UL!

Vært hos lege i uke 10 og tul, men ikke jordmor.. Er glad jeg var hos legen for fikk beskjed om lave d-vitamin verdier, og føler meg mindre trøtt etter jeg begynte på tilskudd :)

Det er vel litt viktig å komme seg på den 12-ukers kontrollen for å få tatt blodprøver og sendt henvisning til UL...? Og evt søke om fødeplass. Selv om du nettopp har født, så kan jo kroppen være annerledes denne gangen.

Har hvert hos jordmor og på ul.
Det fordi jeg må se at det faktisk er liv, og for å få henvisning måtte jeg til jordmor.
Nå bor jeg i sverige og her jeg bor blir alle gravide tilbydt ul i uke 13 og 19.
Ringte tidlig for å bestille time da siden jeg er veldig usikker på ventetider og hvordan svangerskapskontrollene her er satt opp

Hvorfor så tidlig ? Synes alle jeg snakker med går til lege eller ul så tidlig.
Hvorfor egentlig ?
Dette er mitt tredje svangerskap , sikker kansje derfor jeg er så avslappet. Og om noe skulle være gale så er der jo ikke noe å gjøre uansett så tidlig.
Mange velger å gå tidlig til lege for å få den fødeplassen man ønsker, men det kommer jo an på hvor man bor.
Her måtte jeg til lege pga ekstrem svangerskapskvalme og habituell abort.

Også er det meg da, som er 3 gangs gravid. Er i uke 17. Har vært hos jordmor 2 ganger, legen 2 ganger og på ultralyd. Men jeg er vel hysterisk jeg da:confused: syntes det er veldig godt å få oppfølging når det skjer så mye med kroppen.
Helt enig i at det ikke er noe man kan gjøre så tidlig uansett, men for min del så tror jeg at jeg hadde tenkt veldig på om det var noe jeg kunne gjort, hvis jeg ikke hadde vært til kontroll og det etter hvert hadde kommet frem at det var noe galt.

Også er det meg da, som er 3 gangs gravid. Er i uke 17. Har vært hos jordmor 2 ganger, legen 2 ganger og på ultralyd. Men jeg er vel hysterisk jeg da:confused: syntes det er veldig godt å få oppfølging når det skjer så mye med kroppen.
Helt enig i at det ikke er noe man kan gjøre så tidlig uansett, men for min del så tror jeg at jeg hadde tenkt veldig på om det var noe jeg kunne gjort, hvis jeg ikke hadde vært til kontroll og det etter hvert hadde kommet frem at det var noe galt.

Jeg synes ikke du er hysterisk. Alle graviditeter er forskjellige og vi er forskjellige.
Dette er min andre graviditet. Jeg ble tilfeldigvis sendt til tidlig ultralyd første gangen og der ble det avdekket store avvik. Vi ble sendt til Rikshospitalet og fikk oppfølging der. Det var helt tilfeldig og ikke genetisk, rett og slett uflaks. Vår lille skatt ble født i uke 14, og det var en forferdelig opplevelse.

Denne gangen har det vært en beroligende å komme på tidlig ultralyd og bare få gode bekreftelser på at alt ser strålende ut. Selv om vi ikke får noen garantier på noe. Var ikke hos jordmor før 16+0, var nydelig å høre hjertelyden. :)

Jeg synes ikke du er hysterisk. Alle graviditeter er forskjellige og vi er forskjellige.
Dette er min andre graviditet. Jeg ble tilfeldigvis sendt til tidlig ultralyd første gangen og der ble det avdekket store avvik. Vi ble sendt til Rikshospitalet og fikk oppfølging der. Det var helt tilfeldig og ikke genetisk, rett og slett uflaks. Vår lille skatt ble født i uke 14, og det var en forferdelig opplevelse.

Denne gangen har det vært en beroligende å komme på tidlig ultralyd og bare få gode bekreftelser på at alt ser strålende ut. Selv om vi ikke får noen garantier på noe. Var ikke hos jordmor før 16+0, var nydelig å høre hjertelyden. :)

Så bra dere fikk god oppfølging :) skjønner det var en forferdelig opplevelse:( Men kanskje det hjalp litt på at dere fikk oppfølging og hadde noen å snakke med.
:) kan tenke meg at det var godt å høre hjertelyd og få vite at alt er i orden :)

Det var ikke kjekt å høre , og godt de oppdaget det tidlig da.
En vet jo aldri.

Godt at alt ser bra ut denne gangen:)

Back
Topp