da jeg fikk sønnen min, og det er jo tidlig med tanke på hvor i livet de fleste andre venner av oss er, men føler likevel ikke at jeg er så ung :p
 
Synes ikke du går under kategorien ung mor. Synes det er synd at så mange tydeligvis assosierer ung mor med dårlig mor. Fått kjenne veldig på de fordommene der selv da jeg ble mor som 19åring!

Ja, kjedelig for de som faktisk får barn i tidlig alder og er kjempe flinke til å være foreldre. Jeg ser nok en del yngre ut en hva jeg er da, og når jeg forteller folk at jeg har barn blir de helt sjokkerte og sier "når du er så ung!?" Så sier jeg at jeg faktisk er 24, så det er ikke så tidlig, og da får jeg tilbake at jeg ser mye yngre ut, og godt kunne vært 15.. Haha.
 
Jeg også reagerte på at jeg liksom var ung mor da jeg var 24. Er da ikke spesielt ung da for å få barn, og heller ikke nødvendigvis umoden i hodet.
 
Jeg fikk første når jeg var 21, fikk høre fra hs at jeg ikke var spesielt ung :p aldri følt eller hørt at folk ser på meg som en dårligere mor pga alder :eek:
 
Ja, kjedelig for de som faktisk får barn i tidlig alder og er kjempe flinke til å være foreldre. Jeg ser nok en del yngre ut en hva jeg er da, og når jeg forteller folk at jeg har barn blir de helt sjokkerte og sier "når du er så ung!?" Så sier jeg at jeg faktisk er 24, så det er ikke så tidlig, og da får jeg tilbake at jeg ser mye yngre ut, og godt kunne vært 15.. Haha.
Hehe, ja kjenner igjen den og gitt! Har alltid sett litt yngre ut, og da jeg fikk første kunne jeg fint gått for å være 16 år:D husker jeg alltid følte meg beglodd når jeg hadde gravidmage, og følte folk dømte meg. Mye satt nok kanskje i mitt eget hode men fikk en del kommentarer og!

Husker spesielt en gang jeg tok bussen, når babyen var ca 6mnd. Og han BARE skrek. Prøvde alt, men han var rett og slett bare misfornøyd med å måtte være i vogna (likte ikke å kjøre bil eller buss!). Da var det en annen passasjer lengre bak i bussen som snakka i tlf, og jeg hørte henne si "Åh nå står det ei ung mor i bussen her som ikke skjønner at hun må underholde ungen sin for å få han til å ti stille"!!! :O Kom fra ei voksen dame!! Husker jeg ble kjempelei meg!
 
Hehe, ja kjenner igjen den og gitt! Har alltid sett litt yngre ut, og da jeg fikk første kunne jeg fint gått for å være 16 år:D husker jeg alltid følte meg beglodd når jeg hadde gravidmage, og følte folk dømte meg. Mye satt nok kanskje i mitt eget hode men fikk en del kommentarer og!

Husker spesielt en gang jeg tok bussen, når babyen var ca 6mnd. Og han BARE skrek. Prøvde alt, men han var rett og slett bare misfornøyd med å måtte være i vogna (likte ikke å kjøre bil eller buss!). Da var det en annen passasjer lengre bak i bussen som snakka i tlf, og jeg hørte henne si "Åh nå står det ei ung mor i bussen her som ikke skjønner at hun må underholde ungen sin for å få han til å ti stille"!!! :O Kom fra ei voksen dame!! Husker jeg ble kjempelei meg!

Herregud, folk kan komme med så mye rart at jeg blir helt paff!

Jeg fikk høre av andre jeg gikk ute med at folk ofte så veldig på meg da jeg også gikk gravid. Jeg tenkte ikke på det, sikkert fordi jeg ikke kunne brydd meg mindre. Men hadde jeg faktisk vært 15-16 hadde jeg jo sikkert tenkt mye over det, og det hadde nok vært veldig sårende.
 
Omg.. sånn føler jeg det. Riktig nok er jeg 22 og har ei på 4.5 år men husker at jeg måtte få helsestasjonen til å RINGE BHGEN og si at E ikke kunne ha yoghurt, ikke skulle sove på dagen osv. Det er grusomt å bli sett ned på som mor når du selv vet hvor flink du er med barnet ditt og hvor mye vanskeligere det blir å oppdra ett barn når ens meninger ikke betyr noe lenger og at man må få en annen instans til å bekrefte at sånn skal det være med barnet osv..
 
Tenker det kommer an på livssituasjonen og personlighet om man er ung eller ikke. Det går ikke bare på selve tallet.

Men syns i utgangspunktet ikke at det er ungt nei. Men så er det veldig vanlig i dagens samfunn å få barn etter man har bikket 30. Mitt mål er å være ferdig før 30 :) :p
 
Det er så absolutt ikke slike at eldre foreldre er bedre foreldre!
Eldste sønnen min på 7,5år har en pappa som er 33år. Han er umoden, egoistisk og ikke egnet som far!
Min nåværende samboer og jeg har 3 barn sammen (3år, 2år og 7mndr), han ble nettopp 26år og er verdens beste pappa! :) Han stiller opp for alle ungene, inkludert eldste. Han leker med de og gir de tonnevis med kjærlighet ❤️
Alderen definerer ikke om man er en god eller dårlig forelder, men handlingene!
 
Skjønner godt du reagerer på å bli omtalt som ung mor. Det er vel en helt normal alder å bli forelder på? :)

Uansett synes jeg ikke nødvendigvis at det er en sammenheng mellom alder og egenskaper man innehar som mor.
 
Jeg er så lei! Så lei av å høre blant annet de ansatte i barnehagen, og helsesøster hele tiden skal påpeke at vi er så flinke med mini for å være så unge.. Altså, vi er ikke så unge. Jeg er 24 og han er 26. Er det noen grunn til at vi skulle vært dårligere foreldre en noen på 30?
Det er jo koselig å høre at vi gjør det bra, men synes det blir litt feil at de skal påpeke alderen hele tiden.
24 og 26 er jo ikke unormalt ungt. Rart at folk velger å påpeke det.
 
Herregud, folk kan komme med så mye rart at jeg blir helt paff!

Jeg fikk høre av andre jeg gikk ute med at folk ofte så veldig på meg da jeg også gikk gravid. Jeg tenkte ikke på det, sikkert fordi jeg ikke kunne brydd meg mindre. Men hadde jeg faktisk vært 15-16 hadde jeg jo sikkert tenkt mye over det, og det hadde nok vært veldig sårende.
Ja ikke sant!! Helt utrolig. Men så vanvittig lite innsikt enkelte har da, kan jo ikke være annen grunn til at folk sier sånn.
Ja, jeg var i hvert fall veldig var på det. Var liksom veldig klar over selv at jeg så yngre ut, og hadde på den tiden mye komplekser for det og. Tenker av g til på det enda faktisk, med gravidmagen og en 6åring ved siden av meg. Er jo 25 nå, men kan fortsatt gå for å være noen år yngre:D Men har heldigvis ikke komplekser for det lengre:D
 
Jeg var 20 da eldste var født og 25 nå når vi fikk minsten. Alltid fått mye skryt om hvor flink jeg er og slikt fra bhg ansatte, de på sykehuset ol.
Men merket faktisk størst forskjell under fødselen og tiden etterpå denne gang, de ansatte hadde mer respekt for mine ønsker, sist ble jeg bare overkjørt..

Glad jeg er en relativt ung mor:happy: Barna har alt de trenger å vel så det når det kommer til matrielle ting, hus har vi, bil, jobb. De får masse oppmerksomhet og vi finner på masse aktive ting med barna våre. De har 2 trygge og stabile voksne samt unge og spreke besteforeldre:D ingenting negativt i det;)
 
Fikk første når jeg var 22-år. Og følte mange dømte meg. Spesielt sykehuset! De snakket meget ekkelt til meg når andre ikke var til stede. Og var veldig hersende.

Fikk kommentarer som: (pga ikke fikk til ammingen) at mme var beregnet for sauer, så med mindre jeg ville at sønnen min skulle få saue-hjerne var det bare å få til å amme.

Fikk også beskjed når jeg skulle skifte på sengen hans at jeg var dum i huet da jeg satte madrassen ved siden av min seng mens jeg ordnet..

Sånn tviler jeg på at de hadde snakket til 1 på 30!

Så denne gangen har jeg valgt et annet sykehus og kommer ikke til å finne meg i sånt!

Er det mulig!! Jeg fikk eldste da jeg var 20 (så veldig ung ut for alderen) etter fødselen så havnet barnet på nyfødt pga blodforgiftning. Ingen ville svare på mine spm, alle snakte over hodet mitt! Jeg var livredd, ikke så rart da barnet hodt på å dø.. Denne grusome starten pluss en tøff fødsel der jeg heller ikke ble tatt seriøst så endte jeg opp med fødselsdeprisjon. Kan legge til at jeg var jeg som så noe var galt med babyen etter fødsel og tok kontakt, ble da bare avfeid først.

Var noe helt annet da jeg fikk nr 2 som 25 åring! De var kjempesnille og hørte på meg hele tiden.. rare greier at alder skal ha noe å si på behandlingen.:(
 
Jeg er 19 og venter min første i mars, jeg er livredd for og bli sett ned på pga alderen min, redd for og ikke bli hørt osv! Men jeg har en fantastisk familie rundt meg og jordmor sa til meg sist at jeg var ikke så ung og kom til og klare meg kjempe bra!
 
Back
Topp