Ultralyd

Vis vedlegget 488973

Baby satt på rett plass, så jeg kan endelig senke skuldrene og FAKTISK kalle meg gravid!

Ble satt fram fra 5+6 til 6+1 men orker ikke endre på noe før OTUL eller OUL.
Fikk i tillegg en ny ultralyd om 2 uker pga tidligere MA samt progesteronstøtte fremover. Føler meg skikkelig ivaretatt på St. Olavs :Heartred
Hurra, for en lettelse! Gratulerer❤️❤️

Vis vedlegget 488973

Baby satt på rett plass, så jeg kan endelig senke skuldrene og FAKTISK kalle meg gravid!

Fikk i tillegg en ny ultralyd om 2 uker pga tidligere MA samt progesteronstøtte fremover. Føler meg skikkelig ivaretatt på St. Olavs :Heartred
Åå så godt å se! Gratulerer så mye!

Vis vedlegget 488973

Så utrolig bra☺ Målte de størrelsen?

Alt så bra ut! Ble satt 1 dag frem, men holder meg til menstermin frem til OTUL tenker jeg.

Fikk høre hjerteslag som var 138 hbpm - så deilig :love017

Var ikke lett å få 3D siden h*n lå krøket sammen, men var nå en liten bamsemums på 14mm inni der :happy093

Vedlegg

• IMG_9319.jpeg
    IMG_9319.jpeg
    761,5 KB · Visninger: 26
Da har jeg vært på UL igjen. Er 8+2. Spiren målte 1.35 cm og hjertet slo på 163. Syns selv at den kunne vært liiitt større, men jeg skal prøve å ikke stresse med den. For 8 dager siden målte den ca 8.5 mm. Så en økning på 5 mm på en uke. Jaja.

Har vært på ultralyd i dag, ei veke etter blødning og magesmerter.
Er 7+0 og ultralyd viste eit hjerte som blinka tydelig og eit embryo på ca 13 mm :love017
Herreminhatt for ein lettelse :Heartred
Ååh, så godt å høre! :Heartred

Jeg er 6+0 i dag. Vurderer bestille time til tidlig ultralyd og ser det er ledig denne uken. Men ingen i neste uke. Så da blir det ikke før uke 8+.
Er kanskje tidlig å skulle se noe allerede nå på bare 6+ så må kanskje smøre meg med tålmodighet og vente 14 dager til? :angelic:

Jeg er 6+0 i dag. Vurderer bestille time til tidlig ultralyd og ser det er ledig denne uken. Men ingen i neste uke. Så da blir det ikke før uke 8+.
Er kanskje tidlig å skulle se noe allerede nå på bare 6+ så må kanskje smøre meg med tålmodighet og vente 14 dager til? :angelic:
Jeg har bestilt time neste uke, da er jeg 6+5. Er også litt spent på om det er "bortkastet". Har time til ultralyd på sykehuset om 18 dager, men synes det er lenge å vente :nailbiting:

Jeg skal i dag, er 6+3. har vært i uke 6 alle gangene. Selvsagt ikke så mye å se, men man ser jo en klump og det viktigste av alt; man får høre hjertelyden. Så jeg vil si det er verdt det :happy:

Så lenge du er helt sikker på eggløsning så er uke 6 helt ok for ultralyd. Er man derimot usikker bør man vente til etter 7+0 i tilfelle du har beregna feil. Kjedelig å tro du er feks 6+3, men så er du egentlig 5+5 og ender opp med å ikke se noe på ul og bli stressa for det.

Jeg skal i dag, er 6+3. har vært i uke 6 alle gangene. Selvsagt ikke så mye å se, men man ser jo en klump og det viktigste av alt; man får høre hjertelyden. Så jeg vil si det er verdt det :happy:
Så spennende! Du må gjerne oppdatere etterpå hvordan det gikk :happy:

Så lenge du er helt sikker på eggløsning så er uke 6 helt ok for ultralyd. Er man derimot usikker bør man vente til etter 7+0 i tilfelle du har beregna feil. Kjedelig å tro du er feks 6+3, men så er du egentlig 5+5 og ender opp med å ikke se noe på ul og bli stressa for det.
Har målt EL så vet ganske sikkert hvilken dag det var så da er det nok ganske riktig med beregningen. Da er kanskje ikke 6 uker + så dumt likevel. Skal se om jeg får bestilt litt i slutten av denne uken.

Målt til å være 6+5, to dager lenger enn menstermin. 0,81 cm og hjertefrekvens på 128.
IMG_2275.jpeg

Vurderer å booke en privat rundt uke 14 for å vite kjønn siden 18 åringen ønsker å ha gender reveal for oss :hilarious: :Heartred

Da har jeg vært på UL igjen. Er 8+2. Spiren målte 1.35 cm og hjertet slo på 163. Syns selv at den kunne vært liiitt større, men jeg skal prøve å ikke stresse med den. For 8 dager siden målte den ca 8.5 mm. Så en økning på 5 mm på en uke. Jaja.
Hvilken dag estimerte de deg til? For jeg målte 8+3 på 1,86 cm og 7+2 på 1,26 cm, så kanskje du er litt kortere på vei enn du tror? At EL skjedde en 5/6 dager senere?

Back
Topp