Ullklær

Har ikke hatt vårbarn før, kun sommerbarn og høstbarn.
Men har noe ull fra de.
Har kjøpt en sparkedress i ull på tilbud nå, som jeg skal ha til høsten iallfall.
Tenker at april/mai er vanskelig årstid, men da jeg fødte på høsten husker jeg at jeg dro til føden i singlett....
Så været vet man aldri!
Men ull er jo uansett fint å bruke, uansett årstid. Det regulerer jo varmen. :-)
Kommer ikke til å bruke det i sommermånede da.

Ja, det hjelper å regulere kroppsvarmen best :-) storebror har atopisk eksem men tåler ull godt! Så blir ull til lillemann også :-)

Muligens litt.. Men kjøper nok ikke mye, har termin 30.april. Er første så tenker at veien blir til som man går ;)

Har en del ulltøy fra forrige som var februar-barn, så kommer til å bruke det igjen. Hvis jeg ikke hadde hatt noe fra før av så ville jeg nok kjøpt så jeg hadde litt. Synes ull har gode egenskaper og april (og norsk sommer for den saks skyld....) kan være kjølig så greit å ha litt tilgjengelig for kalde dager :)

Sniker fra mai14, men fødte i april.

Vi hadde kjøpt inn en body og en tights i ull til vesla. Det ble aldri brukt.
Var aldri behov for det.
Vi kledde henne i de mykeste babyplaggene i organisk bomull, og baby var aldri kald.

Vi bor rett ved Oslo, og det var en fantastisk april i år. Man vet jo aldri om det blir like bra neste år, pluss at man må vurdere ut fra hvor i landet man bor.
Min personlige mening og erfaring er at man ikke trenger ull på babyene i april, i hvertfall ikke på østlandet.
Begynte først med ull i oktober vi.

Lykke til med babyene deres:)

Back
Topp