Ultralyd nummer to...

Vi skal neste uke onsdag, da er jeg 12+1. :) Hur stor var den nå når du var iväg?

Sent from my iPhone using BV Forum

Ååå så fint bilde! Herlig :-)

Vi skal neste uke onsdag, da er jeg 12+1. :) Hur stor var den nå når du var iväg?

Jeg prøvde å spørre, men han sa bare at den er så stor som 12+4 tilsier... :P Tror ikke han skjønte spørsmålet selv om jeg spurte om hvor stort fosteret var etter han hadde sagt det første gangen. Jeg bare lot det gå... :P Den var vel mellom fem og seks centimeter, vil jeg tro. Det sier ihvertfall app'en.

Så kjekt å få vite at alt er i orden! :-) jeg skal på ul neste uke. Da er jeg 11 + 0 :) det blir min første ultralyd. Blir veldig spennende <3

Så kjekt å få vite at alt er i orden! :-) jeg skal på ul neste uke. Da er jeg 11 + 0 :) det blir min første ultralyd. Blir veldig spennende <3

Lykke til på ultralyd, da! :) Utrolig deilig å få se det som bor inni der. <3 Jeg kjenner at bekymringene har sunket betraktelig :)

Tusen takk <3 ja, blir helt fantastisk å få se at det faktisk er liv der. Da tror jeg nok graviditeten blir mye mer virkelig;) kommer til å gå litt oftere på kontroll. Får ekstra oppfølging pga blodtypen min:-)

Tusen takk <3 ja, blir helt fantastisk å få se at det faktisk er liv der. Da tror jeg nok graviditeten blir mye mer virkelig;) kommer til å gå litt oftere på kontroll. Får ekstra oppfølging pga blodtypen min:-)

Hva slags blodtype har du da?

O rhesus minus:-) er ikke alle som vet at man bør få ekstra oppfølging da, og heller ikke alle som får det dessverre.. Min lege vil isåfall ha full kontroll, måle antistoffnivå osv:-) veldig glad for det jeg :D

O rhesus minus:-) er ikke alle som vet at man bør få ekstra oppfølging da, og heller ikke alle som får det dessverre.. Min lege vil isåfall ha full kontroll, måle antistoffnivå osv:-) veldig glad for det jeg :D
Jeg er også rehsus minus. Men jeg får ikke noe ekstra oppfølging, hvis jeg ikke får blødninger.. Ble vaksinert noen timer etter forrige fødsel og da skulle alt være i orden fikk jeg beskjed om :)
Var det noe spesiell grunn til at han var bekymret for det?

Jeg er også O rhesus minus, om slik som Eccentric fikk jeg også en sprøyte etter sist fødsel. Husker ikke hva som ble sagt, og jeg kom ikke på det før svigerinna mi nevnte det. Rart at det ikke har blitt tatt opp på tidligere kontroller/ultralyder... Det står vel i ens journal? :/ Det står ikke på helsekortet jeg fikk nå heller.

Bra du har fått den sprøyten:-) :-)
Ja, jeg syns det er vanvittig rart at ingen nevner noe om det til deg:-/ merkelig! Du kan gjerne ta det opp selv neste gang du er hos legen/jordmor. Jeg føler ihvertfall at jeg er i trygge hender:-)

Bra du har fått den sprøyten:-) :-)
Ja, jeg syns det er vanvittig rart at ingen nevner noe om det til deg:-/ merkelig! Du kan gjerne ta det opp selv neste gang du er hos legen/jordmor. Jeg føler ihvertfall at jeg er i trygge hender:-)
Jeg er og det. Men det eneste man får ekstra pga blodtypen er en ekstra blodprøve senere i vs skapet ;) ikke nødvendig med ekstra kontroller pga blodtypen.
Husk og på at det er ikke alle som skal ha sprøyta etter fødsel, men greit å nevne det for de på sykehuset :)

Så moro! Gleder meg til OUL! :D

Back
Topp