Ultralyd

Ja da skjønner jeg.
Spørs vel hvor i landet du bor?
Men jeg tenker å ta hos Livia i Lillestrøm. 5990kr.
Prisen var vel tilsvarende hos Oslo jordmor og ultralydklinikk om jeg ikke husker feil
Bor dessverre ikke på Østlandet, men skal uansett sjekke opp litt flere muligheter rundt her jeg bor, greit å ha det til å sammenligne med :-) tusen takk!

Når bør jeg bestille time til legen for tidlig ultralyd og nip test? Er nå i gravid uke 6 og blir i gravid uke 7 på søndag. Er 5+4 på vei i dag etter beregning av første dag i siste menstruasjon.

Når bør jeg bestille time til legen for tidlig ultralyd og nip test? Er nå i gravid uke 6 og blir i gravid uke 7 på søndag. Er 5+4 på vei i dag etter beregning av første dag i siste menstruasjon.
Ja det ville jeg gjort, det kan ta litt tid med henvisninger og slikt. Skal du ta NIPT og ultralyd samtidig?

Er bare 3+2.
Men hvor tidlig kontaktet dere lege/jordmor for å ta prøve og komme inn i systemet der? :happy:
Lege tidlig pga oppstart med kvalmestillende så tidlig som mulig (3/3 svangerskap med alvorlig hg).

Jordmor rundt 5+0 tror jeg. Fikk time i slutten av august, er da rundt 8 uker :happy:

Vet ikke om alt blir gjort samtidig, for har aldri tatt NIPT test men nå skal jeg gjøre det pga alderen min.
Okei, ikke jeg heller - men nå får jeg det av andre grunner men fått beskjed om at sykehuset tar tidlig ultralyd og NIPT samtidig rundt uke 12-13.

Så jeg ville satt i gang prosessen slik at du får på plass henvisning og blir satt opp til time :happy:

Jeg var på legetime den 6 og da skulle henne henvise til tidlig ultralyd mtp wegovy bruk, men har enda ikke fått noe.. flere det har tatt lang tid med? Vente tiden er lang, vurderer og bestille privat snart

Jeg var på legetime den 6 og da skulle henne henvise til tidlig ultralyd mtp wegovy bruk, men har enda ikke fått noe.. flere det har tatt lang tid med? Vente tiden er lang, vurderer og bestille privat snart
Du skal kunne se forventet behandlingstid på henvisninger på Helse Norge.

Forrige graviditet fikk jeg avslag sånn fire ganger på tidlig ultralyd, virker som er er skikkelig strenge på det. Vi trengte en ekstra tidlig ultralyd fordi jeg ikke hadde hatt mensen på nesten tre år - gikk på p-piller men så fant vi ut at jeg var gravid.

Back
Topp