Ull

Tinemp

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Hva slags ull bruker dere til barna deres?

Jeg har kjøpt 2 ullsett til mini som hun har brukt de siste 2 ukene i barnehagen. Er i utgangspunktet veldig fornøyd men så ser jeg i dag morges at det har blitt hull på det ene kneet. Hun har bare brukt det et par uker, og selvfølgelig langt fra hver dag så ble litt skuffa over at det er hull allerede. Noen som har tips til merker som har god kvalitet? Eller er det bare å forsterke knærne?

Hvilket merke var det?

Her har jeg kjøpt lillelam, safa og nameit.

Er generelt sett fornøyd med joha, hust&claire, lindex og cubus :) Tilfeldig at jeg kjøpte de jeg kjøpte.
Men en jeg synes var dårlig var Vossatassar sin strømpebukse! Ødelagt første dagen i bruk :p !

Millim er billig og slitesterk. Ellers så liker jeg stormberg (har forsterkede knær) og devold

Husk å vaske ulla riktig, slites fortere om det ikke blit vaska riktig med riktig vaskemiddel :)

Husk å vaske ulla riktig, slites fortere om det ikke blit vaska riktig med riktig vaskemiddel :)

Jeg vasker de på Ull-programet med bare milo. Er det innafor?

Hvilket merke var det?

Her har jeg kjøpt lillelam, safa og nameit.

Er generelt sett fornøyd med joha, hust&claire, lindex og cubus :) Tilfeldig at jeg kjøpte de jeg kjøpte.
Men en jeg synes var dårlig var Vossatassar sin strømpebukse! Ødelagt første dagen i bruk :p !

Reflex.
Hun har bare hatt den på seg et par dager, og hun har begynt å gå så det bør jo ikke være krabbe-slitasje

Ikke så mye ull her (han blir så veldig tørr i huden av det), men har gress hust&claire, joha og Cubus ^^

Vi bruker ull fra mange forskjellige steder, og har funnet ut at det er forbruksvare hva slitasje angår, siden det vaskes ofte, og brukes "aktivt."
Pass på å ha en tynn bomullsbukse utenpå ved leking på gulver og slikt. :)

Vi bruker ull fra mange forskjellige steder, og har funnet ut at det er forbruksvare hva slitasje angår, siden det vaskes ofte, og brukes "aktivt."
Pass på å ha en tynn bomullsbukse utenpå ved leking på gulver og slikt. :)

Er det like greit å gå for de litt billigere og kjøpe nytt ofte?
Har sett på feks Lillelam men blir jo fort dyrt da hvis det skal slites ut like fort..

Ull skal jo være selvrensende og deg skal holde å lufte det. Men er det synlige flekker evt tisseuhell så må det jo vaskes:)

Ull skal jo være selvrensende og deg skal holde å lufte det. Men er det synlige flekker evt tisseuhell så må det jo vaskes:)

Sånn som frøkna spiser så må det nok vaskes inntil videre :hilarious:

Vi har mye forskjellig mn pierre robert er etter vår erfaring veldig skjør. Liker stormberg og joha best.

Bruker, joha og hust & claire, bomull innerst og ull ytterst og så safa strømpebukse. Er fornøyd med dem.

Kjøpte Janus i dag så får vi se, den virket i hvert fall tykkere. Ellers tenker jeg at jeg skal prøve å få tak i noen strykemerker som jeg eventuelt kan sette på klærne.

Skal også innom Sparkjøp i helgen og se hva de har.

Takk for tips damer :happy:

Hust and claire og det får du ofte på salg hvis man følger med litt. Veldig god kvalitet!

Hust&Claire, Joha, Reflex, Safa og Hummel er det vi bruker i inne-ull. Har aldri hatt problemer med Reflex-ulla, men syns de er litt små på størrelse. Veldig fornøyd med Hust&Claire og Joha, siden de har ull ytterst og bomull eller bambus innerst. Og Safa strømpebukser er vi veldig fornøyd med, både med og uten antiskli. Av ull til å bruke ute har vi hjemmestrikket og ulldress fra Joha. Kivat lue til å være ute å leke i og hjemmestrikket og ei fra lillelam til å ha i vogna når hun sover, eller hvis vi bare skal i bilen

Back
Topp