Termin - 31. juli 2016
På vei - 37 uker
Igjen til termin - Tre uker og tre dager
Trimester - Tredje ^_^
Neste kontroll - To ganger i uka pga svangerskapsforgiftning
Ultralyd - Ulv er litt under snittet i størrelse, hodet er nærmere streken enn resten av ungen.
Utålmodig - Næ, ikke enda. Nyter tilværelsen
Nye innkjøp - Litt klær
Utstyr så langt - seng, stellebord og matte, en del nye og brukte klær, reservevogn (arva), meitai og bæresele, flaskesterilisator, (fått), sengetøy og tepper, strikka tøy, vippestol, babykurv, bilsete, vogn, bilpose og vognpose
Utstyr som gjenstår - forbruksvarer, evt pumpe. Badebalje.
Mage - Å, ja da, stor og fin :-D
Vektendring - 10 kg opp
Melk i brystene - Ikke akkurat, bare sånn liten dråpe klar/gul væske hvis jeg klemmer. Noen ganger.
Aktivitet i magen - Ungen er mer i bevegelse enn stille, virker det som
Tungt - Begynner å merkes.
Kynnere - Bare litt, etter sex
har visst kynnere men jeg merker det ikke noe særlig. De dukka opp på sparketest/ctg
Hodet festet - Nei, men har lagt seg med huet ned for det meste
Barnerom - Det er under oppussing, halvferdig med malinga og mangler lister. Kjøpt inn lamper.
Matkick - Ikke noe spes, liker stort sett det samme som før, i omtrent samme mengder som før. Veldig godt med vannmelon da, men det er det alltid ^_^
Strekkmerker - Et lite under hver pupp
Plager - Minimalt. En sjelden gang halsbrann og sliten i korsryggen, men helt overkommelig. Sliten i bekkenet hvis jeg går mye eller sitter feil i sofaen.
Humør - Bra humør
Sykehusbagen - Er pakka
Høygravid - Ja
Tanker om fødselen - Tar jeg som det kommer, har aldri gjort det før, så det får jeg sikkert til ^_^ hilsen Pippi Langstrømpe
Hurra! 37 uker! Skulle ungen komme nå så er han ikke prematur lenger ^_^ Var på kontroll på gynpol i Porsgrunn på mandag. Da var trykket litt høyt, sikkert fordi vi ble forsinka og måtte ringe og si ifra. Kontordama hørtes skikkelig snurt ut, men var blid da vi kom. Mamma var med inn og fikk være med på både ul og ctg og alt. Ungen er litt under snittet, men om det er like lite som sist sjekk eller om han vokser saktere, vet jeg ikke. Fikk ikke noen mål eller sammenligning med sist.
Hos jordmor idag var trykket fint igjen, men 2+ på både proteiner og blod, så hun har sendt inn prøven min for sjekk. Neste time i Porsgrunn er neste fredag. Hvis det fortsatt er noe som ikke er som det skal være, så blir jeg vel satt igang. Får uansett ikke gå over termin, så hvis han ikke kommer på egen hånd før det, så blir jeg ihvertfall satt igang. Men det er fullt av liv inni her, og hjertelyden har vært kjempefin hele veien, så han har det fint enn så lenge, bare litt liten for alderen. Men det var jo jeg og. Knappe 2800 en uke før termin, så han slekter mer på meg enn pappaen, som var 4500.
Det har igrunn vært okei å være hjemme disse to ukene. Det var kjipt med to dager på sykehuset, og skikkelig dårlig timing, men jeg skal få se film av det teaterstykket jeg gikk glipp av ihvertfall ^_^ og det viktigste er jo at Ulv og jeg har det bra og at de fikk trykket mitt ned igjen. Likte ikke helt å ha et undertrykk på 105.. håper det holder seg lavt. Og at urinprøvene kommer seg.