Undersøker litt:)

Tusen takk for svar jenter [:D]

[:)]

ORIGINAL: *CS*

Vet om to stk som ikke visste de var gravide, fant ut da de var 6 og 8mnd på vei.
Alt gikk bra med begge to [:)] Selvom begge hadde drikki endel i sv.skapet.

Eg kjenner ei som levde singellivet til fulle, festa og tok seg gjerne ein røyk. Ho var på slalomtur, hoppa og landa på magen, ja, alt som ein ikkje bør gjera når ein er gravid.
Gjekk på legevakten pga akutte ryggsmerter og fekk vite at ho var i fødsel, guten er no 6 år og frisk og fin[:D][:D]

Skjønnar jo absolutt bekymringen til venninna di, og ho har jo grunn til det, men håpar ho klara å slappa av litt etter desse svara og ta det som det kjem. Ho kan jo ikkje gjera noko med det no uansett. Lettare sagt enn gjort sjølvsagt, men det høyres jo ut som ho har ei god venninne som vil berolige ho da[:D]

Nå må hun fokusere fremover og ikke begrave seg i bekymringer over det hun ikke kan gjøre noe med! Hun får nevne det for lege/jordmor, og videre nå bare ta hensyn til ungen fremover! Det går nok bra! [:)]

Jeg kjenner dessverre et søskenpar det ikke har gått fullt så bra med. Begge sliter med skader fordi moren drakk i svangerskapet. Det blei ikke tydelig før skolealder.

Takk for svar:)
Nå har hun heldigvis ikke storfesta vær helg. Så får håpe dette går bra ja:-)
Hun har vært venninden min i mange mange år så jeg føler veldig med henne. Og vil hjelpe henne med det jeg kan:-)

ORIGINAL: sogn78

Eg kjenner ei som levde singellivet til fulle, festa og tok seg gjerne ein røyk. Ho var på slalomtur, hoppa og landa på magen, ja, alt som ein ikkje bør gjera når ein er gravid.
Gjekk på legevakten pga akutte ryggsmerter og fekk vite at ho var i fødsel, guten er no 6 år og frisk og fin[:D][:D]

Skjønnar jo absolutt bekymringen til venninna di, og ho har jo grunn til det, men håpar ho klara å slappa av litt etter desse svara og ta det som det kjem. Ho kan jo ikkje gjera noko med det no uansett. Lettare sagt enn gjort sjølvsagt, men det høyres jo ut som ho har ei god venninne som vil berolige ho da[:D]

Huff, trist:( var det mye hun drakk i graviditeten da? Er det snakk om store menger? Alkoholisme?

ORIGINAL: Merri24

Jeg kjenner dessverre et søskenpar det ikke har gått fullt så bra med. Begge sliter med skader fordi moren drakk i svangerskapet. Det blei ikke tydelig før skolealder.

ORIGINAL: SpentDesembermor

Huff, trist:( var det mye hun drakk i graviditeten da? Er det snakk om store menger? Alkoholisme?

ORIGINAL: Merri24

Jeg er ikke helt sikker, men regner med det er snakk om en del mengder ja..

Jeg dytter en siste gang opp innlegget om et håp om litt fler svar;0)

Det går nå som regel bra[:)]

Kjenner 3 stykker som har vært langt på vei før de har funnet det ut. De ser ut som det har gått bra med alle barna. Men det er en del seinskader ved alkohol, det kan ta noen år før man oppdager. Men de "problemene" kan jo fint oppstå av andre ting også.

Ja det går vel som regel bra:-) får håpe min venninde også har *flaks*....
[:)]

ORIGINAL: Greven av gral

Det går nå som regel bra[:)]

Kjenner 3 stykker som har vært langt på vei før de har funnet det ut. De ser ut som det har gått bra med alle barna. Men det er en del seinskader ved alkohol, det kan ta noen år før man oppdager. Men de "problemene" kan jo fint oppstå av andre ting også.

Kjenner ei som gikk på cellegift når hun var gravid... Gikk på det i 4 mnd før hun fant ut at det var ett barn der inne. Barnet er nå snart 2 og har det fint.
Men det er jo aldri godt å si hvor mye som er for mye. Hun jeg kjenner gikk på nåler til ungen ble født.

Nå er jeg sikkert veldig dum[8|] men hva mener du med gikk på nåler?[:)]

ORIGINAL: *lykkeligst*

Kjenner ei som gikk på cellegift når hun var gravid... Gikk på det i 4 mnd før hun fant ut at det var ett barn der inne. Barnet er nå snart 2 og har det fint.
Men det er jo aldri godt å si hvor mye som er for mye. Hun jeg kjenner gikk på nåler til ungen ble født.

Jeg har vært igjennom dette selv, men drakk aldri alkohol, er avholds.
Spiste nok en del jeg ikke skulle ha gjort men...

Knerten er idag 2,5 år og frisk som en fisk. (Bare barneastma....)

[:)]godt å høre! Letter jo litt på at man er avholds. Det skulle nokk venninden min ønske hun var nå også[8|]

ORIGINAL: Linemor7

Jeg har vært igjennom dette selv, men drakk aldri alkohol, er avholds.
Spiste nok en del jeg ikke skulle ha gjort men...

Knerten er idag 2,5 år og frisk som en fisk. (Bare barneastma....)

17 ganger på 5.måneder.. synes det var litt mye jeg da..det er vel omtrent hver helg i 5.måneder det..[&:]?

Men til svaret... det er jo ikke så mye å gjøre med det nå da, jeg ville tenkt minst mulig på det, men spist sunt, tatt gravidvitaminer.
Forhåpentligvis går det helt fint[:)].

Jeg drakk ei hel vinflaske da jeg var 5 uker på vei (visste det ikke da), men ungen vår er smart som bare det[:)]

ORIGINAL: SpentDesembermor

Nå er jeg sikkert veldig dum[8|] men hva mener du med gikk på nåler?[:)]

ORIGINAL: *lykkeligst*

veldig redd, nervøs for at noe var galt med barnet sikkert.

Det kan være hun er lenger, jeg er ikke helt klok på uker og mnd i svangerskapet. Tror hun var til legen og da var hun 26 uker hvis jeg husker riktig??
Tja 17 ganger høres mye ut ja[&o] men ved ett parr av disse anledningene har jeg vært med henne, og det har vært noen glass med vin og en drink, ikke noe stor fest.
Hmmm....

:-)

ORIGINAL: millililly

17 ganger på 5.måneder.. synes det var litt mye jeg da..det er vel omtrent hver helg i 5.måneder det..[&:]?

Men til svaret... det er jo ikke så mye å gjøre med det nå da, jeg ville tenkt minst mulig på det, men spist sunt, tatt gravidvitaminer.
Forhåpentligvis går det helt fint[:)].

Jeg drakk ei hel vinflaske da jeg var 5 uker på vei (visste det ikke da), men ungen vår er smart som bare det[:)]

Back
Topp