Ultralyd

Hønipønii

Flørter med forumet
Februarlykke 2015
Skal på ultralyd på fredag, og må si jeg er litt nervøs. Er redd det skal være noe galt, ikke at jeg har noen ekstra grunn til og tro det, men vi er vel alle redd for det.

Også tenker jeg litt på dette med kjønn. Snakket med ei som sa at her så de overhodet ikke etter kjønn med mindre det lyste på skjermen hva det er. Og at de nesten kunne bli sur om vi spurte etter kjønn. Jeg vet selfølgelig at det er ikke for å vite kjønn at vi skal på ultralyd, men likevel. Vil gjerne vite hva det er, med tanke på tilknytning (om vi kan forholde oss til jente eller gutt), kjøp, planlegging osv.

Vet ikke helt hvor jeg ville med dette, måtte bare lufte min lille frustrasjon :)
 
Etter ar de har sjekket alt de skal sjekke så må det jo være greitt å spørre om kjønn.

Jeg kommer til å gjøre det når jeg skal på min oul, så kan de bare bli sure. De ble sure med førstemann.
 
De smilte og spurte om jeg ville vite kjønn både denne og forrige gang :) Det er vel ikke så vanlige at de blir sure når man spør? Ønsker du og vite ville jeg spurt, så får hun evt bare blir sur :)
 
Her er de bare positive, også denne gangen da jeg valgte å ikke vite (Drammen)
 
Det må da være lov å spørre om det! Bare vent til etter de har sjekket alt annet. Blir de sure får de bare bli sure! Jeg tenker å spørre selv helt på slutten om de ikke spør oss om vi vil vite det :)
 
Jeg skal hvertfall poengtere før hver ultralyd at vi ikke vil vite. Så håper ikke h*n viser seg selv
 
Ja det tenker jeg også, at der må da være lov å spørre. Tenkte jeg skulle spørre helt til slutt når jordmor har sett på alt hun skal se :)
 
Skal på ultralyd på fredag, og må si jeg er litt nervøs. Er redd det skal være noe galt, ikke at jeg har noen ekstra grunn til og tro det, men vi er vel alle redd for det.

Også tenker jeg litt på dette med kjønn. Snakket med ei som sa at her så de overhodet ikke etter kjønn med mindre det lyste på skjermen hva det er. Og at de nesten kunne bli sur om vi spurte etter kjønn. Jeg vet selfølgelig at det er ikke for å vite kjønn at vi skal på ultralyd, men likevel. Vil gjerne vite hva det er, med tanke på tilknytning (om vi kan forholde oss til jente eller gutt), kjøp, planlegging osv.

Vet ikke helt hvor jeg ville med dette, måtte bare lufte min lille frustrasjon :)
Du trenger ikke være redd for om de blir sure. Ditt svangerskap, din baby. De har ingen grunn til å bli sure selv om de må sitte å gjøre den undersøkelsen på mange gravide hver dag. De ha valgt det selv. For dere er det ikke så ofte dere får sett sånt. Bare folang det du vil du! Om de blir sure så ser du nok ikke samme personen igjen i dette svangerskapet, så det spiller ingen rolle.

Vi tenker å vite, men for oss har det i de forrige svangerskapene vært helt opplagt siden det er gutter. Men de har spurt oss om vi ville vite, men vi så det jo sjøl før de spurte. :)
 
Back
Topp