Ultralyd

missime

Glad i forumet
Augustlykke 2015
Fikk brev om ultralyd i dag i uke 19. Ble først så glad helt til jeg begynte å lese i det. Sto det at å lete etter kjønn var IKKE en del av undersøkelsen pga det er lett å ta feil og var tid krevende..
Flere som har fått den beskjeden?

Tror de må skrive det, for det er nok mange som omtrent tenker at det er grunnen til OUL, men hvis de da har en sjenert baby så har ikke legen tid til å sitte og lete lenge...er endel medisinske ting som skal sjekkes! Men for de fleste er det ganske lett synlig, så da får man jo vite det:-)

Har aldri hørt om at legen ikke sa noe om kjønn, da har det heller vært en veldig sjenert baby, og umulig å se noe;) så tror det skal mye til for å ikke få vite det!!

Det er vel fordi vi skal ha riktig fokus for undersøkelsen, å få vite kjønn blir bonusen om barnet ligger slik til etter at anatomien er kontrollert !

Ok så for meg at de hadde begynt med noe nytt :)
Da er det bare å håpe :)

Det har jo blitt veldig "in" å vite kjønn siste åra, så forstår jo at dei vil sette restriksjonar på det. Folk tenker jo gjerne på det som poenget med heile undersøkinga. Her veit eg dei har tatt feil ganske ofte på oul, så eg hadde ikkje stolt på det uansett.

Tror de må skrive det, for det er nok mange som omtrent tenker at det er grunnen til OUL, men hvis de da har en sjenert baby så har ikke legen tid til å sitte og lete lenge...er endel medisinske ting som skal sjekkes! Men for de fleste er det ganske lett synlig, så da får man jo vite det:)

Har aldri hørt om at legen ikke sa noe om kjønn, da har det heller vært en veldig sjenert baby, og umulig å se noe;) så tror det skal mye til for å ikke få vite det!!
Da har du aldri hørt om overlegen for gyn.pol i Kristiansund ;) For der får du klar beskjed om at kjønn er irrelevant. Det er hva det er uansett når du finner ut av det, så sånt kaster han ikke bort tid og energi på ;) Tror t.o.m. han ikke ville sagt det om det så var det første han så på skjermen!

Da har du aldri hørt om overlegen for gyn.pol i Kristiansund ;) For der får du klar beskjed om at kjønn er irrelevant. Det er hva det er uansett når du finner ut av det, så sånt kaster han ikke bort tid og energi på ;) Tror t.o.m. han ikke ville sagt det om det så var det første han så på skjermen!
Herregud så håpløst... De går jo over hele kroppen, for å sjekke at alt er som det skal, da skjønner jeg ikke problemet med å si fra hvis du klarer å se hva det er... Da hadde jeg blitt irritert altså!!

Vi bestiller nok uansett privat om ca en mnd, så får vi en bekreftelse på OUL om to mnd:-)

Herregud så håpløst... De går jo over hele kroppen, for å sjekke at alt er som det skal, da skjønner jeg ikke problemet med å si fra hvis du klarer å se hva det er... Da hadde jeg blitt irritert altså!!

Vi bestiller nok uansett privat om ca en mnd, så får vi en bekreftelse på OUL om to mnd:)
Jeg visste om han fra før, men han er overlege og på OUL pleier det å være jordmor.
Men hun som tok tidlig ul på oss sist hadde satt oss opp til oul en dag jordmor ikke var tilstede og da fikk vi han der!
Ooo glede tenkte jeg da :P Men jeg visste jo at vi måtte på mange ul oppgjennom ukene så vi skulle nok få vite kjønn til slutt :P
Vi dro på 3d ul ca uke 24 om jeg ikke husker feil, da var det jo veldig lett å se :)

Vi fikk ikke se kjønn på OUL med første, fordi hu lå med ryggen til. Men da var det ikke bare kjønn vi ikke fikk se, hun lå slik at det var vanskelig for gynekologen å se generelt, slik at han gjorde alt han kunne for at hu skulle snu seg, men hu nekta:p så da blei det ny time 2uker etterpå:)

Back
Topp