Ullklær

Her er vi litt usikre ennå på bruken av ull. Storebror er så varm av seg at ull blir for varmt selv om det skal regulere temperaturen mer. .. og så er det jo litt begrensa hvor mye vi skal ut å gå hvis det blir veldig kaldt..

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Hvor tenker dere å kjøpe ull til de små? Er ullbodyer fra nøstebarn bra? Eller annet merke?

Mamma for første gang i des/jan <3

Syns ikke nøstebarn har så deilig ull, og det er ekstremt kostbart! Ulltøyet på lindex syns jeg er veldig mykt og godt :) pleier å koste rundt 150kr pr del....

sniker fra mars :)
nøstebarn er kjempebra, ull/silken er veldig fin..men har er storebror veldig varm av seg og klarte ikke allltid regulere varmen helt..derfor likte vi godt hust & claire med 50/50 ull og bomull :)
ellers er jo mange ullmerker gode.. lille lam, joha, pierre robert, tom & trine, janus, safa,
etterhvert med barnehagebarn så er pierre robert sine utrolig slitesterke, holder virkelig godt sammenliknet m mange merker :)

Bor på Vestlandet så snø er noe en ikke ser hvert år. Kommer nok til å bruke mer bomull enn ull med mindre det faktisk kommer snø denne vinteren og det faktisk blir kaldt ute :-)

sniker fra mars :)
nøstebarn er kjempebra, ull/silken er veldig fin..men har er storebror veldig varm av seg og klarte ikke allltid regulere varmen helt..derfor likte vi godt hust & claire med 50/50 ull og bomull :)
ellers er jo mange ullmerker gode.. lille lam, joha, pierre robert, tom & trine, janus, safa,
etterhvert med barnehagebarn så er pierre robert sine utrolig slitesterke, holder virkelig godt sammenliknet m mange merker :)
Ett lite tips
Sparkjøp er billig på janus, samt at det er ett fabrikkutsalg i Arna for de som bor i Bergensregionen

Og obs har ofte kampanje på janus :)
Bor ikke i Bergen men var innom der ifbm bergensbesøk.

Det er aldri dumt å stikke innom innimellom, med unntak av nieser og nevøer så er jeg og min mann de "voksne" her i bergensregionen familiemessig så har handlet mye der for nieser og svigerinner som har/har hatt småbarn.
(Føler meg så gammal når jeg husker på at jeg er grandtante :-( )

Hvor tenker dere å kjøpe ull til de små? Er ullbodyer fra nøstebarn bra? Eller annet merke?

Mamma for første gang i des/jan <3

Var veldig fornøyd med Nøstebarn sine produkter sist, men de er jo ganske dyr:/ Men fine klær med veldig god kvalitet da, synes jeg:) De har også en del i blanding ull/silke som er kjempegode:) Lille i magen skal nok få arve noen av Nøstebarnklærne:) Var ikke så begeistret for Janus sine bodyer sist, syntes de mistet fasongen så fort:/
Har også brukt MYE Pierre Robert til storebror, da særlig etter at han ble større og sliter mer på klærne;) Billig, slitesterkt og bra, med fine farger:)

Sent from my iPad using BV Forum

Her blir det nok endel ull. Kaldt om vinteren, brrrrr. Har planer om å trille mye tur etterhvert og har arvet mye ull :) ellers klær etter vær ;)

Termin 13 januar❤️❤️

Fikk nesten ikke brukt ull på vesla pga atopisk eksem.og ja prøvde masse forskjellig.
Men skal nok prøve igjen med denne. Har liggende etter vesla

Her er jeg veldig gla i ull så babyen får nok mye ull i garderoben den første tia :) gutta på 8 bruker og ull p vinteren

Sent from my iPhone using BV Forum

Et lite tips: medlemskupp på ullsett fra Janus på Coop nå:) Har ikke sjekket, men tror det er til større barn da:p Skal i alle fall kjøpe til femåringen nå, siden vi her nord ikke er såå langt unna ullsesongen;)

Sent from my iPad using BV Forum

Ull er gull☺️ det regulerar og er bra for desse små!

Vi kommer nok til å bruke mye ull. Regulerer temperaturen mye bedre enn bomull. Vi liker og være mye ute på vinteren så da må bebi være med godt kledd ;-) på 4åringen bruker vi nesten bare ull på vinteren. Veldig fornøyd med Janus fra sparkjøp og Coop. Når han var mindre var vi veldig glad i ulltrøye Fra name it. Tynt, deilig og kløfritt:-)

Blir kun ull her regner jeg med, foruten arveklærne som er i bomull.
Ellers kan jeg også tipse om bambus klær!! Like gode egenskaper som ull og ingen allergiske reaksjoner:)

Hvis du har varme barn så er ull/silke eller ullbody fra name it supert. Dette er veldig tynn ull.

Nøstebarn er fantastisk, men grisedyrt og vanskelig å vaske.
Men kan virkelig anbefale å investere i ullfleecedresseb til nøstebarn som utedress. Helt fantastisk deilig og varm utedress:)

Jente2009, 2011 og 2015:)

Termin 15.01.2015

Jeg tror at jeg selv kommer til å kjøpe et par ull/silke -antrekk fra Nøstebarn. Jeg har etter de siste månedenes avsløringer om behandling av merinosau ved klipping blitt litt mer bevisst på hvor jeg kjøper ulla mi. I tillegg har ubehandla ull andre egenskaper enn superwashbehandla.
Skal sies at vi har brukt massevis av Janus til nr. 1, og vært kjempefornøyde med det, så det blir arvet...

Greit å ja noe liggende :) men kommer veldig an på temperaturen for min del :) minste født i 2009 brukte jeg bare ull på. Den vinteren var det oppimot 30 - !

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

Nei:-) blir sikkert mest ull, men kommer til å bryke vanlig også;-)

❤️Gutt november 2012❤️

❤️Termin 17. Januar❤️

Fikk nesten ikke brukt ull på vesla pga atopisk eksem.og ja prøvde masse forskjellig.
Men skal nok prøve igjen med denne. Har liggende etter vesla

Har du prøvd klær av bambus? De skal fungere på samme måte som ull, men være bedre for de som reagerer på ull på en eller annen måte! :)

Nummer tre kommer 22.januar 2015 ! ;)

Back
Topp