ULL?

Hedwig

Glad i forumet
♡ Maibarna ♡
Til alle mai-mammaer:

skal dere handle inn ull til sommerbarna vå våre?

Jeg er litt usikker på om jeg trenger det med en gang, eller om jeg skal ha klart et fullt sett.

Jeg vet jo at sommeren i Norge ikke akke akkurat er viden kjent for temperaturen, men hvor varmt er for varmt?:anyone

Har dere kjøpt ull?

Hvis ja, hvor/hva har dere kjøpt?

Tror vi kommer til å bruke en del ull, da det regulerer temperaturen bedre enn bomull. Men har til nå kjøpt mest i bomull altså :)

Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15

Har 2-3 ullbodyer, hvorav to av dem var etter storebror. Og en ullstrømpebukse. Ser ikke for meg at det blir brukt så voldsomt med ull før til høsten/vinteren. Så har ikke handla noe enda. Får heller kjøpe om det blir behov for det :)

Ja, jeg bruker ullpysj for å regulere varmen og unngå svett baby om natten. De blir klamme nok som det er av bleia. Tynn ullpysj anbefales. Fikk jente i mai for fem år siden og hun brukte bare ullpysj eller ullbody om natten det første året. Gulp og svette gir kalde bebiser dersom de har bomull som blir våt. Min datter svettet feks mye da hun ble ammet (anstrengte seg), og i søvne (innsovning). Kjedelig å måtte skifte mange ganger iløpet av en natt. Da vil man jo helst sove så mye man kan.

Komme nok til å bruke ull ja, men har etter storebror, så kjem nok ikkje til å kjøpe nytt.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg skal sikre meg noen når de kommer på salg. Likte godt nøstebarn sine sist, da man kan vokse litt i dem. Men de koster jo også mest, så jeg vet ikke helt. Noen som har erfaring med andre merker som Joha og Refleks?

Jeg har ikke kjøpt noe ull, men kommer til å skaffe om jeg må etterhvert. Ser det an på været og så sender jeg mormor på shopping :D

Ull er gull året rundt <3 Regulerer varme og blir ikke vått som bomull. Har kjøpt inn både tynnere og litt tykkere ull, siklesmekker i ull er også veldig greit! Har også lammeskinn i seng og vogn :)

Er litt usikker, men tror jeg kommer til å kjøpe inn litt sommerull, eller litt tynnere ullpysjer hvertfall.

Ull er gull året rundt <3 Regulerer varme og blir ikke vått som bomull. Har kjøpt inn både tynnere og litt tykkere ull, siklesmekker i ull er også veldig greit! Har også lammeskinn i seng og vogn :)
Lammeskinn har vi også, hele året :)

hvor har du kjøpt tykk/tynn ull fra? Jeg finner ikke den "tynnere" ullen.

Skal du ha lammeskin i sengen, eller i vognen (eller begge deler)?
Foreløpig har jeg bare kjøpt til vognen, men kan evt. flytte den over til vugge ved behov :) han skal sove i vugge på vårt rom på natta, og så blir sprinkelsenga en slags dagseng siden rommet hans er nærmest stua. Tenkte jeg skulle kjøpe ett større ett til sengen etterhvert fordi de er så myke og gode. Kan jo flytte det rundt som vi vil. Hvis sommeren blir like varm som i fjor så er jo lammeskinn og bleie en god kombo :)

hvor har du kjøpt tykk/tynn ull fra? Jeg finner ikke den "tynnere" ullen.

Det er litt sesongbetont, kommer nok mer tynnere ull nå fremmover. Men har hvertall kjøpt noe på barnas hus i merket reflex og joha :)

Kjøpte 2 lammeskinn fra barnas hus på tilbud til 399. Et som skal brukes i vuggen og et som jeg har klippet til og puttet i babynestet :) Har et stort lammeskinn fra nøstebarn i sprinkelsengen og et eget i vognen som jeg kjøpte til storesøster :)

ImageUploadedByBV Forum1425156193.562764.jpg

Svært lite ull her... I sommar "budde" Jr i bleie og kortarma body. Hadde nokon langarma og nokon bukser - var egentleg for masse.

Jeg har endel ull etter storesøster som ble født i jan, så det blir nok en pen rosakledt gutt hos oss på kjølige dager ;) Ellers blir det så utrolig varmt hjemme hos oss når sola står på, så hvis det blir en bra sommer (og det blir det jo!) så tenker jeg at uniformen her blir bleie og lite annet.

Mitt tips til sommer-ull er devold sin breeze-kolleksjon. Fantastisk deilig! Elsker pysjene deres :)

Jeg har mye ull etter storesøstrene, og tror nok at jeg hovedsakelig kommer til å bruke ull frem til sommeren er skikkelig varm :-)

blir å ønske meg mer.har bare en hel drakt til nå.

Back
Topp