Underforumet "Høytider"

Men jeg savner likevel en ordentlig begrunnelse på om det er nødt til å være så mange underforum? Hvis flertallet unngår mange av underforumene, hvorfor prøve å tvinge dem inn i stedet for bare å strømlinjeforme forumet og fjerne de forumene folk ikke vil bruke?
Vi hadde mange mange flere før, men vi har slått mange sammen. Da begynte medlemmene her å etterlyse enkelte underforum. De som er nå er etter deres ønske ;)

En funksjon for "uleste tråder på forumet utenom terminforumene" hadde kanskje hjulpet? Gjort det bittelitt lettere i alle fall? For der er det mye jeg selvsagt ikke har noe med å svare på, liksom....
Enig! Bruker aldri den funksjonen pga terminforumene er inkludert.

Enig! Bruker aldri den funksjonen pga terminforumene er inkludert.
Når jeg tenker over det så er jo det rimelig logisk. Burde kunne fått ett valg. Det blir tatt opp for å se om vi finner en løsning.
Ellers så kan man jo velge å følge diverse underforum. Da får man varsel når det postes en ny tråd
(ja jeg vet det er problemer med varsler i appen, vi jobber med det, og endringer blir gjort når vi finner en løsning som fungerer)

Åh, denne diskusjonen igjen... :rolleyes:

Jeg trives med underforumene. :) Mye mer ryddig, og det er ikke rocket science å finne fram. Blir vel mer vanskelig om en går inn med en negativ holdning.

Men hvor hører ting da hjemme? Det meste her kan jo sorteres under "livet med barn", eller helse, eller alt mulig. Jeg syns det er mange forum som overlapper også. Hvis målet er at ingentig skal ligge på generelt og alt skal sorteres i undertema, så burde heller generelt fjernes. Når det i årevis har vært slik at det er mye aktivitet på generelt og vi er fornøyde med forumet, skjønner jeg ikke hvorfor alt skal flyttes ut herfra. De som ønsker å bruke underforum må gjerne det, men jeg orker ikke lete meg fram, spesielt når det faktisk blir en del trykking fram og tilbake for å finne fram.

Men hvor hører ting da hjemme? Det meste her kan jo sorteres under "livet med barn", eller helse, eller alt mulig. Jeg syns det er mange forum som overlapper også. Hvis målet er at ingentig skal ligge på generelt og alt skal sorteres i undertema, så burde heller generelt fjernes. Når det i årevis har vært slik at det er mye aktivitet på generelt og vi er fornøyde med forumet, skjønner jeg ikke hvorfor alt skal flyttes ut herfra. De som ønsker å bruke underforum må gjerne det, men jeg orker ikke lete meg fram, spesielt når det faktisk blir en del trykking fram og tilbake for å finne fram.

Det lurer jeg også på noe gander, men da bare velger jeg det underforumet jeg tror passer best så kan moderatorene flytte om det er nødvendig.

Underforumene kom vel av at veldig mange brukere etterlyste dem, mener jeg å huske. Noen av de kom på grunn av det i hvert fall.

Trykkingen går seg til når en lærer seg skikkelig hvor ting er og det blir en vane.

Det er jo virkelig ikke mye leting frem og tilbake
Det som handler om barn ligger på lmb
Jul påske osv på høytider
Sex og samliv et sted osv

Det er jo virkelig ikke mye leting frem og tilbake
Det som handler om barn ligger på lmb
Jul påske osv på høytider
Sex og samliv et sted osv

Jeg syns det er mye.
Det er jo tross alt over 20 forum om man ser bort fra alle terminforumene, og alle disse er sortert under ulike tema. Det går jo ikke bare på å huske hvor forumene ligger, men at man faktisk skal vite at det er et eget forum for ditten og datten som ligger under en kategori man ikke vanligvis er innom.

Jeg syns det er mye.
Det er jo tross alt over 20 forum om man ser bort fra alle terminforumene, og alle disse er sortert under ulike tema. Det går jo ikke bare på å huske hvor forumene ligger, men at man faktisk skal vite at det er et eget forum for ditten og datten som ligger under en kategori man ikke vanligvis er innom.

Ja, men da ser man seg litt rundt, da. ;) Om du lurer på hvilke som finnes når du lager en ny tråd. Det behøver jo ikke å være vanskelig.

Ja, men da ser man seg litt rundt, da. ;) Om du lurer på hvilke som finnes når du lager en ny tråd. Det behøver jo ikke å være vanskelig.

Jeg må da få lov til å mene at det er tungvindt med 20 underforum? det er virkelig ikke slik at jeg lurer, jeg syns det er unødvendig å skulle sette seg inn i når man faktisk har et generelt som i årevis har vært et samlingspunkt hvor man kan spørre om alt. Og jeg sier det igjen, hva er poenget med generelt om man skal ha underforum til alt? For alt kan jo sorteres. Jeg syns samlingen av folk på generelt er bra og viktig, og hvis man ikke får bruke generelt som et åpent forum og ikke "det marginale som ikke passer noen andre steder", da syns jeg man fjerner hele essensen i dette forumet.

Det her er jo helt vanlig i alle forum. Er for at et og samme "rom" ikke skal bli oversvømt slik at tråder blir oversett blandt annet.

Jeg skrev også noe i går som ble flyttet til "høytider" underforumet fordi jeg hadde sett at det var en del tråder på "Generelt", men helt ok at det blir flyttet. Er en av grunnene til at forum har moderatorer faktisk,

Et annet spørsmål er hvor hvidt alle er nødvendige, er det for mange, for få, osv... og det er en "ongoing" sak så lenge et forum er aktivt/levende. Sikkert ingen som har noe imot innspill på dette og det blir nok tatt tak i fortløpende (som det også står forklart her)

Er dessverre ikke mulig å gjøre alle til lags heller. Hehe. Men alt kan ikke gå under Generelt i hvert fall og det hadde vært mye tydeligere om ikke moderatorene flyttet underveis.:D

Det her er jo helt vanlig i alle forum. Er for at et og samme "rom" ikke skal bli oversvømt slik at tråder blir oversett blandt annet.

Jeg skrev også noe i går som ble flyttet til "høytider" underforumet fordi jeg hadde sett at det var en del tråder på "Generelt", men helt ok at det blir flyttet. Er en av grunnene til at forum har moderatorer faktisk,

Et annet spørsmål er hvor hvidt alle er nødvendige, er det for mange, for få, osv... og det er en "ongoing" sak så lenge et forum er aktivt/levende. Sikkert ingen som har noe imot innspill på dette og det blir nok tatt tak i fortløpende (som det også står forklart her)

Er dessverre ikke mulig å gjøre alle til lags heller. Hehe. Men alt kan ikke gå under Generelt i hvert fall og det hadde vært mye tydeligere om ikke moderatorene flyttet underveis.:D

Nei, skjønner jo at vi ikke vil ha kun generelt liksom, men som du sier, man risikerer jo at tråder blir oversett på et av underforumene også fordi folk ikke ønsker å gå inn dit. Skjer jo at moderatorer flytter tråder ut fra riktig underforum og inn på generelt fordi de ser at de ikke får svar der inne. Så jeg syns det kanskje blir for mye, og at en del av underforumene kunne blitt fjernet eller slått sammen?

Jeg må da få lov til å mene at det er tungvindt med 20 underforum? det er virkelig ikke slik at jeg lurer, jeg syns det er unødvendig å skulle sette seg inn i når man faktisk har et generelt som i årevis har vært et samlingspunkt hvor man kan spørre om alt. Og jeg sier det igjen, hva er poenget med generelt om man skal ha underforum til alt? For alt kan jo sorteres. Jeg syns samlingen av folk på generelt er bra og viktig, og hvis man ikke får bruke generelt som et åpent forum og ikke "det marginale som ikke passer noen andre steder", da syns jeg man fjerner hele essensen i dette forumet.

Jeg sier ikke at du ikke kan mene det. (Hvorfor dukker den setningen opp i nesten alle samtaler egentlig? Retorisk spørsmål) Jeg bare mener det at problemet blir litt overdrevent fordi folk har bestemt seg for å ikke like systemet.
Men det er helt greit, ikke bruk underforumene, så gjør vi andre det. :)

Jeg sier ikke at du ikke kan mene det. (Hvorfor dukker den setningen opp i nesten alle samtaler egentlig? Retorisk spørsmål) Jeg bare mener det at problemet blir litt overdrevent fordi folk har bestemt seg for å ikke like systemet.
Men det er helt greit, ikke bruk underforumene, så gjør vi andre det. :)

Jeg bruker ikke den setningen så ofte, men akkurat her er det jo et spørsmål om preferanser, så det falt meg naturlig når jeg syns flytting av alle trådene og mengden underforum er rotete og tungvindt og litt drepen for det jeg syns har vært bra med bv, så får jeg til svar at det ikke er tungvint og jeg bare må se meg om. :p men jeg er ikke helt den eneste som syns det, det er jo en grunn til at mange av underforumene har minimalt med liv utenom trådene som moderatorene flytter inn dit. De jobber veldig med å fiske folk inn på ubrukte underforum, og det syns jeg er noe annet enn at det ønskes et forum av brukerne. :)

Når det er sagt syns jeg altså moderatorene gjør en god jobb, og jeg skylder ikke på hver enkelt av dem for det jeg syns er dumt. Jeg ytrer bare en mening om hvordan forumet fungerer og brukes, og håper det også kan tas med i vurderingen.

Nei trenger virkelik ikke det
Men har man innstilling om at det er vanskelig så blir det nok det også

Nei trenger virkelik ikke det
Men har man innstilling om at det er vanskelig så blir det nok det også

Vil bare si at jeg syns måten du skriver på nå blir litt ekkel, som at du kommer med stikk til meg uten å si det direkte, føles ubehagelig.

Føler også at det er unødvendig å hakke om at det er innstillingen min som er problemet. At jeg opplever det som tungvindt, vanskelig og unødvendig og har forslag til hvordan det kunne blitt bedre, må da være like lov som at dere syns det er greit slik det er nå?

At ikke dere ser problemet trenger ikke bety at det ikke er der.

Vil bare si at jeg syns måten du skriver på nå blir litt ekkel, som at du kommer med stikk til meg uten å si det direkte, føles ubehagelig.

Føler også at det er unødvendig å hakke om at det er innstillingen min som er problemet. At jeg opplever det som tungvindt, vanskelig og unødvendig og har forslag til hvordan det kunne blitt bedre, må da være like lov som at dere syns det er greit slik det er nå?

At ikke dere ser problemet trenger ikke bety at det ikke er der.
Du er ikke den eneste som sier at dt er problematisk;)
Å hadde det vært til deg så hadde jeg sitert deg :)
Var et svsr på det hun skreiv :)

Back
Topp