Ullevål - sommeren

Oppdater etter at du har snakket med dem da!

Jeg fikk egentlig ikke noe klart svar på muligheten for å få resept før feriestengingen, og vente på juli-mens på "egenhånd", men hun mente at jeg heller skal utsette mensen nå med Lutinus og så starte på denne!!!! :D Så da er jeg visst ferdig med siste hjemmeforsøk før IVF!!! Det kribler i magen. ♡ På tirsdag vet jeg om det gikk eller ikke denne gangen.

Jeg fikk egentlig ikke noe klart svar på muligheten for å få resept før feriestengingen, og vente på juli-mens på "egenhånd", men hun mente at jeg heller skal utsette mensen nå med Lutinus og så starte på denne!!!! :D Så da er jeg visst ferdig med siste hjemmeforsøk før IVF!!! Det kribler i magen. ♡ På tirsdag vet jeg om det gikk eller ikke denne gangen.
For noen herlige nyheter da!! Da er det ikke lenge igjen i det hele tatt :-)

Så gode nyheter! :-)

Jeg har ikke fått brev i dag heller :-(

Så gode nyheter! :-)

Jeg har ikke fått brev i dag heller :-(

Jøss. Hmm.. Om det ikke kommer i morgen må du nesten ringe på fredag?

Men det går helt fint! Du vet jo at du skal få brevet, og du kan ringe inn mens i juli. Det går fint! Ingenting i brevet som er noe hastverk med. :)

Veldig spennende. Velkommen sommer, hetetokter og humørsvingninger! ;)

Hahaha... Ja, fantastisk sommer! :D Jeg skal utsette tr så lenge jeg kan i juni hvert fall, så kan jeg begynne så sent som mulig på nesespray.

Jøss. Hmm.. Om det ikke kommer i morgen må du nesten ringe på fredag?

Men det går helt fint! Du vet jo at du skal få brevet, og du kan ringe inn mens i juli. Det går fint! Ingenting i brevet som er noe hastverk med. :)
Kanskje du får ringe de i morgen?

Jeg ble sååå skuffa når det ikke hadde kommet i dag! Hadde hatt et sosialt treff på jobben og har gått smilt og jattet med gravide hele ettermiddagen, hørt om ultralyder og koselige spark og blææææ! Så gledet meg til å ihvertfall få ringebrevet i dag.. Men niks.

Jeg ringer på fredag hvis det ikke kommer i morgen.

Jeg ble sååå skuffa når det ikke hadde kommet i dag! Hadde hatt et sosialt treff på jobben og har gått smilt og jattet med gravide hele ettermiddagen, hørt om ultralyder og koselige spark og blææææ! Så gledet meg til å ihvertfall få ringebrevet i dag.. Men niks.

Huff, ja, skjønner at det er veldig kjedelig....OG: det er helt utrolig forferdelig å måtte forholde seg til "nygravide -ikke slitere- og folk som tror de kan planlegge familie etter måned og årstid..."

Snart kommer brevet og snart er dere også i gang!

Huff, det forstår jeg godt! Håper at det dukker opp i morgen. ♡

Har fått brev i dag! Johoo! :D
(Og TR... så hadde gått i kjelleren om ikke brevet hadde kommet i dag!)

Da har vi en date på Ullevål i august da. :D Kjipt med tr, men bra at du er i syklus nå hvert fall.

Det er veldig rart at posten var såpass sen til deg egentlig, men det spiller jo ingen rolle da det jo ikke var voldsomt hast med akkurat dette brevet sånn bortsett fra at du selvfølgelig ville ha det. :)

Da har vi en date på Ullevål i august da. :D Kjipt med tr, men bra at du er i syklus nå hvert fall.

Ja! August it is!

Tenker sjefen blir fornøyd med så mye fravær. Jobber i barnehage og har tilvenning med de minste (ettåringene). Aner ikke hvordan jeg skal få det til, men skal ikke si noe til henne. Hun har null forståelse for fravær av noen som helst grunn, og planlagt graviditet er det minst populære!

Ja! August it is!

Tenker sjefen blir fornøyd med så mye fravær. Jobber i barnehage og har tilvenning med de minste (ettåringene). Aner ikke hvordan jeg skal få det til, men skal ikke si noe til henne. Hun har null forståelse for fravær av noen som helst grunn, og planlagt graviditet er det minst populære!

Nei vettu hva. Det her er MYE viktigere enn jobben. Det er tross alt snakk om ganske lite fravær hvis man tenker på hele sitt yrkesaktive liv under ett. Og familien kommer faktisk før jobb, selv om noen sjefer ikke tror det. Jeg har ikke turt å si noe til min nærmeste leder heller. Vet ikke om jeg skal det.

Det er litt trøblete med de korte telefontidene, hvis jeg får mensen og skal ringe inn akkurat de timene. Det kan jo være at jeg har avtaler akkurat da selv. :confused: Det kan hende mannen må ringe inn mensen. :p Fravær får jeg nesten spørre fastlegen om sykemelding for tror jeg. Vil ikke ha sykemelding fra Ullevål dersom jeg ikke har fortalt sjefen hva det gjelder, for det står jo legens navn og sykehus, så da er det bare å Google... Jeg tror det blir en telefon til fastlegen med en gang jeg har fått mer konkret informasjon fra Ullevål.

Oj. Nå babler jeg. Jeg er bare så spent!!! :D

Vi får en spennende sommer da. Hetetokter og det som verre er. :rolleyes: Eller de heldige som ikke merker noe.

Nei vettu hva. Det her er MYE viktigere enn jobben. Det er tross alt snakk om ganske lite fravær hvis man tenker på hele sitt yrkesaktive liv under ett. Og familien kommer faktisk før jobb, selv om noen sjefer ikke tror det. Jeg har ikke turt å si noe til min nærmeste leder heller. Vet ikke om jeg skal det.

Det er litt trøblete med de korte telefontidene, hvis jeg får mensen og skal ringe inn akkurat de timene. Det kan jo være at jeg har avtaler akkurat da selv. :confused: Det kan hende mannen må ringe inn mensen. :p Fravær får jeg nesten spørre fastlegen om sykemelding for tror jeg. Vil ikke ha sykemelding fra Ullevål dersom jeg ikke har fortalt sjefen hva det gjelder, for det står jo legens navn og sykehus, så da er det bare å Google... Jeg tror det blir en telefon til fastlegen med en gang jeg har fått mer konkret informasjon fra Ullevål.

Oj. Nå babler jeg. Jeg er bare så spent!!! :D

Vi får en spennende sommer da. Hetetokter og det som verre er. :rolleyes: Eller de heldige som ikke merker noe.

Ja, jeg tror jeg skal gå i dialog med fastlegen om sykmeldingsordning.

Sjefen lar oss hverken avspasere, ta perm uten lønn eller feriedager i august. Vi skal være tilstede for barna. Og tanken er selvsagt veldig god, men familie går foran jobb- helt klart!

Håper vi slipper for mye bivirkninger ja, ellers får det bare bli som det blir. Forhåpentligvis er det verdt det og dermed snart glemt :-)

Har fått brev i dag! Johoo! :D
(Og TR... så hadde gått i kjelleren om ikke brevet hadde kommet i dag!)
Hurra så bra!! Ikke lenge igjen nå :-) tenk på deg selv nå, du får ingenting igjen for å være "flink-pike".

Jeg har klart å komme meg gjennom forsøket uten å si hva det gjelder til sjefen. Han har ingen rett på å vite hva det gjelder.

De fleste på jobben tror det er komplikasjoner etter operasjonen i fjor for endometriose (de tror det er tarmene, siden jeg har hatt problemer med de i årevis).

Litt vanskelig er det, men om man får sykemelding så kan ikke sjefen klage. Er man syk så er man syk.

Eneste var at det stod "kvinneklinikken -Rikshospitalet" på sykemeldingen.... Men han kan jo ikke spørre hva det gjelder uansett. Håper han ikke legger merke til det ;)

Back
Topp