Ullevål - sommeren

Syklusen min er helt på tur. Jeg er veldig spent på hvor lenge man kan få gå på nesespray i juli - altså hvor tidlig man kan få mensen i juni og likevel få bli med på forsøk i august.

Om noen andre fra Ullevål får noe mer informasjon så legg gjerne igjen et hint her. :)

Regner med at jeg får ringebrev neste uke. Står kanskje noe mer der. :D

går det et eggløsningsvirus nå eller?? jeg er på cd 23 og fortsatt ingen el....:confused:

håper egget slipper snarlig slik at vi kan rekke å få satt inn en eskimo før sommerstengt

Syklusen min er helt på tur. Jeg er veldig spent på hvor lenge man kan få gå på nesespray i juli - altså hvor tidlig man kan få mensen i juni og likevel få bli med på forsøk i august.

Om noen andre fra Ullevål får noe mer informasjon så legg gjerne igjen et hint her. :)

Regner med at jeg får ringebrev neste uke. Står kanskje noe mer der. :D

Jeg sprayet i hele 27 dager før sprøytestart. Dette pga påsken. Håper du får komme med, men er ikke å anbefale å spraye så lenge.. Jeg var heldig, fikk "bare" hetetokter og humørsvingninger, men hetetoktene gjorde det sånn at jeg ikke sov ordentlig de to siste ukene..Skjønner at dere vil komme igang så raskt som mulig, det føles jo som at man har ventet i en hel evighet allerede før man er igang med ivf. :-)

går det et eggløsningsvirus nå eller?? jeg er på cd 23 og fortsatt ingen el....:confused:

håper egget slipper snarlig slik at vi kan rekke å få satt inn en eskimo før sommerstengt

Veldig mange som venter på EL nå. :confused:

Jeg er på CD 31...

Jeg sprayet i hele 27 dager før sprøytestart. Dette pga påsken. Håper du får komme med, men er ikke å anbefale å spraye så lenge.. Jeg var heldig, fikk "bare" hetetokter og humørsvingninger, men hetetoktene gjorde det sånn at jeg ikke sov ordentlig de to siste ukene..Skjønner at dere vil komme igang så raskt som mulig, det føles jo som at man har ventet i en hel evighet allerede før man er igang med ivf. :-)

Skjønner at lang nedregulering ikke nødvendigvis er helt optimalt det heller. Og særlig om man får mye/plagsomme bivirkninger. Det anbefales jo egentlig 3-6 måneder nedregulering ved endometriose, men da bruker man vanligvis depot-sprøyter og ikke daglig nesespray. Effekten skal jo likevel være bra da.

Hmm... Fire uker på nesespray betyr jo tr 23. juni og første UL-kontroll 10. august. :p Det skal holde hardt.

Jeg får vel bare prøve å smøre meg med tålmodighet og se når dette dumme egget løsner. Redd for at jeg fortsetter å få evighetssykluser så det uansett blir masse kluss med når jeg kan få komme i gang. Utålmodig!!!

Håper du rekker innsett før ferien!

Ja, helt knall!!

Nå beordrer jeg kroppen din til å slippe gullegget!:D

Hvis det er gullegget kan det slippe nå, hvis ikke kan det like gjerne vente to uker til så jeg kan ringe inn mens i slutten av juni. :p :D

Ja, heier på oss! Ikke lenge til nå :-)

Nå er vel ringebrevene på vei! :)

Ligger du fortsatt fint i rute til tr 6. juli og IVF i august? :D

Jeg fikk EL på CD 33 (29. mai) og kommer nok til å ringe Ullevål etter at jeg har fått ringebrevet, for jeg må finne ut om det er noen mulighet for at jeg likevel kan få første IVF forsøk i august.

Nå er vel ringebrevene på vei! :)

Ligger du fortsatt fint i rute til tr 6. juli og IVF i august? :D

Jeg fikk EL på CD 33 (29. mai) og kommer nok til å ringe Ullevål etter at jeg har fått ringebrevet, for jeg må finne ut om det er noen mulighet for at jeg likevel kan få første IVF forsøk i august.

Ja, ble nesten litt skuffet over at det ikke lå i postkassa i dag :-)

Så at du hadde tøysekropp i dagboken di , kjempekjedelig!

Jeg er i rute. Har så stabil syklus at det nesten er irriterende, for jeg vet at vi har truffet el ca 25 ganger på rad uten å lykkes. Men nå er det håp igjen!

Håper du også får mulighet i august, vi har ventet lenge nok nå! :-)

Ja, ble nesten litt skuffet over at det ikke lå i postkassa i dag :-)

Så at du hadde tøysekropp i dagboken di , kjempekjedelig!

Jeg er i rute. Har så stabil syklus at det nesten er irriterende, for jeg vet at vi har truffet el ca 25 ganger på rad uten å lykkes. Men nå er det håp igjen!

Håper du også får mulighet i august, vi har ventet lenge nok nå! :-)

Da kommer det nok til deg i morgen, for det lå i postkassen min i dag. ♥

Jeg har funnet EL hver syklus, så det er heldigvis ikke sånn at jeg ikke vet noe om kroppen, men det er utrolig frustrerende om dette ødelegger sjansen for å få startet nå snart.

Krysser fingrene for at vi begge får forsøk i august. Jeg skal ringe dem i morgen for å høre om det er noen sjanse for meg med sånn syklusen er nå.

Da kommer det nok til deg i morgen, for det lå i postkassen min i dag. ♥

Jeg har funnet EL hver syklus, så det er heldigvis ikke sånn at jeg ikke vet noe om kroppen, men det er utrolig frustrerende om dette ødelegger sjansen for å få startet nå snart.

Krysser fingrene for at vi begge får forsøk i august. Jeg skal ringe dem i morgen for å høre om det er noen sjanse for meg med sånn syklusen er nå.
Fikk du i dag ja, så spennende! Håper ikke de har glemt meg :-)

Oppdater etter at du har snakket med dem da!

Fikk du i dag ja, så spennende! Håper ikke de har glemt meg :-)

Oppdater etter at du har snakket med dem da!

De har ikke glemt deg! :) Det kommer i morgen.

Jeg skal oppdatere. Du er jo trygg på august du da, som skal få mensen til helt riktig tid! :D

Hadde vært typisk om det ble kluss neste syklus! Da amputerer jeg magen.

Kanskje vi ender opp med felles tidspunkt for mage-amputasjon! :p

Jeg skal spørre i morgen om det går an å få resept på nesespray før ferien og så begynne på CD 21 etter at mensen kommer i juli (dersom den kommer etter at de har tatt ferie, som den mast sannsynlig gjør for meg). Dersom jeg får positiv svar på det så burde jo du uansett ringe noen dager før 10. juli sånn at du kan si ifra at du venter på mensen, men gjerne vil ha resept på nesespray. Jeg oppdaterer i morgen om det går an!

Edit: Og vi skal sende tilbake til Ullevål et pasientinformasjonsskjema (med informasjon jeg har gitt dem ti ganger allerede) og passbilder av oss begge to, så det kan du jo begynne å pønske på. Vi har ikke passbilder liggende, så det blir ut og finne en automat i morgen. :D

Last edited:
Kanskje vi ender opp med felles tidspunkt for mage-amputasjon! :p

Jeg skal spørre i morgen om det går an å få resept på nesespray før ferien og så begynne på CD 21 etter at mensen kommer i juli (dersom den kommer etter at de har tatt ferie, som den mast sannsynlig gjør for meg). Dersom jeg får positiv svar på det så burde jo du uansett ringe noen dager før 10. juli sånn at du kan si ifra at du venter på mensen, men gjerne vil ha resept på nesespray. Jeg oppdaterer i morgen om det går an!

Edit: Og vi skal sende tilbake til Ullevål et pasientinformasjonsskjema (med informasjon jeg har gitt dem ti ganger allerede) og passbilder av oss begge to, så det kan du jo begynne å pønske på. Vi har ikke passbilder liggende, så det blir ut og finne en automat i morgen. :D
Aha! Takk for god info!
Nei passbilder har vi ikke liggende rundt om kring, haha. :-)

Aha! Takk for god info!
Nei passbilder har vi ikke liggende rundt om kring, haha. :-)

Da må dere på automat-jakt sånn som oss. :p Jeg skal få sendt det brevet tilbake snarest mulig, her skal ingenting stå på oss hvert fall!!!

Back
Topp