Ull?!

Signerer på det som er sagt ovenfor om varme/kalde babyer, her var førstemann skikkelig varmblodig og kunne ikke være pakket inn slik man «vanligvis» ser babyer.. nå har jeg fått en liten jente som er en skikkelig frossenpinn, kald på hender og føtter uansett hvor mange lag ull, tepper og dyne jeg pakker henne inn i! Hadde kjøpt noe ull på forhånd men ser at jeg må ut og kjøpe mer. Har også kjøpt noen tøfler i saueskinn som sikkert blir veldig deilig for henne :) konklusjonen er altså- kjøp litt og se an baby! Viktigere at man har tepper i ull, det er jo mer fleksibelt enn klær mtp. å raskt regulere temperaturen.
 
Har kjøpt en ullbody, og har ett par utenpå ulldresser fra tidligere . Grunnen er at mine barn har atopisk hud og reagerer med tørr og rød hud, så venter heller og ser om han her tåler det
:)
 
Her har mini ikke hatt problemer med å regulere temperaturen etter at vi kom hjem fra sykehuset og jeg tredde på han ull :p Så er veldig glad jeg hadde litt i bakhånd :)
 
Jeg leser side opp og side ned om at vinterbabyene bare må ha ull på seg fra innerst til ytterst. Men å kjøpe bare ull er jo kjempedyrt!

Hvor mye ull trenger vi egentlig til de første 2 månedene? Om vi ikke skal ut med baby, må baby ha på ull inne i romtemperatur??

Jeg har litt ull, men har ikke kjøpt mer enn et par pysjer, en body, en genser og en tights + ullsokker, og vi har et par ulldresser. Men det er jo ikke så mye med tanke på antall skift en baby visstnok trenger. Resten av klærne er i bomull. Har arvet bøttevis av bomullsklær.

Førstegangsmamma her, og føler meg helt på bærtur når det kommer til hvordan kle på ungen.

Hei, jeg leser det samme og mener det er overdrevet. Sålenge man har myke klær og kjenner ungen er varm og ikke blir liggende våt av sikkel eller svette bruker hvertfall jeg nye av disse fine bomullsbodyene med god samvittighet. Bruker alltid siklesmekke da, både for å ikke bli våt i halsen men synes også de er så sjønne blandt annet Cubus har noen heeelt nydelige heldresser i ullfleece som er helt perfekte å ha over når man skal i bilstolen eller vogna
 
Har 2 bodyer og noen strømpebukser i ull. I tillegg til alt av luer, ulldress, flere pledd og masse sokkker i ull. Bruker både det og vanlig bomull her. Vi blir nok å være enden ute, men da ligger uansett mini i vogna godt innpakka.
 
Sniker

Vi har to barn, født mai 13 og desember 17 og har brukt masse ull. Men at man må ha ull er rett og slett bare tull. Jeg vet av barn som ikke tåler ull, og barn som ikke kan ha annet enn ull. Det er så individuelt.
Men vi bruker nesten bare ull til våre barn når de er små, året rundt. Har masse liggende, og kan ikke forstå at man skal ta 200kr per del med mindre det er spesielle klær som feks en dress fra Lillelam som koster 699kr ny.
 
Ville kjøpt et par plagg, spesielt en god ullpysj. PG så sett an :) Min sparket av seg dyner og tepper så ullpysj var nødvendig når det var kaldt.
 
Fikk desember baby for 2 år siden og hadde nesten ingenting i ull. Måtte alltid ha flere lag med kløe,tepper osv når vi skulle ut. Det var mer enn 10 minus da, så dunpose, fleecedress,og bomullsklær var Standard. Denne gangen går jeg for ull mesteparten. Kjøpt endel ull/silke. Vi hadde en varm baby sist men tror kroppstempen hadde blitt MYE bedre regulert med ull istedenfor bomull. Har du en baby som gulper mye er ull enklere å tørke av og man slipper x antall skift og. Så jeg kjøper og mye brukt/tilbud og bruker litt penger på det, da det varer mye lengre enn bomull, man kan selge det etterpå og det har fungert helt topp for frøkna nå i senere tid! I bhg går hun nesten bare i ull og en dress utenpå når de sover/leker ute. Ønsker oss mye ull og jeg har flere venninner der vi arver til barna frem og tilbake så dermed blir det billigere.
 
Signerer på det som er sagt ovenfor om varme/kalde babyer, her var førstemann skikkelig varmblodig og kunne ikke være pakket inn slik man «vanligvis» ser babyer.. nå har jeg fått en liten jente som er en skikkelig frossenpinn, kald på hender og føtter uansett hvor mange lag ull, tepper og dyne jeg pakker henne inn i! Hadde kjøpt noe ull på forhånd men ser at jeg må ut og kjøpe mer. Har også kjøpt noen tøfler i saueskinn som sikkert blir veldig deilig for henne :) konklusjonen er altså- kjøp litt og se an baby! Viktigere at man har tepper i ull, det er jo mer fleksibelt enn klær mtp. å raskt regulere temperaturen.
Ja, ull tepper ble flittig brukt her og! Men følte at når første laget var bomull så ble babyen kald/mindre godt regulert enn om hun hadde hatt ull innerst og, om du skjønner :angelic: men veldig enig, se litt an babyen. Jeg har ca 50/50 denne gangen.
 
Back
Topp