Ultralyd-tråden

Da har man vært på første ultralyd i dag :love7 Bekreftet at jeg var gravid og at det var på riktig plass men skal tilbake om 2-3 uker da det var litt tidlig å se ordentlig enda. Ut fra snurreskiven er jeg 6+1 noe hun sa så ut til å stemme med det hun så på ultralyden. Så også at hjertet banket:Heartred
Gratulerer så mye :gen014 :Heartpink

I går var den første ultralyden gjennomført :Heartred Fikk se den lille sprelle rundt, høre hjertebank og fikk bekreftet at alt står bra til:love7 ble målt til 10+2 (min beregning var 9+6), noe som flytter terminen til april, men jeg får henge her litt lenger, for ingenting er fastsatt ennå.
Gratulerer med vel overstått UL, beste følelsen :shy:

Ul gikk veldig bra :Heartred satt frem til 9+3. Fortsatt plommesekk, så navlesnor har ikke tatt helt over ennå. Fikk heldigvis ny ul om 2 uker :Heartredhadde vært uendelig lenge å vente til 13+0
Åhh svarte deg i den andre tråden, så deilig å lese at alt gikk bra :gen014 :shy: :Heartpink

Første ultralyd i dag (privat). Fikk se et bankende hjerte og en sprellende liten en med både to bein og to armer! :Heartred Ble målt til 8+1!! Trodde selv jeg var 7+2, men som hun sa kunne grunnen til det være at min siste «menstrasjon» var en SA. Og at jeg dermed har trodd egget har sluppet senere enn det faktisk har.

Fikk se en sprellende liten tass med hjerterytme på 162 som ble målt til 10+3 i dag :Heartred Er egentlig 10+0 i dag, men termin ble ikke flyttet på siden det er IVF. Fosteret har vokst bra de siste ukene, ble målt til 7+3 når jeg var 7+4.

Ultralyd utført! Mannen er lettet over at det bare er én der inne :facepalm: Jeg trodde jeg var 7+6, men hun målte den lille til 8+1! Så termin skal visst være 30. april. Jeg føder sannsynligvis i april også da siden jeg ikke skal passere termindato.
You and me both sister gikk fra 01. Mai til termin 25.04 men henger her og…

Last edited by a moderator:
Hadde ul nr.2 i går 11+1 og alt så bra ut :love7 Ble helt ærlig litt på gråten i og med at jeg har vært så dårlig lenge, så var det spesielt å se den lille som skaper all spetakkelet i kroppen som naturligvis gjør det verdt det. Blir mest sannsynlig ei jente :D

Vedlegg

• IMG_0596.jpeg
    IMG_0596.jpeg
    199,1 KB · Visninger: 34
Blir april keisersnitt her å, men passer best å henge her siden jeg har termin i mai mtp milepæler osv. Så vi er fler :cat:

Hadde ul nr.2 i går 11+1 og alt så bra ut :love7 Ble helt ærlig litt på gråten i og med at jeg har vært så dårlig lenge, så var det spesielt å se den lille som skaper all spetakkelet i kroppen som naturligvis gjør det verdt det. Blir mest sannsynlig ei jente :D
Næmmen hellan dussan! Gratulerer med så fint bilde, og liten jente :Heartpink :shy: Ser det på den tydelige nuben :gen014

Blir april keisersnitt her å, men passer best å henge her siden jeg har termin i mai mtp milepæler osv. Så vi er fler :cat:
Blir høy sannsynlighet for april her pg pga PKS, men som du sier, følger mai-terminen enn så lenge pga mlilepæler Osv :Heartred

Du får bare henge her Novo :Heartred

Vær forsiktig med å stille inn hodet på jente. Er fort gjort å danne et bilde av lille spire, og så er det litt hardt å omstille seg uansett om man foretrekker et kjønn eller ikke :hilarious: Nuben reiser seg ofte ikke før uke 12. Jeg fikk høre jente 11+1 eller 2, og ei venninne fikk vite jente i slutten av uke 11. Begge var gutter! Jeg fikk «vite» kjønnet av lege på Rikshospitalet, men det var useriøst av henne å uttale seg så tidlig fordi det rett og slett er for tidlig

Vær forsiktig med å stille inn hodet på jente. Er fort gjort å danne et bilde av lille spire, og så er det litt hardt å omstille seg uansett om man foretrekker et kjønn eller ikke :hilarious: Nuben reiser seg ofte ikke før uke 12. Jeg fikk høre jente 11+1 eller 2, og ei venninne fikk vite jente i slutten av uke 11. Begge var gutter! Jeg fikk «vite» kjønnet av lege på Rikshospitalet, men det var useriøst av henne å uttale seg så tidlig fordi det rett og slett er for tidlig
Ja godt tips! Men han sa han gjetter og vi bruker fortsatt «mest sannsynlig» når vi snakker om at det er jente. Selv om nubben står ganske greit på bildene xD

Back
Topp