Umulius!!

Klaramor

Elsker forumet
Min lille snupp er snart 5 mnd. Den siste tiden har hun vært helt umulig! Sovet dårlig både natt og dag. Vil ikke leke på leketeppet sitt eller gjøre noe som helst! Lager en rar grinelyd og er heelt tydelig ikke tilfreds. Kuttet ut all mat nå for å se om det kan være magen, men hun er fortsatt veldig utilfreds! Hun vil egentlig bare bli båret rundt og kost med hele tiden!! Noe jeg ikke kan hele døgnet! :eek: jeg ser jo at hun biter og sliter med tenner som er på vei... Noen flere som har opplevd dette rundt denne alderen? Utviklingssprang? Kjenner jeg blir litt smågal av og ikke få sove noe som helst.. Verken dag eller natt!:eek:
 
Høres ut som utviklingssprang ja. Det startet vell rundt samme tid her også, nå er hun 6 mnd og akkurat ferdig med spranget og ting er bedre:) hold ut, hvert sprang blir tydligere og tydligere.
 
Min sover ekstremt dårlig på natt også. Humøret er veldig opp og ned. Slever og biter hele tiden. Prøvde med mer mat i går. Hjalp ikke stort. 3 t så opp. Nesten 3 t til og etter det hele tiden. Er tungt..
 
Min sover ekstremt dårlig på natt også. Humøret er veldig opp og ned. Slever og biter hele tiden. Prøvde med mer mat i går. Hjalp ikke stort. 3 t så opp. Nesten 3 t til og etter det hele tiden. Er tungt..
Klarer ikke fungere på dagen jeg når hun er så urolig på natta! Sover ekstremt dårlig selv. Våkner jo hver gang hun ynker seg, noe hun gjør mye på natta. Nekter å ligge i egen seng, så jeg må ha henne i min og holde på henne halve natta...:(
 
Det høres ut som min! Hun er klin umulig, og må bli bært. Tror det er tenner og utviklingssprang. Hun blir roligere når hun får kald bitering :) en liten stund i alle fall :p snakket med hs om det på kontroll i dag og hun sa det nok var det. Og det kunne vare noen uker.... Her har det holdt på i ca 2 uker. Hun er 5 mnd og 8 dager
 
Gutten min er helt lik, blir 5 mnd i morgen. Vil ikke noen ting (kjennes det iallfall ut som), gråter mye og lager sutrelyder. Han har vært litt småsyk de siste dagene, men tror det er tennene som plager han mest. Det har kommet noen nå. Har gitt han paracet idag og igår og det hjelper faktisk utrolig mye.
 
Klarer ikke fungere på dagen jeg når hun er så urolig på natta! Sover ekstremt dårlig selv. Våkner jo hver gang hun ynker seg, noe hun gjør mye på natta. Nekter å ligge i egen seng, så jeg må ha henne i min og holde på henne halve natta...:(
Hatt han mye i min seng jg og. Får sove ekstremt dårlig selv da. Men orker ikke å løpe til sengen hans. Gir han litt pupp så sovner vi igjen instedet for opp bort til sengen. Mate 10 min, legge ned, hyl, tilbake :p
 
Her legges hun i sin egen seng til fast tid(masse hyl og gråt og slit til hun sovner, en god stund senere) så når hun skal ha mat på natta er det fullt styr og hun blir i senga til vi står opp om morgenen. Mange ganger opp på natta og i flere timer..... Gleder meg til det går over
 
Her legges hun i sin egen seng til fast tid(masse hyl og gråt og slit til hun sovner, en god stund senere) så når hun skal ha mat på natta er det fullt styr og hun blir i senga til vi står opp om morgenen. Mange ganger opp på natta og i flere timer..... Gleder meg til det går over
Veldig slitsomt ja! Jeg hadde det ganske likt da hun var nyfødt. Føler jeg har gått et kjempe skritt tilbake nå! Men det er nok tenner og utviklingssprang på gang! Men gutten min fikk ikke tenner før han var 8 mnd! Tanken på å holde på sånn her i 3 mnd til er jo helt håpløst! :eek: håper det gir seg ja! Blir helt svett kjenner jeg!
 
Veldig slitsomt ja! Jeg hadde det ganske likt da hun var nyfødt. Føler jeg har gått et kjempe skritt tilbake nå! Men det er nok tenner og utviklingssprang på gang! Men gutten min fikk ikke tenner før han var 8 mnd! Tanken på å holde på sånn her i 3 mnd til er jo helt håpløst! :eek: håper det gir seg ja! Blir helt svett kjenner jeg!
Samme her. Var så glad når nyfødt perioden var over, men nå er den tilbake :confused:
 
Å, sånn er det her også.. Nesten "godt" at det er flere som har det sånn, for da er det vel helt normalt og noe de bare skal gjennom.
 
Puh... Mener du å si at det kan være sånn i en hel mnd!!? :eek:

Hehe Jess, de varer ca så lenge. Jenta mi var en drøm før dette spranget, sov fra 9-9 med bare 1 måltid, blid og fornøyd hele tiden. I en måned har hun gått fra det til å syte og rope bare vi legger henne på gulvet, våkner hver 2 time på natten og har vært sutrete. Men nå er det bedre da, blid som en sol men fortsatt litt protester når vi legger henne på gulvet og våkner en del på natten :( men spranget er nettopp over og en tann har poppet ut, så satser på bedre tider!
 
Noen som har testet opp ned metoden? Min lille må vugges, bysses eller ammes i søvn... Helt håpløst å prøve uten disse hjelpemidlene. Tenkte å prøve ut metoden... I håp om at hu klarer delvis å finne søvnen selv! Kom gjerne med tips og råd! Jeg trenger det!! :)
 
Oh, yes. Min er 5 mnder korrigert alder, og har hatt store problemer med å legge henne de siste ukene. I tillegg har hun også bare ville bli bært hele dagen (men ikke i bæreselen selvfølgelig), og roet seg ikke på leketeppe eller i vippestolen som hun før har elsket å sitte i. Utrolig slitsomt, men her har det blitt bedre de to siste dagene.
Kan være fordi hun hadde utrolig vondt i magen et par dager i begynnelsen av uken, men nå er hun bra igjen. Hun har i hvert fall vært i strålende humør i går og i dag, så håper denne perioden er over nå. Utrolig slitsomt når hun griner og jeg må bære henne hele dagen, så jeg har vært overlykkelig hver dag samboer har kommet hjem fra jobb og kan hjelpe til:)
Selv sliter jeg med å finne ut hvor hun er i forhold til utviklingssprang. Vet ikke om jeg skal se det i forhold til fødselsdato eller termindato siden hun ble født syv uker for tidlig.
 
Noen som har testet opp ned metoden? Min lille må vugges, bysses eller ammes i søvn... Helt håpløst å prøve uten disse hjelpemidlene. Tenkte å prøve ut metoden... I håp om at hu klarer delvis å finne søvnen selv! Kom gjerne med tips og råd! Jeg trenger det!! :)
Hva er opp ned metoden??
 
Har forresten kjøpt flere bøker av Harvey Karp nå. Har så vidt begynt å lese "The Happiest Baby Guide to Great Sleep" og det er mange gode tips her. Skulle gjerne hatt disse bøkene fra hun var nyfødt!!
 
Er det ikke hun som bruker litt "brutale" metoder?
Aner ikke, prøvde dette kun en gang hvor jenta mi ble helt hysterisk ! :( har kjøpt sovekarin og lest litt der og hennes metode virker mye bedre :)

Det er vel ferber metoden som er brutal tror jeg! Hvor man forlater er skrikende barn :eek:
 
Back
Topp