Ultralyd

Mammago

Flørter med forumet
Kanksje litt dumt spørsmål. Men siden jeg har diabetes så har jeg vært på ultralyd en del ganger og skal også. Noen i familien min kan også ta ultralyd, men er redd for om det kan være farlig med for mye? Stråling eller noe?

Sånn jeg har skjønt det er ikke ultralyd farlig for fosteret i og med at man bruker lydbølger som igjen skaper resonans med det vevet den treffer og på den måten skaper et bilde. Men hør med fastlegen din for sikkerhets skyld, så slipper du å bekymre deg :)

Det er ikke farlig i den mengden vi tar ul hvertfall ;)
Det blir vel kanskje 10 kontroller med ul gjennom svangerskapet, med 2 uker mellomrom minst.
Det har gått bra i mine to tidligere svangerskap hvertfall :)
Man kan få mye verre følger ved manglende oppfølging med ultralyd gjennom svangerskap med diabetes..
Så nyt heller den tette oppfølgingen, vi er heldige som får hilse på den lille så mange ganger før fødsel ;)

Ja, jeg er veldig glad for jeg får tett oppfølging :) Jeg er kanksje bare litt over bekymret hehe:D

Det er ikke farlig i den mengden vi tar ul hvertfall ;)
Det blir vel kanskje 10 kontroller med ul gjennom svangerskapet, med 2 uker mellomrom minst.
Det har gått bra i mine to tidligere svangerskap hvertfall :)
Man kan få mye verre følger ved manglende oppfølging med ultralyd gjennom svangerskap med diabetes..
Så nyt heller den tette oppfølgingen, vi er heldige som får hilse på den lille så mange ganger før fødsel ;)

Forresten, har du diabetes ?
Kanksje du kan komme med noen gode råd :)
http://forum.babyverden.no/threads/diabetes-1.1742636/#post-18717283

Back
Topp