Undersøker litt:)

SpentDesembermor

Forelsket i forumet
Jeg undersøker litt for ei god venninde av meg. Og takker for de som tar seg tid til å svare.

Hun har nettopp funnet ut at hun er gravid i 5 mnd Ca, dette har hun ikke vist, så enkelt som at hun ikke kan få barn. Noe hun har fått beskjed om av legen [>:]

Dette er jo ett mirakel, MEN hun er jo nå bekymrer for alkohol inntaket sitt. Hun er ikke hard på flasken og har sakt til meg at hun på disse 5 mnd har drukket rundt 17 ganger(fordelt på de 5 mnd) og det har vært en cider eller to. Max en halv flaske vin. Og sikkert litt mer ved ett parr anledninger.

Jeg lurer på om det er noe som har erfaring på dette, altså kjenner eller opplevd dette selv( ikke funnet ut at de er gravide før sent i svangerskapet?

Jeg takker for svar:)

Beklager litt rotete skrevet, håper det er lesbart;-)

Så koselig med lite mirakelbarn da[:D]

Vet om ei jente som fant ut rundt 6 mnd, hun hadde da gått på slankekur, trent flere timer daglig, drukket alohol og spist mye som ikke er anbefalt. Barnet hennes er ett par år idag og er frisk som bare det.

Men så hører du jo også om de ille tilfellene. Fins ingen fasitsvar på hvor mye som skal til.

Håper de finner ut at ungen er frisk!

Takk for svar :-D

Jeg har støttet henne så godt jeg kan, hun har lest om alkoholinntak i graviditeten på nett og hun har jo blitt skremt som bare det, stakkar:(

Så derfor tenkte jeg at jeg skulle høre litt her for henne, står så mye rart ellers på Internett :)

Hva er moderat eller regelmesig bruk? Det er vell sånn at det er det som kan skade ett foster, men er regelmesig bruk 17 ganger på 5 mnd?

Takk for svar:)

Dytter litt så den ikke blir borte med en gang :-D

Jeg vet om en (venninne av en venninne) som ikke visste hun var gravid før babyen var på vei ut. Hun hadde jo levd normalt gjennom hele svangerskapet, trent masse (siden hun følte hun la på seg) og drukket vin flere ganger. Jenta hennes gikk det veldig fint med.

Skjønner det er kjipt når man finner det ut så sent og man er redd for hva man har utsatt fosteret for. Nå må hun bare godta at gjort er gjort og gjøre det beste for lille mirakelbabyen sin resten av tiden. Hun får jo ikke tatt det tilbake. Og det kommer til å gå helt fint!

Det er jo bra det er fler i hennes sko, altså bra er det vel ikke, men bra det har gått bra. Jeg vil jeg kanskje tro at det er de som er alkoholikere, drikking vær dag som tar mest skade kanskje.

Ja hun må bare prøve å senke skuldrene og håpe at alt går bra.
Ikke så lett for henne og det skjønner jeg jo:)

Fler som vet om noen, eller vært der selv?

:-)

ORIGINAL: Maja Mio

Jeg vet om en (venninne av en venninne) som ikke visste hun var gravid før babyen var på vei ut. Hun hadde jo levd normalt gjennom hele svangerskapet, trent masse (siden hun følte hun la på seg) og drukket vin flere ganger. Jenta hennes gikk det veldig fint med.

Skjønner det er kjipt når man finner det ut så sent og man er redd for hva man har utsatt fosteret for. Nå må hun bare godta at gjort er gjort og gjøre det beste for lille mirakelbabyen sin resten av tiden. Hun får jo ikke tatt det tilbake. Og det kommer til å gå helt fint!

kjenner ingen som har vært i den situasjonen, men ønsker venninnen din lykke til, og det er jo stor sannsynlighet for at alt er bra med den lille i magen[:)]

Takker så mye for svar :-)

Fler??[8|]

ORIGINAL: SpentDesembermor

Takker så mye for svar :-)

Sjekk ut denne bloggen.
www.marianneslillemirakel.blogg.no

Jente som har levd helt normalt ( med alkhol++) sunn og frisk liten datter i dag[:D]
Visste ikke at hun var gravid før hun fødte en datter i uke 36![:-]

Tusen takk:) den skal jeg vise henne:-)

ORIGINAL: Lilletrille

Sjekk ut denne bloggen.
www.marianneslillemirakel.blogg.no

Jente som har levd helt normalt ( med alkhol++) sunn og frisk liten datter i dag[:D]
Visste ikke at hun var gravid før hun fødte en datter i uke 36![:-]

Dytter :)

ORIGINAL: langlifrøken

kjenner ingen som har vært i den situasjonen, men ønsker venninnen din lykke til, og det er jo stor sannsynlighet for at alt er bra med den lille i magen[:)]

Signerer [:)]

Håper det altså:)

ORIGINAL: Sjakkruta

ORIGINAL: langlifrøken

Signerer [:)]

Kjenner ei som ikke visste før den tiden der, og hun har en sønn som har språkproblemer og som måtte blandt annet utsette skolestart ett år etc, men ingen har ment at det er noen direkte sammenheng, hun har spurt om det flere ganger, og det kan jo selvsagt skje både med og uten alkohol, for all del!

Det høres ut som det går bra ved de fleste tilfeller.

Det kan ikke være lett og vente 3-4 mnd og være redd for at det er noe galt med den lille. Finner nokk ikke helt den samme roen som andre gravide.

Takk for svar jenter:)

Søsteren min var 25 uker da hun oppdaget at hun var gravid, og hun hadde levd et litt hardt liv disse mnd, var nysingel og festet en del. Selfølgelig kuttet hun helt ut da graviditeten ble oppdaget.
Har i dag en 100% frisk jente på snart 10 år

Jeg må vise henne disse innleggene fra dere, kanskje det vil lette litt på urolighetene. Vil nokk ikke forsvinne, men vil sikkert lette litt på kroppen....

Tusen takk for svar:)

jeg har ei venninne som fant det ut i uke 20.. hun hadde festet og røyka mye i svangerskapet..
født en flott og stor gutt til termin som nå er 3 år..
alkoholskader kan ofte ikke ses før skolealder, men foreløpig er gutten hennes i tipp topp stand uten problemer av noe slag..
[:)]

krysser fingerne for at alt går fint med barnet til venninna de også [:D]

Vet om to stk som ikke visste de var gravide, fant ut da de var 6 og 8mnd på vei.
Alt gikk bra med begge to [:)] Selvom begge hadde drikki endel i sv.skapet.

Back
Topp