Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så bra at alt er braEndelig fått bekreftet at alt er bra! Er sååå letta! Ble stilt tilbake 2 dager. Så er nå 12+4
Han ville absolutt ikke si noe om kjønn. Heller ikke om han klarte å se det
Vis vedlegget 475117
Er visst fordi noen er så (unnskyld meg) hjerteløse , og velger å ta abort pga de ikke får det kjønnet som var ønsket. Siden abort grensen er strukket til 18 uker.Leser det flere steder og jeg skjønner ikke hvorfor noen ikke vil si noe om kjønn om man er over 12 uker? Om det er vanskelig å tyde/se er det vel bedre å si det..
Det er valgfritt, så man kan ikke stoppe de som tenker at det er riktig å avbryte svangerskapet på bakgrunn av det. Så man har altså ikke rett på å få vite selv om man spør? Da gruer jeg meg plutselig til OTUL om et par uker, jeg blir så skuffa om vi ikke får vite om det er lillebror eller lillesøster.Er visst fordi noen er så (unnskyld meg) hjerteløse , og velger å ta abort pga de ikke får det kjønnet som var ønsket. Siden abort grensen er strukket til 18 uker.

Ja det er absolutt valgfritt - men vil tro at helsepersonell ikke vil gjøre det enkelt for noen å ta et sånt valg på bakgrunn av kjønn. Dersom man vil være sikker på å få vite kjønn tidlig kan man bestille privat.Det er valgfritt, så man kan ikke stoppe de som tenker at det er riktig å avbryte svangerskapet på bakgrunn av det. Så man har altså ikke rett på å få vite selv om man spør? Da gruer jeg meg plutselig til OTUL om et par uker, jeg blir så skuffa om vi ikke får vite om det er lillebror eller lillesøster.![]()
Nei, men siden jeg spurte, fant jordmor en god vinkel for å se og ta bilde av nub (som stod rett opp!Noen som har vært på OTUL og fått vite kjønn?
), så jeg føler hun hjalp til på den måten 
Fikk vite det på samme måte som @Tobarnskaos. Bare at hun bekreftet det hun så når vi sa at det absolutt måtte være en gutt!Noen som har vært på OTUL og fått vite kjønn?
Fikk også beskjed om at de egentlig ikke sier det på otul, men her var otul såpass sent at vi så det jo tydelig selv.Vi fikk vite. Vi hadde en nydelig jordmor som tok seg god tid og forklarte alt av hva hun så. Hun sa at her var det veldig tydelig at dette var en gutt da nuben sto rett opp det var også tydelig for ossNoen som har vært på OTUL og fått vite kjønn?

Oi, ja, ikke sant! Nettopp derfor de helst ikke sier noeVi fikk vite. Vi hadde en nydelig jordmor som tok seg god tid og forklarte alt av hva hun så. Hun sa at her var det veldig tydelig at dette var en gutt da nuben sto rett opp det var også tydelig for oss
Men jeg fikk også vite at storesøster mest sannsynlig var en gutt i uke 12, men det viste seg å være en jente i uke 20![]()
Man skulle jo tro at gutt var ganske bankers å se! Selv om det for noen er heeelt samme hvilket kjønn det blir, begynner man jo å tenke en del