Ultralyd?

Hadde en ultralyd i slutten av uke 7, og skal igjen i uke 12.

Hadde en i uke 9 og 12 så skal jeg ha en i uke 15 og ordinær ul i uke 19. Så får jeg noe etter det også. Har litt ekstra oppfylling.

Termin 31 januar 2014 <3

Hadde 7+3 og skal igjen 12+0 :)

Termin 16. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Hadde i uke 8, skal ha i uke 11 og så oul i uke 18

Termin 26 feb (ul sier 23 feb) med første frø <3

Sendt fra telulofen min! :-)

Det vanlige er å få ultralyd time i uke 18.Vi skal 16 september,da er jeg akkuratt 19 uker.

Men i denne februar gruppa syns jeg det er vannvittig mange som er på tidlig ultralyd,opp til flere ganger.Er alle oppfølging eller er det av ren nysjerrighet?

9 august!:) er da 12+5. Gleder meg som en unge:) hehe

Det vanlige er å få ultralyd time i uke 18.Vi skal 16 september,da er jeg akkuratt 19 uker.

Men i denne februar gruppa syns jeg det er vannvittig mange som er på tidlig ultralyd,opp til flere ganger.Er alle oppfølging eller er det av ren nysjerrighet?
For min del var det ekstra oppfølging som jeg ba om fordi jeg ble gravid på Pergotime. Og fordi det var to embryoer der, blir det oppfølging igjen i uke 12, og er det fortsatt to da, så blir det nok jevnlig oppfølging med ultralyd hele veien.

Det er nok ganske vanlig å bestille tidlig ultralyd privat, spesielt i de største byene. En undersøkelse i Oslo i 2010 viste at 85% hadde vært på ultralyd før uke 18.

Oul 28 august. Er da i uke 17.

Var på ul i uke 7 også, hadde egentlig bare blitt henvist til gyn for en samtale men hun ville ta en titt...

Var på en ul da jeg var 8+1, og hun ville ha meg inn til en ny ul den 20.august, da er jeg 14+2. Den første ul var fordi jeg var pålagt det av fertilitetsklinkken. Den som skal være den 20. august aner jeg ikke hvorfor, men hun ville det, så jeg får bare henge meg på. Jeg skal på 5 ekstra grundige undersøkelser da jeg er med i en studie, og da skal jeg ha ul i uke 19, 28 og 32 også.

Her var det rutineul i veke 7, siden dette var eit fryseforsøk/prøverørsforsøk. Men var tilbake på ul i veke 9 pga blødninger. Så sant alt går "smertefritt" no så blir det ikkje ul igjen før i veke 19 :)

Førstemann: 31.aug-09 ❤
Andremann: ventes 7.feb-14 :))

Jeg hadde privat ul når jeg var 10+2. Ville bare forsikre meg om at det var liv i spiren. Ble bekymret da jeg mistet mye av symptomene, men har i ettertid funnet ut at de kommer og går.

Ellers blir det ordinær ul uke 19 :)

Pga at vi har mistet 5 ganger får vi ekstra oppfølging som innebærer flere ultralyder. Jeg hadde ul i uke 8+0 og 10+1. Skal antagelig ha en i uke 12 en gang også. Ordinær ul har jeg i uke 18.

Var på privat ul i uke 6. Fikk ul av sykehuset da jeg ble lagt inn 7+5. Samt vi bestilte privat nå i uke 9 og har igjen en i uke 13.

Bare så gøy å få hilse på den lille og se utvikling fra gang til gang :)

Men de første var for å bekrefte liv, siden vi mistet i februar.

Nr. 2 er på vei ♡ 20. Februar 2014

Hadde UL i uke 7 fordi jeg har mistet tidligere og ville forsikre meg om at alt så bra ut. Skal ha ordinær ultralyd i uke 18, men skal også ha en ekstra i uke 13 for å sjekke at fosteret er ok, og for at mannen skal få se nurket (han kan ikke være med på OUL).

Uke 8 pga gyn ville ha meg inn etter å ha blitt gravid på pergo og metformin. Fått time på sykehuset når jeg er 12 uker. Da pga oppfølgning av sykehuset for at jeg har ett risikosvangerskap :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hadde i starten av uke 7. Skal også når jeg er 12 uker

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Eg var faktisk når eg var rundt 3+3, men da viste eg ikkje at eg var gravid og heller ikkje gynekologen. Ho trudde det var eggløysning :P
Eller var deg på 5+4 og 6+2 pga extreme smerter. Dei trudde exu først så sa.
Skal innatt når eg er 11+6 eller 12+6 :) Den siste hadde eg tatt dersom ikkje legen hadde villa det pga nyskjerrighet. Og skal heim den påfølgende helga og hadde vore kjekt å veta 100% at det fortsatt er liv der før eg synge det ut til dei eg møter :)

Tok i uke 7 og uke 10 privat. Skal i uke 13 (også privat), og uke 18 (offentlig). Jeg tar mange grunnet en ganske sen ma for noen år siden og paranoiaen pga den.

Back
Topp