Ultralyd-tråd

Jeg hadde også svaaaaak positiv den 21.mai, og jeg er 5+5 nå (hadde EL 10.mai). Så du kan godt bare være litt kortere på vei :) Testa du etter EL? Var det kobber- eller hormonspiral?
Det var kobberspiral. Jeg krysser fingrene for sein EL :Heartred
 
20 dager til UL her, da er jeg 8+0, synes det er for lenge til
 
Vet ikke helt hva jeg føler nå..

Det var ikke noe hjerteslag å finne.
JM prøvde først utvendig ul, men fant ingenting. Så deretter innvendig. Hun fant en plommesekk på ca. 3mm som hun mente så frisk og fin ut, men ingen hjerteslag :sad010
Hun sa det muligens var akkurat for tidlig, men at hun så ingenting som tilsa at dette fikk et dårlig utfall.

Jeg fikk en gratis ul om nøyaktig en uke. Hun mente som sagt det kunne være for tidlig med 6 uker - så hun tilbydde meg en ny neste tirsdag. Vi takket ja til dette, men dette beroliget jo absolutt ikke bekymringene jeg har hatt :sad010:sad010
Uff :( skjønner godt du blir veldig bekymret :( lengd å vente på svar en hel uke. Krysser fingrene for at det bare er for tidlig
 
Føler det samme. 19 dager til her da er jeg også 8+0. Vurderer å ta en neste fredag for da er jeg 6+3 eller 6+4.
Jeg vurderer det samme, men holder på å ta hcg og tenker at dersom hcg er normal så kan jeg kanskje klare å vente til uke 8…. Men lenge til… sist hadde jeg ivf svangerskap og da var jeg hos legen i uke 5+4 å så et bankene hjerte
 
Jeg vurderer det samme, men holder på å ta hcg og tenker at dersom hcg er normal så kan jeg kanskje klare å vente til uke 8…. Men lenge til… sist hadde jeg ivf svangerskap og da var jeg hos legen i uke 5+4 å så et bankene hjerte
Jeg har tidligere hatt en BO (blighted ovum) og da hadde jeg 48000 i hcg når jeg måtte ta medisinsk abort i uke 9. Så jeg stoler ikke alt for mye på at stigende hcg tilsier at alt er bra.
Jeg hadde også ivf forrige vellykkede svangerskap :)
Tror jeg skal prøve å holde ut i 19 dager til, for er veldig dyrt med så mange private ultralyder :) Får se hvs jeg tenker neste uke :)
 
Da vil du i det minste muligens se noe mer enn én liten prikk på skjermen. Og det er jo gøy :happy: :Heartred
Forstår hvordan du føler. I 2020 tok jeg ultralyd 6+4 og de så ikke noe foster (48000 i hcg). Fikk beskjed om at jeg kun var 5 uker påvei noe jeg viste ikke stemte. Måtte vente 2 uker på ny ultralyd før jeg fikk medisinsk abort.
Får håpe at du bare er noen få dager kortere og at hjertet slår neste uke. De så iallefall en prikk og var fornøyde så det høres positivt ut :)
 
Vi er har et lite ultralyd dilemma.
Ettersom forrige graviditet endte i MA, som ble oppdaget 10+5 men hvor spiren hadde sluttet å utvikle seg så tidlig som uke 5-6, ønsker vi så tidlig ultralyd som mulig.
Hadde egentlig en avtale med gyn. om å få en i uke 7, men vi er selvfølgelig på ferie i uke 7 og 8. Så da blir det enten uke 6 eller 9. Tror egentlig 9 er utelukket, det blir all for lenge å vente.

Så det virkelige dilemmaet er vel om vi skal gå på en før vi drar på ferie, men med risiko for at det er for tidlig å se hjerteslag, eller om vi skal ta en privat mens vi er på ferie og risikere å få ferien ødelagt:confused004
 
Last edited:
Vi er har et lite ultralyd dilemma.
Ettersom forrige graviditet endte i MA, som ble oppdaget 10+5 men hvor spiren hadde sluttet å utvikle seg så tidlig som uke 5-6, ønsker vi så tidlig ultralyd som mulig.
Hadde egentlig en avtale med gyn. om å få en i uke 7, men vi er selvfølgelig på ferie i uke 7 og 8. Så da blir det enten uke 6 eller 9. Tror egentlig 9 er utelukket, det blir all for lenge å vente.

Så det virkelige dilemmaet er vel om vi skal gå på en før vi drar på ferie, men med risiko for at det er for tidlig å se hjerteslag, eller om vi skal ta en privat mens vi er på ferie og risikere å få ferien ødelagt:confused004
Jeg også skal på ferie om 1,5 uke så jeg har vurdert det samme. Første graviditet og vente helt til uke 8 føles lenge ut :/
 
Jeg også skal på ferie om 1,5 uke så jeg har vurdert det samme. Første graviditet og vente helt til uke 8 føles lenge ut :/
Upraktisk med første trimester midt i ferietiden:shifty:
Uke 8 er fin da, er betydelig mindre risiko for spontanabort om man har sett levende foster i uke 8:happy:
 
Noen i Telemark som har bestilt time til privat tidlig ultralyd? Og i tilfelle hvor?
 
Noen i Telemark som har bestilt time til privat tidlig ultralyd? Og i tilfelle hvor?

Nei, vi får via fertilitetsklinikken i porsgrunn i uke 6. men vurderte og bestille hos hausken noen uker senere også :)
 
Back
Topp