Unødvendig klær og utstyr

Kun omslagsbodyer (fram til str 68) og pysjer med glidelås (bruker kun det enda, barnet er 1 år). Pysjene fra Lindex med glidelås helt ned til foten er favoritten-lett å sjekke om de har bæsja uten for mye styr, alle andre pysjer fra HM eller andre merker med knapper ble ikke brukt.

Brukte bæreselen lite, sikkert praktisk hvis man skal på reise før fylte 6 mnd, etter det blir det bare tungt, varmt og slitsomt, da er det mye bedre med reisetrille for både foreldre og barn. Skal sies at vi ikke hadde eller prøvde å få et bærebarn, synes det var veldig praktisk at han sov i vugga inne og i vogna da vi var på tur.

Kunne også klart oss uten babynest, men et sted å legge babyen for å sove på dagen er kjekt.
Vi har ikke savna video på babycallen, synes det var praktisk uten da den var lett å ha i vogna når han sov ute eller hvis vi dro på besøk, men skjønner at man ønsker det hvis babyen sover på eget rom fra start.
 
Fancy babygym som kostet skjorta. Herlighet, den var mer til hu mor enn til babyen:hilarious: Lurt med en babygym med mange farger og morsomme leker.
 
Alle klær som trekkes over hodet ble aldri brukt. Ikke bukser eller noe shorts heller fordi strømpebukser var best. Sokker var bare tull fordi de alltid falt av..
Fikk låne en vugge som vi brukte mest fordi vi måtte bruke den, ellers lå guttungen i sofaen. Brukte mye bæresjal, men bæreselen er lite brukt og kostet mye.. babycall uten video var bare slitsomt fordi vi vekket guttungen oftere når vi trodde han våknet, men egentlig bare snudde seg. Brystpumpe, endte opp med å håndmelke første måneden fordi pumpen passet dårlig, også mme fra andre måned da vi måtte tilleggsfore (brystopperert) gutten og han da bare ville ha flaske. Klær i størrelse 50, han var nemlig 53 cm ved fødsel.
 
Kjoler, helt håpløst og ender bare som en krøll oppunder armene til baby. Ok noen få timer i selskap- og da helst den sorten som bare er et lite skjørt som sitter fast i bodyen.

Annet tøy en yttertøy med hette. Blir bare en klump som er i veien, og skjeldent behagelig for babyen å ha det på. Ok på utedress/jakke.

Sokker - blir stort sett sparket av. Bedre med sparkebukse eller strømpis med fot!

For mye tøy i de minste størrelsene. Babyen vokser kjempe fort! Så ønsker du å bruke klærne mer en bare et par tre ganger er det unødvendig å hamstre.

Dyre stellebord med badekar osv, man kommer langt med en stellematte oppå en kleskomode, og en enkel badebalje. Vi endte ofte opp med å skifte på et hankle på senga eller sofaen.

Mange flasker, kopper, sutter/smokker osv. Barn er veldig forskjellig. Her var det flaske og suttenekt, og kun en kopp baby ville bruke i det hele tatt.
 
Sånn badesete til ha i badebaljen, det syns jeg var helt unødvendig. Syns det virker grusomt å ligge på den harde plasten for de bittesmå nyfødte. Så det ble fort lagt vekk her:p
 
Fancy babygym som kostet skjorta. Herlighet, den var mer til hu mor enn til babyen:hilarious: Lurt med en babygym med mange farger og morsomme leker.
Enig i den her:hilarious: Til lillebror kjøpte vi en helt enkel en som var frittstående på gulv, som man bare kunne flytte på. Mer som et stativ liksom. Den var mye bedre enn den andre fancye vi kjøpte til storebror:rolleyes:
 
Den bleiebøtta som man fikk gratis hos barnas hus, det luktet av bærsj uansett (så gikk rett ut i søppel med disse bleiene unasett)
Også enig med alt som tres over hodet og bedsidecrib.
 
Stellebord med badekar, med mindre du har store ryggproblemer. Det var så innmari slitsomt å fylle og tømme det, bare gris. Vi sverget til å enten dusje med henne, eller ha et lite badekar i dusjen/badekaret.
 
Jeg kjøpte en balje som het tummy tub. Det var helt umulig å bade ungen i den og hun bæsja hver gang på grunn av vinkelen :hilarious: Fikk ikke plass til å vaske henne eller noe, huff. Den har vært klesbalje siden :p
 
Jeg kjøpte en balje som het tummy tub. Det var helt umulig å bade ungen i den og hun bæsja hver gang på grunn av vinkelen :hilarious: Fikk ikke plass til å vaske henne eller noe, huff. Den har vært klesbalje siden :p

Ser det for meg. Kunne blitt praktisk hvis hun hadde forstoppelse da, om enn litt omstendelig å drive å vaske hele bøtta og ungen på nytt hele tida :hilarious:
 
Stellebord med badekar, med mindre du har store ryggproblemer. Det var så innmari slitsomt å fylle og tømme det, bare gris. Vi sverget til å enten dusje med henne, eller ha et lite badekar i dusjen/badekaret.
Første tiden badet vi babyen i vasken. Praktisk høyde :joyful:
 
Sånn badesete til ha i badebaljen, det syns jeg var helt unødvendig. Syns det virker grusomt å ligge på den harde plasten for de bittesmå nyfødte. Så det ble fort lagt vekk her:p
En slik fikk jeg av en kollega - aldri sett sånn før :p
Førstegangsgravid helt uten erfaring på området, så jeg sier bare takk til alt jeg får, så får jeg se om det brukes eller ikke etterhvert ;)
 
En slik fikk jeg av en kollega - aldri sett sånn før :p
Førstegangsgravid helt uten erfaring på området, så jeg sier bare takk til alt jeg får, så får jeg se om det brukes eller ikke etterhvert ;)

Sniker fra mars
Jeg savnet det sist, så kommer til å kjøpe det denne gangen :p
 
En slik fikk jeg av en kollega - aldri sett sånn før :p
Førstegangsgravid helt uten erfaring på området, så jeg sier bare takk til alt jeg får, så får jeg se om det brukes eller ikke etterhvert ;)
Jeg vet om flere som ikke har kunnet vært foruten også, så kan godt hende du kommer til å like den altså:happy:
 
Back
Topp