Ung mor = dårligere mor??

anines

Elsker forumet
Jeg er så lei! Så lei av å høre blant annet de ansatte i barnehagen, og helsesøster hele tiden skal påpeke at vi er så flinke med mini for å være så unge.. Altså, vi er ikke så unge. Jeg er 24 og han er 26. Er det noen grunn til at vi skulle vært dårligere foreldre en noen på 30?
Det er jo koselig å høre at vi gjør det bra, men synes det blir litt feil at de skal påpeke alderen hele tiden.
 
Det har vi fått høre ofte også. Vi er 25, var 24 når guttungen ble født. Veldig irriterende og unødvendig.
 
Jeg er så lei! Så lei av å høre blant annet de ansatte i barnehagen, og helsesøster hele tiden skal påpeke at vi er så flinke med mini for å være så unge.. Altså, vi er ikke så unge. Jeg er 24 og han er 26. Er det noen grunn til at vi skulle vært dårligere foreldre en noen på 30?
Det er jo koselig å høre at vi gjør det bra, men synes det blir litt feil at de skal påpeke alderen hele tiden.

HÆ?? Jeg ble mor som 22 åring, sambo var 27... Har aldri hørt noe slikt vi? Å omtale noen på 24 og 26 som unge foreldre i den forstand høres rart ut!!
 
Det har vi fått høre ofte også. Vi er 25, var 24 når guttungen ble født. Veldig irriterende og unødvendig.

Ja, synes det er litt merkelig jeg. De mener jo ikke noe vondt med det. Men likevel er det med det som irriterer meg!
 
Av overskriften trodde jeg kanskje at du var rundt 16 eller noe (som ikke betyr at man er en dårlig mor, men samfunnet ser litt ned på det likevel).
24 vil jeg ikke si er ung mor, ikke "unge mødre" ung i alle fall. Snodige greier!
 
Ja, synes det er litt merkelig jeg. De mener jo ikke noe vondt med det. Men likevel er det med det som irriterer meg!
Nei, tror nok ikke de mener noe vondt med det, men stedet er irriterende er jeg enig med deg. men synes absolutt ikke verken dere eller oss er veldig unge. Er vel en veldig vanlig alder å få barn på.
 
HÆ?? Jeg ble mor som 22 åring, sambo var 27... Har aldri hørt noe slikt vi? Å omtale noen på 24 og 26 som unge foreldre i den forstand høres rart ut!!

Spørs kanskje litt hvor man bor og hva gjennomsnittsalderen er der kanskje? Bor selv i Oslo, og foreldrene i barnehagen er mellom 34-40.. I barselgruppen jeg var i var det en som var 31 og to som var 40. Så ut i fra når folk flest her i byen får barn har vi jo valgt å få barn "tidlig". Men synes jo absolutt ikke at det er for tidlig, eller at vi er for unge. Vi klarer oss jo fint!
 
Hehe, det var jo merkelig da :p her er vi 28 og 33. Får stadig høre jeg er veldig flink. Men ingenting om alderen. Å syns uansett det å bruke alder på den måten er så teit! Jeg er sikker på at da jeg var 20 hadde jeg takla mors rollen på en mer avslappa måte en jeg gjorde nå.
 
Av overskriften trodde jeg kanskje at du var rundt 16 eller noe (som ikke betyr at man er en dårlig mor, men samfunnet ser litt ned på det likevel).
24 vil jeg ikke si er ung mor, ikke "unge mødre" ung i alle fall. Snodige greier!

Ja, når jeg hører ung mor tenker jeg også på rundt 16 åringer feks. Derfor jeg reagerer sånn når det er så mange som skal påpeke at vi er så unge. Og at de i tillegg er så overrasket over at vi fint klarer å ta vare på et barn, og har et til på vei.
 
Aldri fått høre det. Og jeg var 19 år når første kom til verden ;)
 
Ehh. Syns det var litt rart ja. Var selv 23 når jeg fikk første og fikk aldri høre noe om at jeg var ung mor. Tenker typisk unge mødre en under 20. Altså tenåringer jeg da.
 
Merkelig kommentar å komme med :p
 
Ja, når jeg hører ung mor tenker jeg også på rundt 16 åringer feks. Derfor jeg reagerer sånn når det er så mange som skal påpeke at vi er så unge. Og at de i tillegg er så overrasket over at vi fint klarer å ta vare på et barn, og har et til på vei.

Det er liksom noe "mindre koselig" med et slikt komplimang, for det blir liksom ikke et komplimang. Ikke når de er overrasket over det. Det er klart at det sikkert ikke er ment negativt, men det er ikke bare bare å ignorere det når man føler at det går på man selv som person.
 
Jeg er så lei! Så lei av å høre blant annet de ansatte i barnehagen, og helsesøster hele tiden skal påpeke at vi er så flinke med mini for å være så unge.. Altså, vi er ikke så unge. Jeg er 24 og han er 26. Er det noen grunn til at vi skulle vært dårligere foreldre en noen på 30?
Det er jo koselig å høre at vi gjør det bra, men synes det blir litt feil at de skal påpeke alderen hele tiden.
Jøss. Jeg ble manma når jeg var 26, jeg følte meg som en gammel mor :p haha
 
Du er jo ikke ung! Var selv 25 når mine små ble født! Følte meg gammel jeg da:p
 
Sært. Jeg ser ikke på en 24-åring som ung mor. Men, nå er det et faktum at gjennomsnittsalderen for førstegangsfødende stiger, så de snakker antakelig utifra dette som utgangspunkt, samt sin egen alder. Mange helsesøstre er jo godt voksne.
 
Så utrolig teit.
Hadde skjønt det om du ble mor som 15-16 åring, men ikke i midten av 20 årene

*** Ikke missforstå meg, jeg mener ikke at 15-16 åringer er dårlige foreldre, men de har kanskje litt større utfordringer. Jeg syns det er tøft at jenter som blir gravide i den alderen velger å beholde. Den ville aldri jeg ha klart. Tommelen opp for unge mødre
 
Så sært å få høre at det liksom er så ungt. Synes ikke det, og jeg var 25 da Mini ble født. Hadde skjønt det om kommentarene kom 10 år tidligere. Men der også mange fordomsfulle. Klart man kan være like flink eller like dårlig som mor som hvem som helst, enten man er 14 eller 45. Det kommer jo helt an på hvem man er som person, ikke alderen. Så det er ikke mye til et "kompliment" når man liksom skal få det på tross av alderen sin.
 
Synes ikke vi er unge jeg heller. Eller, som jeg svarte til en over her så er vi jo unge i forhold til gjennomsnittet, hvertfall gjennomsnittet i oslo. Men kan ikke skjønne at det skal være så overraskende at vi klarer oss.
 
Back
Topp