Ultralyd i dag

Tja, hva kan jeg si... Det var en skuffende opplevelse. Legen var veldig dårlig i norsk, så det lille hun sa forklarte hun ikke særlig godt. Vi så ikke hjerte slå. Hun trodde at jeg kunne være ca. 7 uker på vei. Så ville hun ha meg inn igjen om 5 uker for å se om det utviklet seg. Hun var veldig opptatt av at hvis jeg begynte å blø måtte jeg ikke tenke på det og bare tenke på at det var naturen som ordnet opp...

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Fy søren så dårlig! Det står jo over alt nå at med det nye utstyret de har skal de klarer å se et hjerte i uke 6 . Man blir jo veldig usikker når en lege bruker ordet kanskje osv.. Du får dra på en privat UL, de gir mye bedre service iallfall,så du kan få litt bedre forklaring. Lykke til <3

Da ville jeg ringt å bestilt time et annet sted allerede imorgen! Vondt å gå i sånn usikkerhet..

De ser veldig lite tidlig i svangerskapet. Jeg trodde jeg var 7+0 men i følge ultralyden var je 6+4 og han sa at han kunne si det medd ganske sikkerhet Pga hadde jeg hvert 7+1 så hadde fosteret hvert nesten dobbelt så stort. De vokser veldig fort denne perioden. Men jeg fikk høre hjertelyd og se hjerte vibrere. Tok invendig. Han sa de gjorde det nesten helt frem til uke 12

Så synd du ikke fikk en ok ultralyd. Godt du skal tilbake og sjekke en gang til!

TuMmY LoVe

Uff for en opplevelse! Jeg ville klage og kreve en ny! Med en gang!
Sånn kan de ikke behandle deg og forvente at du skal vente i 5uker, ikke holdbart.

Uff så kjedelig. Jeg var på ul i uke 6 og det var bare flaks at vi fikk se hjertet slå. Hun viste meg skjermen og sa: som du ser er det veldig vanskelig å få noe ut av noe så lite, du må nok komme tilbake. Men så vinklet hun "staven" litt annerledes og fikk et bedre bilde der vi så hjertet slå.

6. April 2013
7. April 2015

Jeg var på ultralyd forrige onsdag da var jeg 6+0 og hun så kun plommesekken. Husk at i uke 7 er fosteret nesten ikke 1 cm engang

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg gir ikke opp enda :) Har bestilt privat ultralyd neste uke hos en jeg var hos forrige svangerskap. Han tok seg god tid til å forklare, så håper han gjør det nå også :)

Jeg gir ikke opp enda :) Har bestilt privat ultralyd neste uke hos en jeg var hos forrige svangerskap. Han tok seg god tid til å forklare, så håper han gjør det nå også :)

Ikke gjør det :);) det er nok noe der, bare vanskelig å se siden det er så lite enda;)

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg var på Byporten legesenter i går, fantastisk lege. Tok utvendig ul og så både hjerte banket og hørte hjertelyden. Uke 8 nå. Anbefales for de som bor i Oslo-området :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp