SpentDesembermor
Forelsket i forumet
Tusen takk for svar jenter [:D]
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: *CS*
Vet om to stk som ikke visste de var gravide, fant ut da de var 6 og 8mnd på vei.
Alt gikk bra med begge to [:)] Selvom begge hadde drikki endel i sv.skapet.
ORIGINAL: sogn78
Eg kjenner ei som levde singellivet til fulle, festa og tok seg gjerne ein røyk. Ho var på slalomtur, hoppa og landa på magen, ja, alt som ein ikkje bør gjera når ein er gravid.
Gjekk på legevakten pga akutte ryggsmerter og fekk vite at ho var i fødsel, guten er no 6 år og frisk og fin[:D][:D]
Skjønnar jo absolutt bekymringen til venninna di, og ho har jo grunn til det, men håpar ho klara å slappa av litt etter desse svara og ta det som det kjem. Ho kan jo ikkje gjera noko med det no uansett. Lettare sagt enn gjort sjølvsagt, men det høyres jo ut som ho har ei god venninne som vil berolige ho da[:D]
ORIGINAL: Merri24
Jeg kjenner dessverre et søskenpar det ikke har gått fullt så bra med. Begge sliter med skader fordi moren drakk i svangerskapet. Det blei ikke tydelig før skolealder.
ORIGINAL: SpentDesembermor
Huff, trist:( var det mye hun drakk i graviditeten da? Er det snakk om store menger? Alkoholisme?
ORIGINAL: Merri24
Jeg kjenner dessverre et søskenpar det ikke har gått fullt så bra med. Begge sliter med skader fordi moren drakk i svangerskapet. Det blei ikke tydelig før skolealder.
ORIGINAL: Greven av gral
Det går nå som regel bra[:)]
Kjenner 3 stykker som har vært langt på vei før de har funnet det ut. De ser ut som det har gått bra med alle barna. Men det er en del seinskader ved alkohol, det kan ta noen år før man oppdager. Men de "problemene" kan jo fint oppstå av andre ting også.
ORIGINAL: *lykkeligst*
Kjenner ei som gikk på cellegift når hun var gravid... Gikk på det i 4 mnd før hun fant ut at det var ett barn der inne. Barnet er nå snart 2 og har det fint.
Men det er jo aldri godt å si hvor mye som er for mye. Hun jeg kjenner gikk på nåler til ungen ble født.
ORIGINAL: Linemor7
Jeg har vært igjennom dette selv, men drakk aldri alkohol, er avholds.
Spiste nok en del jeg ikke skulle ha gjort men...
Knerten er idag 2,5 år og frisk som en fisk. (Bare barneastma....)
ORIGINAL: SpentDesembermor
Nå er jeg sikkert veldig dum[8|] men hva mener du med gikk på nåler?[:)]
ORIGINAL: *lykkeligst*
Kjenner ei som gikk på cellegift når hun var gravid... Gikk på det i 4 mnd før hun fant ut at det var ett barn der inne. Barnet er nå snart 2 og har det fint.
Men det er jo aldri godt å si hvor mye som er for mye. Hun jeg kjenner gikk på nåler til ungen ble født.
ORIGINAL: millililly
17 ganger på 5.måneder.. synes det var litt mye jeg da..det er vel omtrent hver helg i 5.måneder det..[&:]?
Men til svaret... det er jo ikke så mye å gjøre med det nå da, jeg ville tenkt minst mulig på det, men spist sunt, tatt gravidvitaminer.
Forhåpentligvis går det helt fint[:)].
Jeg drakk ei hel vinflaske da jeg var 5 uker på vei (visste det ikke da), men ungen vår er smart som bare det[:)]