Ultralydbilder

Leser det flere steder og jeg skjønner ikke hvorfor noen ikke vil si noe om kjønn om man er over 12 uker? Om det er vanskelig å tyde/se er det vel bedre å si det..

Leser det flere steder og jeg skjønner ikke hvorfor noen ikke vil si noe om kjønn om man er over 12 uker? Om det er vanskelig å tyde/se er det vel bedre å si det..
Er visst fordi noen er så (unnskyld meg) hjerteløse , og velger å ta abort pga de ikke får det kjønnet som var ønsket. Siden abort grensen er strukket til 18 uker.

Er visst fordi noen er så (unnskyld meg) hjerteløse , og velger å ta abort pga de ikke får det kjønnet som var ønsket. Siden abort grensen er strukket til 18 uker.
Det er valgfritt, så man kan ikke stoppe de som tenker at det er riktig å avbryte svangerskapet på bakgrunn av det. Så man har altså ikke rett på å få vite selv om man spør? Da gruer jeg meg plutselig til OTUL om et par uker, jeg blir så skuffa om vi ikke får vite om det er lillebror eller lillesøster. :dead:

Det er valgfritt, så man kan ikke stoppe de som tenker at det er riktig å avbryte svangerskapet på bakgrunn av det. Så man har altså ikke rett på å få vite selv om man spør? Da gruer jeg meg plutselig til OTUL om et par uker, jeg blir så skuffa om vi ikke får vite om det er lillebror eller lillesøster. :dead:
Ja det er absolutt valgfritt - men vil tro at helsepersonell ikke vil gjøre det enkelt for noen å ta et sånt valg på bakgrunn av kjønn. Dersom man vil være sikker på å få vite kjønn tidlig kan man bestille privat.

Jeg tenker jo det er veldig uetisk å velge abort fordi det blir et annet kjønn enn man ønsker, selvom det absolutt er et valg man har rett til å ta helt frem til uke 18…

Noen som har vært på OTUL og fått vite kjønn?
Nei, men siden jeg spurte, fant jordmor en god vinkel for å se og ta bilde av nub (som stod rett opp! :Heartblue), så jeg føler hun hjalp til på den måten :cool:

Hun sa de ikke ville si noe fordi det er så dumt å si noe som senere viser seg å være feil, men det gjorde ikke noe å ta bilde av nub sånn at jeg selv kunne gjette :hilarious:

Noen som har vært på OTUL og fått vite kjønn?
Vi fikk vite. Vi hadde en nydelig jordmor som tok seg god tid og forklarte alt av hva hun så. Hun sa at her var det veldig tydelig at dette var en gutt da nuben sto rett opp det var også tydelig for oss ;)
Men jeg fikk også vite at storesøster mest sannsynlig var en gutt i uke 12, men det viste seg å være en jente i uke 20 :laughing002

Vi fikk vite. Vi hadde en nydelig jordmor som tok seg god tid og forklarte alt av hva hun så. Hun sa at her var det veldig tydelig at dette var en gutt da nuben sto rett opp det var også tydelig for oss ;)
Men jeg fikk også vite at storesøster mest sannsynlig var en gutt i uke 12, men det viste seg å være en jente i uke 20 :laughing002
Oi, ja, ikke sant! Nettopp derfor de helst ikke sier noe :hilarious: Man skulle jo tro at gutt var ganske bankers å se! Selv om det for noen er heeelt samme hvilket kjønn det blir, begynner man jo å tenke en del :smiley-bounce012

Back
Topp