ULL?

Nei her bruker vi bare ull om vinteren og kjøper ikke noe før barnet er født pga ene min har atopisk eksem så han kunne ikke bruke noe sånn så da orker jeg ikke bruke mye penger på det vis denne får det også :)

Litt ull men ikke mye. Hadde en real "grisegutt" sist og gledet meg over hver gang jeg kunne hive alt på 60 vask. Blir nok ikke så annerledes denne gangen heller.

Nei, har ikke tenkt på det :)

Men har et sett i Strl 56 fra forrige gang som evt kan brukes :)

Men kjøpt inn litt fra Strl 62 og oppover på salg til høsten!

Her kjøper vi ikke inn ull. Storesøster får irritert hud av ull, og holder fint varmen i bomull eller fleece. Om sommeren er det dessuten såpass varmt, i hvert fall her på østlandet, at det ikke er behov for veldig varme klær. Lettere å regulere med tepper etc. hvis det er kaldt om kvelden.

Lite ull her også da mini har atopisk eksem. Vurderer å kjøpe bambuspysj. Var veldig fornøyd med de fra lilleba til mini ihvertfall :-) men venter for å se om vi får se kjønn på ul om tre uker.

Blir ikke å bruke mye ull i sommer nei :-) Det gjorde ikke storesøsteren heller, hun er født i juni ;-)

Lite ull her også da mini har atopisk eksem. Vurderer å kjøpe bambuspysj. Var veldig fornøyd med de fra lilleba til mini ihvertfall :) men venter for å se om vi får se kjønn på ul om tre uker.
Bambusklær er fantastiske! Anbefales!

Jeg skal sikre meg noen når de kommer på salg. Likte godt nøstebarn sine sist, da man kan vokse litt i dem. Men de koster jo også mest, så jeg vet ikke helt. Noen som har erfaring med andre merker som Joha og Refleks?
Jeg har hatt litt Joha ull til eldstemann, var godt fornøyd med det. Synes sommerullen til Joha er veldig god!

Jeg har bittelitt ull i str 56 og 62 fra storesøster, kommer ikke til å handle noe mer tror jeg... Satser på å bruke mer ull fra str 62 og oppover!

Jeg skal sikre meg noen når de kommer på salg. Likte godt nøstebarn sine sist, da man kan vokse litt i dem. Men de koster jo også mest, så jeg vet ikke helt. Noen som har erfaring med andre merker som Joha og Refleks?
Joha er kjempebra! Anbefales!! Tåler godt å vaskes, noe jeg ikke synes om Nøstebarn som krymper og tover veldig.. vet at man ikke skal vaske Nøstebarn-ulla så ofte, men vanskelig å unngå med en bitteliten baby som gulper og bæsjer overalt. ;) Reflex er også ok, men noe av det føles litt "syntetisk" på en måte..

Joha er kjempebra! Anbefales!! Tåler godt å vaskes, noe jeg ikke synes om Nøstebarn som krymper og tover veldig.. vet at man ikke skal vaske Nøstebarn-ulla så ofte, men vanskelig å unngå med en bitteliten baby som gulper og bæsjer overalt. ;) Reflex er også ok, men noe av det føles litt "syntetisk" på en måte..
Takk for godt råd. Deler din erfaring vedr nøstebarn, men elsker de selebuksene deres i ullfrotté. Kjøper det når det blir høst. I sommer kommer jeg til å bruke ull/silke og ull/bambus. Noen som har testet Troll?

Back
Topp