Ullklær

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Kommer dere til å kjøpe ullklær til aprilbabyen? Usikker på hva jeg kommer til å gjøre, så greit å få andres meninger ;)

Tenker å kjøpe ett par ullbodyer, ullstrømpebukser og pysjer :) Har litt strikka tøy fra andremann, så kan evt bruke det om jeg finner det for godt :)
Er jo ikke sommertemperaturer i april ;)

Har tenkt på det, og blir nok til å kjøpe ihvertfall ett par ullbodyer og ullstrømpebukser for man vet jo aldri hvordan været og temperaturen er i april så jeg tenker at det ihvertfall er greit å ha i tillfelle :-)

Min sønn har atopisk eksem, så jeg har kjøpt bambus istedenfor. Bare for å være på den sikre siden så ser jeg ann hva han kan bruke. Men skal bruke ullbukse over bleiene hvis han tåler det :-)

Jeg går i ull hele året, så ser ikke hvorfor ikke lillegutt skal gjøre det.. ull transporterer fuktighet mye bedre enn bomull også.. kommer nok til å kjøpe begge deler

Nei. Det viste seg at jenta vår hadde atopisk eksem, så da gikk det ikke å bruke det. Med mindre en kjøper fra Devold. ;)
Jeg må se det an med denne ungen.

Kommer nok til å kjøpe ull ja,bor i Tromsø og her er det sjelden vår i april:-) fant ut i dag at jeg skal prøve meg på å strikke omslagsjakke,lue og sokker fra nøstebarn også til lillebror:-)

Ja tror det blir noen ullbodyer og strømpebukser. Det er så delig med varme klær til de små. og sjelden det er noen skikkelig varme i april/mai her. Blir både ull og bomull i kommoden til lillebror :)

Min sønn har atopisk eksem, så jeg har kjøpt bambus istedenfor. Bare for å være på den sikre siden så ser jeg ann hva han kan bruke. Men skal bruke ullbukse over bleiene hvis han tåler det :-)
Jeg er også veldig glad i bambus :) Hvilke merker, evt hvor har du bestilt?

Småtrollene jeg har fra før bruker ull hele året, er ikke alltid kjempevarmt om sommeren her i trheim (bortsett fra denne sommeren da). Tynne ulltrøyer/bodyer er flott hele tiden synes jeg. Blir ikke så klam i ull som i bomull.

Av erfaring er det greit og vente med ullklær til man har testet om babyen tåler det. Veldig mange som reagerer første året. Har litt ull fra førstemann, og tenker det holder i begynnelsen.

Kommer til å bruke litt i starten :) Men holder nok med et par bodyer og strømpebukser :)

I fjor så var det veldig bra fra april, så blir ikke å kjøpe ullklær tidlig. Har også en del fra storebror (dog i blått, men det overlever sikkert lillesøster), så hvis det ikke blir kjempe kaldt så blir det bare vanlig bomullsklær:)

Kanskje litt. Eventuelt noe silke/ull kombinasjon eller bambus.

Jeg er også veldig glad i bambus :) Hvilke merker, evt hvor har du bestilt?

Jeg kjøpte fra tiljamid siden set var salg og liker klærne deres :-) og de har omslagsbody :-) ellers er det jo badabom som er litt billigere :-) tiljamid.no og badaboom.no en eller to oer, hehe. Ellers har lilleba 60% bambus40 bomull, men de er dyr :-)

Har ull fra førstemann. Så mulig det blir brukt. Vanskelig årstid å kle de [emoji1]

Håper babyen tåler ull, for elsker ull selv! Og strikket masse i ull!

Svigermor og hennes mor strikker en del, tenker at det holder som ull. Har ikke termin før 30.4.og bor på Vestlandet med tidlig vår, men tipper jeg heller kommer til å kle på ungen for mye enn for lite... Hva er best for babyen egentlig? Hvorfor er bambus så bra?

Back
Topp