Ultralyd uke 18??

Squash

Betatt av forumet
Jeg ombestilte akkurat timen min til ultralyd fordi jeg er vekkreist fra uke 16+2 til 17+4. Damen på klinikken var etter min mening vanskelig, og mente at dette var det eneste tidspunktet det var riktig å for meg å ha ultralyd. Uken før var "så grådig tidlig", og uken etter var "for sent". Skjønner ikke hvorfor! Når har jeg fått time på dagen uke 18, etter mye om og men.

Når har dere ultralyd? Hvorfor er det så viktig at det er før uke 18? Hvis man skal ta senabort (jeg går ut fra at det er grunnen) så får man jo det lenger hvis det er alvorlige avvik...jeg har lest om folk som har tatt det helt opp i uke 21.

Nå vet jeg ikke helt om jeg skal være bekymret eller om jeg bare skal drite i det...eller om jeg skal bestille privat ultralyd fredagen før jeg reiser (16+2)

Det er vel egentlig mellom uke 17-19 som er vanligst. Jeg skal ha UL 10. september, og da er jeg 18+3... Men er ikke alltid de folka vet helt hva de snakker om [;)]

OK. Pjuhhh! Lettet.
Da er det ikke hakkande gale at jeg har uke 18+0.

Takk for svar[:)]

jeg skal ha når jeg er 18+1 [:D]

Så godt å høre!
Skjønner ikke helt hva som var galt med dama på kvinneklinikken.
Kanskje hun hadde en dårlig dag, bare [:)]

hmm.. så rart.. vet at det er vanlig å ta det mellom uke 17-21 som det står i brevet fra sykehuset mitt=)
så jeg skal når jeg er 18+1.. det er jo da de fleste jeg kjenner har hatt også så det er nok helt fin tid [;)]

Jeg skal ikke ha før jeg nesten er 20 uker, 15 sept.
Veldig rart, ettersom henvisninga ble sendt i uke 9 eller noe. Veeeeldig rart de ikke fant time tidligere....
Men har allerede vært på 2 stk jeg da, og skal på 2 til, så kan ikke klage [;)]
Skal på en i uke 24 óg.

Skal heller ikke på ultralyd før jeg er 19+4

Jeg fikk beskjed om at jeg skulle ha i uke 18.. Har ikke fått time enda

jeg har ultralyd 10.sept- da er jeg 19 uker på vei

Jeg har ikke fått time til UL enda jeg, så jeg lurer på når jeg skal purre på det. Dere er heldige dere som har alt klart sånt sett

Kanskje det har noe å gjøre med at du venter tvillinger?[8|] 
Eg vet ikke altså....

Ja, kanskje, men egentlig skulle jeg jo ikke ha visst det ennå. Hadde jeg ikke tatt privat UL tidligere hadde jeg jo ikke visst det. Og det kan jo være flere tvillinger på alle dem som får time etter uke 18 som ikke har vært på UL før. Så da tenker jeg at det ikke kan bety så mye...

Jeg er nå uansett lettet nå som jeg ser alle dere som skal ha rundt samme tid eller senere. Da er det helt sikkert helt fint at jeg har min i uke 18. [:)]

Kjempefint med alle svarene - det har hjulpet meg veldig! Tusen takk[:D]

skal på ultralyd 21 sept. 18+5.. men skal på en 24aug. er sååååå nysgjerrig :P

ORIGINAL: Blund

Har ikke fått time ennå jeg[:(]

Har du ringt dem og høyrt kor timen din blir av??

Jeg fikk ul i uke 19..
Legen sendte henvisning til sykehuset så fikk jeg time via brev i posten..
Fikk heldigvis byttet da sambo ikke kunne den dagen vi først fikk - men det gikk heldigvis bra å bytte.
De skjønte godt at han ville bli med[:)].

Jeg hadde etterlyst timen jeg om jeg ikke hadde fått..
ingen medisink grunn til at jeg vil ha det men er jo alltid fint å se nurket:[;)]

Back
Topp