Ung eller eldre mamma?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Nora
  • Opprettet Opprettet
Jeg skulle gjerne vært yngre, men har ikke klaffet sånn. Heldigvis er det en god del andre på min alder som også får barn nå.

Jeg var en ung mamma :) første kom da jeg var 20. Nå med 3 er jeg kansje mer normal? Er 28 nå rekker akkurat å bli 29 med en uke :)

Jeg Har vert då heldig å fått mine barn tidlig :) mange har spurt meg hvorfor jeg ikke har villet vente å festet i fra meg å reist masse. Men altså jeg er ikke så glad i å feste å reise å oppleve verden kan vi gjøre når barna er store :D

Jeg skulle gjerne vært litt yngre mamma, men når man får startet litt sent så er det mer enn godt nok å være litt eldre mamma også! Og jeg er ferdig med alt jeg brant for å gjøre som ung. Jeg var egentlig ferdig etter å ha fått nr 2 da jeg var 33. Nå er jeg 37 og lengter etter sistemann! Men skal det bli tre bør det skje ganske snart, vil ikke drøye det i det uendelige.

Det er vel fordeler og ulemper åkke som!
Ideelt sett skulle jeg gjerne hatt barn når jeg var yngre (i slutten av 20årene), men slik ble det ikke.
Så lenge barnet er ønsket og elsket og har foreldre som er tilstede for barnet, er vel alder mindre viktig.

Det har vel mer å si hvordan man er som person og hvor aktiv man kan være med barna, enn det faktiske tallet :) Jeg var alltid blandt dem som hadde den eldste mammaen. Husker spesielt godt en gang mamma skulle hente meg fra en bursdag, og noen kom å sa "Det er noen her for å hente deg, mammaen din eller bestemoren din". ;) Der var fryktelig, hehe. Så jeg har alltid hatt lyst til å være relativt ung mor. En venninne av meg har brukt hele ungdomstiden sin på å bekymre seg for sin veldig syke far som alt da var ganske gammel, det ønsker jeg heller ikke for mine barn.. Men det er jo ikke alltid man kan bestemme alt selv :)

Jeg foretrekker å være ung når jeg får barn, og ønsker å være ferdig helst når jeg er 25-26, men senest 30 år. Da syns jeg at jeg er "gammel".

Men har PCOS og ser jo at jeg trolig vil være eldre om vi skal ha flere. Og det kjennes helt greit.

Var 16, eller fylte 17 to måneder etter fødselen med førstemann. Nå med nr to er jeg 20 og blir 21 to måneder etter fødselen :-) Så jeg er veldig ung :-)

Akkurat fylt 18 når jeg fikk min første :) Vanskelig, men syntes selv at jeg tjente på det :)
Nå gravid med nr 2, rekker å bli 28 til den kommer :P Skulle ønske det ikke blei så stor glippe, men sånn blei det ikke.

Føler jeg er en ung mor jeg altså ;) Fylte 25 år bare noen dager etter at jeg fikk min første. Vil fylle 30 år ca 1 mnd etter fødsel den gangen her. Og dette er tredjemann :)

Eldre! :-)
Er 34 og venter den første!
Har levd på egne premisser og reist og gjort karriere, og modnet som person!
Er veldig klar for å flytte fokuset over på familie nå :-) <3

Midt imellom? Jeg sa alltid før at om ikke jeg fikk barn før jeg var 30, så skulle jeg ikke ha noen! Første kom uplanlagt (men velkommen!) da jeg var 24, når den neste kommer er jeg 30. Blir nok ikke fler, så da ble det vel som jeg forestilte meg :P Har eldre foreldre selv, og har synes at det var kjipt i enkelte sammenhenger i oppveksten. Men mener også at det kommer mer an på personlighet og livsform enn alder, og det vil være individuelt hva som passer. "One size does'nt fit all" ;)

23 med førstemann og blir 25 før neste kommer:) vi har vært heldige med full klaff på første forsøk med begge, så dette er sånn vi ønsker det:) enig i at det avhenger av personen, ikke tallet på alderen (til en viss grad)..

Skulle vel gjerne vært yngre på en måte men samtidlig hadde jeg ikke vært klar på samme måte om jeg hadde vært yngre eller. Veldig glad for alt jeg har opplevd og gjort, som man ikke kunne gjort om man hadde barn. Og at jeg har en bra jobb og karriere og komme tilbake til etter permisjon :)

Sånn midt i mellom. Jeg hadde akkurat fyllt 27 da jeg fikk første, 31 med andre og nå 33. Perfekt!

Mamma var 43 da hun fikk meg, pappa 53. Det er både fordeler og ulemper med å ha eldre foreldre, men jeg tror faktisk at jeg heller ville hatt eldre/vært eldre mor enn (for) ung. Jeg mistet pappa altfor tidlig, men han hadde en så flott livsvisdom og historie som han delte mens han levde og det har man ikke som ung forelder. Men igjen, det er sjeldent at en ung forelder dør for tidlig.

27 med første og blitt 32 når nr 2 kommer. Synes selv dette er helt ok ☺

Jeg fyller 23 før barnet kommer, og syns det er en god alder for min del :) Jeg har mye energi, sliter ikke med helsen, stabil og sikker inntekt, ett hjem med alt som trengs og mer til og babyen er ønsket mer enn alt på jord :) Og jeg tenker at man er klar for å bli mor når man kjenner det selv, og vet man er i stand til det :) Om man er 18 eller 40 spiller vell egentlig ikke så stor rolle :)

Jeg blir 24 år og 3 barns mamma når minsten kommer i nov. Jeg har utdanning, fast jobb og "alt på G" som deg sies. Store fordelen for meg å være ung mor er at jeg er sprek! Har en bekjent som er 10 år eldre enn meg, og klarer ikke mer enn jobb, middag og legging på en dag. Jeg føler jeg derimot er ett batteri som ikke stopper før kl er tidligtst 12 på kvelden :)

Min mor har også en veninnde som fikk barn etter hun var blitt 40, og hun syntes jeg synnd i (selv om det er stygt saktk) Hun er virkelig ikke ovenpå med energi og er meget sliten.

Back
Topp