Jeg har hatt to ultralyder allerede, dette pga kromosomfeil i forrige scangerskap. Greit nok. Så blir det ordinær UL rundt uke 18. Problemet er at det ikke blir det eneste. Jeg skal også ha en ultralyd rundt uke 14-15, og så blir det 1 eller 2 til senere i svangerskapet. Er med i en studie som tar for seg trening av overvektige gravide. Er selv i kontrollgruppen, men får/må ha alle oppfølginger og tester.
Problemet for meg er at jeg blir så nervøs. Jeg liker ikke ultralyd i det hele tatt, og etter at det er konstantert at alt er bra vil jeg helst at det hele skal være over. Men ultralyd er jo ikke bare for kos, det er jo en medisinsk undersøkelse. Angrer litt på at jeg meldte meg på den studien, nettopp pga ekstra ultralyder. Jeg antar at det kan komme av at min baby hadde en kromosomfeil som ifølge JM er en ultralyddiagnose, men hvordan slapper man av da?
Er det flere her som ikke er så hypp på ultralyd?
Problemet for meg er at jeg blir så nervøs. Jeg liker ikke ultralyd i det hele tatt, og etter at det er konstantert at alt er bra vil jeg helst at det hele skal være over. Men ultralyd er jo ikke bare for kos, det er jo en medisinsk undersøkelse. Angrer litt på at jeg meldte meg på den studien, nettopp pga ekstra ultralyder. Jeg antar at det kan komme av at min baby hadde en kromosomfeil som ifølge JM er en ultralyddiagnose, men hvordan slapper man av da?
Er det flere her som ikke er så hypp på ultralyd?