Ultralyd i uke 5+6 ELLER 7+0? Jeg er redd.

Nysgjerrig skeptiker

Forelsket i forumet
Jeg er redd… Har så lite symptomer, og jeg har IKKE kontroll!

Jeg er nå 5+1 ifg mine beregninger it ifra EL 22 juli. Er vel ikke vits å teste mer. Testene sier at det er noe som vokser i magen min… men jeg klarer ikke slappe av! Har booket tidlig ul til 5+6 men er redd for om det er bortkastet penger - men så virker det umenneskelig lenge å vente til uke 7, som er neste ledige…

Tenker på det alt for ofte, fler ganger om dagen. Blir ikke mindre stressa av å være usikker på hvor langt jeg er på vei, jeg har jo en antagelse men det er ikke bra nok.
Jeg er et engstelig vesen med sterkt behov for kontroll…
Men det er fort 12-1400kr pr ultralyd så jeg bør vel velge enten eller.

Hva ville dere gjort?

Vedlegg

• CDDC1AB0-844B-4E3F-A9D8-4BD35456B7BE.jpeg
    CDDC1AB0-844B-4E3F-A9D8-4BD35456B7BE.jpeg
    168,2 KB · Visninger: 49
Jeg hadde ventet, er jo ikke sikkert man kan se noe ennå når man ikke er 6 uker engang, og det kan jo lede til enda flere bekymringer, også føler du at du trenger en til.. :sorry:
Jeg er bare kjempeutålmodig og ikke veldig bekymret, jeg har booket til 7+4. Der jeg skal tror jeg ikke at man får komme før 7 uker uansett.
Men kanskje du kan snakke med jordmor eller lege i mellomtiden og se om det hjelper? Kanskje de kan måle stigning av HCG

Skjønner at du er stressa, men ville venta til 7+0. Selv har jeg booka i 8+4. var det jeg hadde sist, da er det bare en liten peanøtt….

Veldig mange SA skjer før uke 8, så ser man hjerteslag etter uke 8 er sjansen veldig stor for at det går bra!

Jeg føler veldig med deg! Selv hadde jeg ventet, da er sjansen større for å se nor. Hadde også booket en time hos enten jordmor eller fastlege for å snakke om hva som foregår i hodet ditt. Sender mange klemmer din vei :Heartred

Definitivt 7+0.
Har vært på ultralyd 6+0 hvor hjerteaktivitet og embryo ikke syntes skikkelig. Kunne ikke si noe sikkert om den der inne levde. En uke etterpå var det tydelig liv. Så anbefaler å vente til uke 7

Jeg føler veldig med deg! Selv hadde jeg ventet, da er sjansen større for å se nor. Hadde også booket en time hos enten jordmor eller fastlege for å snakke om hva som foregår i hodet ditt. Sender mange klemmer din vei :Heartred
Takk for det.
Har første time hos jordmor til uka, bare for å lette litt på trykket. Hun fulgte meg også i svangerskap1 så hun kjenner meg :Heartred

Forrige uke var jeg til UL i uke 5 og noen dager og da så de bare en fostersekk og plommesekk men ingen embryo. Var i går til ny UL grunnet lett blødning og da kunne de se embryo, men var fortsatt ikke mulig å se hjertebank. Det ble dårlig skurrete bilde pga bakovervendt livmor da. Fikk beskjed om å ta ny UL om en ukes tid. Har time hos gyn i uke 8 og noe, så forhåpentligvis er det bedre bilde da, spesielt hvis foster har blitt litt større.

Avbestilte 5+6, bestilte i uke 7… Tiden går SÅ sent! Også har jeg en intens frykt for MA. Skal heldigvis ha første samtale med jordmor i dag.

Forrige uke var jeg til UL i uke 5 og noen dager og da så de bare en fostersekk og plommesekk men ingen embryo. Var i går til ny UL grunnet lett blødning og da kunne de se embryo, men var fortsatt ikke mulig å se hjertebank. Det ble dårlig skurrete bilde pga bakovervendt livmor da. Fikk beskjed om å ta ny UL om en ukes tid. Har time hos gyn i uke 8 og noe, så forhåpentligvis er det bedre bilde da, spesielt hvis foster har blitt litt større.
Jeg har også bakovervendt livmor, nyttig å vite at det kan gjøre det vanskeligere :wideyed: skal ha TUL 7+1.

Jeg har også bakovervendt livmor, nyttig å vite at det kan gjøre det vanskeligere :wideyed: skal ha TUL 7+1.
Det gikk bra for meg med de 3 første barna i uke 6 og noen dager, men virket som den var enda mer bakovervendt nå og mulig at embryo lå på en plass som var langt vekk fra sonden.

Det gikk bra for meg med de 3 første barna i uke 6 og noen dager, men virket som den var enda mer bakovervendt nå og mulig at embryo lå på en plass som var langt vekk fra sonden.
Ah så bra. Oi enda mer bakovervendt ja. Har hørt at livmoren kan endre plassering etter graviditet, så håper litt på at den flytter seg for bakovervendt livmor kan være mer ømt ved sex. Men hadde ikke tenkt på at den kan bli enda mer bakovervendt :smiley-ashamed004

Ah så bra. Oi enda mer bakovervendt ja. Har hørt at livmoren kan endre plassering etter graviditet, så håper litt på at den flytter seg for bakovervendt livmor kan være mer ømt ved sex. Men hadde ikke tenkt på at den kan bli enda mer bakovervendt :smiley-ashamed004
Har har hatt keisersnitt tidligere og gynekologen sa at sist var den kommet litt langt opp da den satt fast på blæra pga arrvev, men hun hadde fjernet de fra hverandre under ingrepet sist så mulig den kom seg lenger bak nå.

Har har hatt keisersnitt tidligere og gynekologen sa at sist var den kommet litt langt opp da den satt fast på blæra pga arrvev, men hun hadde fjernet de fra hverandre under ingrepet sist så mulig den kom seg lenger bak nå.
Har du hatt nå fler ul nå? Det bør vel snart bli enklere å se?

Har du hatt nå fler ul nå? Det bør vel snart bli enklere å se?
Hadde UL i forrige uke i uke 6+6, men mente jeg var noen dager kortere på vei. Har offisiell time hos gynekolog 24/8, så neste uke. De kunne se keisersnitt arret da, men det skygget litt for bildet. Sa da at KS arret så fint ut i hvertfall.

Back
Topp