Unødvendig klær og utstyr

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
Jeg tenkte at siden vi har en "Must haves" tråd, så kan det være greit med en antitråd også :) Her kan vi med flere barn "advare" førstegangsforeldre litt. (Men ha i mente at alle barn, husstander og livssituasjoner er forskjellige.)

Jeg starter:
- Amme BH, brystpumpe, alt utstyr som har med amming å gjøre. Jeg hadde ikke nok melk, og gikk over på MME andre uken. De fleste får til å amme, men det kan være greit å ikke brenne for store summer på dette før man vet.

- Klær som måtte tres over hodet. Jeg sverget til omslagsbodyer og pysjer første tiden. Jeg synes det ER så skummelt med det hodet i starten!
 
Klær som må tas over hodet - skriver under på denne. Her var det bare omslagsbodyer gaaaaanske lenge. Skulle nesten hatt det fortsatt til to åringen.

Ellers skulle jeg ønske jeg hadde brystpumpe første natta på sykehuset, jeg var livredd for at ungen ikke fikk i seg mat (hun gjorde det). Avdelinga på sykehuset hadde en brystpumpe på deling, og den trilla fra rom til rom hele tiden.

Kjøpte ei vugge til litjmora, hun sov ikke mye der gitt. Hun ville ligge inntil meg eller på BB Hug Me med et teppe over seg.
 
Bra initiativ! Jeg har ingen erfaring men villebare si at jeg allerede elsker denne tråden og håper det kommer maaaange tips om slike ting her! Håper ikke folk blir redde for å skrive inn hva de ikke brukte fordi noen andre kanskje brukte det - det er jo helt genialt å vite hva man kanskje kan vente med å kjøpe til behovet melder seg :happy::Heartred Alle skjønner jo at det er individuelt, men gurimalla så nyttig å vite om personlige erfaringer!
 
Bra initiativ! Jeg har ingen erfaring men villebare si at jeg allerede elsker denne tråden og håper det kommer maaaange tips om slike ting her! Håper ikke folk blir redde for å skrive inn hva de ikke brukte fordi noen andre kanskje brukte det - det er jo helt genialt å vite hva man kanskje kan vente med å kjøpe til behovet melder seg :happy::Heartred Alle skjønner jo at det er individuelt, men gurimalla så nyttig å vite om personlige erfaringer!

Nei, her er det ingen fasit på hva som bør kjøpes og ikke. Men hvis det er flere ting som går igjen mange ganger så er det en indikasjon på at en kanskje bør vente til man faktisk ser at behovet er der. I alle fall kanskje ikke kjøpe det dyreste og flotteste.
 
Kjøpte en babycall uten video. Den er fortsatt ubrukt. Jeg syns det var VELDIG GREIT å vite om ungen hadde rullet over på magen, det var jeg litt hysterisk for en periode.
 
Bra initiativ! Jeg har ingen erfaring men villebare si at jeg allerede elsker denne tråden og håper det kommer maaaange tips om slike ting her! Håper ikke folk blir redde for å skrive inn hva de ikke brukte fordi noen andre kanskje brukte det - det er jo helt genialt å vite hva man kanskje kan vente med å kjøpe til behovet melder seg :happy::Heartred Alle skjønner jo at det er individuelt, men gurimalla så nyttig å vite om personlige erfaringer!

Enig med deg! Har heller ingen erfaring, men har gjort meg opp en del meninger om noen ting. Syns det er fint å få andres kritiske syn på et produkt, så kan man jo gjøre opp sin egen mening tilslutt. :)
 
Kjøpte en babycall uten video. Den er fortsatt ubrukt. Jeg syns det var VELDIG GREIT å vite om ungen hadde rullet over på magen, det var jeg litt hysterisk for en periode.
Uff, ja... vi brukte babycallen vår MED video litt for lenge. Man blir litt avhengig.
 
Så gøy å lese alles erfaringer, er så enig med å bare ha omslagsbodyer! De likte jeg også :happy:

Jeg hadde kjøpt det meste følte jeg før sønnen vår kom, men det jeg glemmte var speil i bilen, slik at jeg kunne se ham når jeg kjørte alene :) fikk skaffet det ganske fort hehe
 
Haugevis med flasker og pumpe. Amming gjekk strålande, så ikkje nødvendig for min del. Rakkaren nekta flaska og, så det var litt synd!

Bed side crib. Ungen havna på eige rom etter 2 dagar ved sidan av meg i criben. Berre makka seg, akte seg att og fram og eg vakna av kvar minste lyd. Havna på eige rom, og sov natta gjennom fra da. Hadde babycall me video og rom vegg i vegg, pissredd for krybbedød, men det gjekk heldigvis fint!

ja, det var det eg kom på no, hehe! genial tråd!
 
Egen seng til babyen,bed side crib og sprinkelseng.
Vi samsov i et år før jeg greide å jekke han løs fra puppen :hilarious: Skal sies at han hadde kolikk og melkeproteinallergi og skrek mye det første året. Han sov første natta igjennom da han var 2 år. I dag er han helt fin og vokst av seg alt. :gen014


Vugge
Vi lånte en, den ble aldri brukt. Greide aldri å legge han fra meg oppi der uten full maks skrik.

Elektrisk vugge
Hadde en, men den bråket så fælt at jeg solgte den med en gang. Funket dårlig og.

Bæresjal
Jeg ville være en som bar mye i sjal. Øvde og ble ganske flik på det. Hadde div. bæresjal. Men jeg var så varm pga høyt stoffskifte at jeg ble gjennomvåt av svette og det funka dårlig på meg. Vilja var der, men var så ukomfortabel :confused:
 
Babybjørn one outdoor bæresele. BLe brukt kanskje 2-3 ganger, best å ha barnet i vogn når man er ute, ikke hengende som ekstra magefett i veien for alt jeg måtte finne på å gjøre.
 
Kjøpte en babycall uten video. Den er fortsatt ubrukt. Jeg syns det var VELDIG GREIT å vite om ungen hadde rullet over på magen, det var jeg litt hysterisk for en periode.
Helt enig her! Kunne spart penger og bare gått rett på den med video. Så mye tryggere og kunne se de. Og nå som vi får nr to, kan man koble sammen begge kameraene til samme forledreenhet :)
 
Brukte aldri babynest, han ville bare sove på/ved siden av meg. Og når jeg dusja funka vippestol bedre. Angrer veldig, for babynest var dyrt. Ellers hadde vi ikke behov for lekematten i skumplast. Og den manuelle brystpumpen var bare veldig tungvint! Kjøpte den for jeg ikke skulle pumpe så mye, men fy søren å sitte der å klemme så lenge, gikk rett på elektrisk :hilarious: Rock it som vugger babyvognen. Lille nektet å sove uten å vugges, men denne bare rister vogna, ubehagelig å se på.
 
Haha, Rock it høres ut som en fantastisk oppfinnelse..
Føltes som å legge ungen på vaskemaskinen under sentrifugering, ikke bra :hilarious: Tanken var veldig god da! Skulle ønske det fantes et bedre alternativ :hilarious:
 
Mye klær i str 50 og 56, babyen vokste fort også fikk vi en del fra bestemødre som også syns det var gøy å kjøpe små klær :) har man en baby som gulper mye er det kanskje en fordel med mye klær i de størrelsene, men vi endte hvertfall opp med mye klær som nesten ikke var brukt
 
Mye klær i str 50 og 56, babyen vokste fort også fikk vi en del fra bestemødre som også syns det var gøy å kjøpe små klær :) har man en baby som gulper mye er det kanskje en fordel med mye klær i de størrelsene, men vi endte hvertfall opp med mye klær som nesten ikke var brukt
Her var det motsatt hos oss, hun var 51cm når hun ble født, men brukte 50 og 56 til hun var 3 mnd :hilarious:
 
Bedside crib! Kunne likegodt spart de pengene og satt barnesenga inntil uten den ene siden, skal det denne gangen, bedside criben er solgt :hilarious:
 
Jeg hadde også veldig bruk for brystpumpa mi allerede første døgnet, og helt til hun var 8 mnd.

Ellers er jeg enig i ting som går over hodet er ubrukelig. Også gensere og bukser til dels. Og mange kjoler!! Kjekt med noen få, men upraktisk før de kan sitte selv. Mi levde i body og strømpebukse til hun kunne krabbe :)

Jeg hadde ikke babycall med kamera, og savnet det av og til, men så hysterisk som jeg var en periode hadde jeg nok ikke gjort noe annet enn å stirre på den skjermen :p

Klær i 50-56 fikk vi bruk for i minst 2 mnd, kanskje 3( husker ikke helt).

Så ser ut som at dette med utstyr er like individuelt som alt annet :p

Jo!! Kom på en ting vi ikke fikk bruk for. Ull!! Kjøpte ull for tusenvis av kroner også var jenta allergisk...
 
Haugevis med flasker og pumpe. Amming gjekk strålande, så ikkje nødvendig for min del. Rakkaren nekta flaska og, så det var litt synd!

Bed side crib. Ungen havna på eige rom etter 2 dagar ved sidan av meg i criben. Berre makka seg, akte seg att og fram og eg vakna av kvar minste lyd. Havna på eige rom, og sov natta gjennom fra da. Hadde babycall me video og rom vegg i vegg, pissredd for krybbedød, men det gjekk heldigvis fint!

ja, det var det eg kom på no, hehe! genial tråd!


Må skrive under den med bedside! Bare surr og lite soving på min også. Sov på eget rom fra 6 uker og sov som en sten :hilarious: men han klarte ikke å ta pupp heller, så måtte liksom opp å ordne flaske uansett.
Denne gangen håper jeg ammingen fungerer og at det kommer en som vil sove i bedside. Må nesten prøve å se :D
 
Back
Topp