Ul uke 13.må man helst ha fyll blære?

Jeg fikk beskjed om å ha tom blære til min ul i uke 13. Dette var da innvendig ul. Men det var dog mer fokus på å finne fri væske/blødning enn å se fosteret.
 
Jeg ble sendt ut for å tisse da jeg tok UL sist. Var 11+4 og innvendig. Full blære er vel viktigst tidlig for å gjøre livmoren tydeligere?
 
Jeg ble sendt ut for å tisse da jeg tok UL sist. Var 11+4 og innvendig. Full blære er vel viktigst tidlig for å gjøre livmoren tydeligere?
Hm blir ikke klok mange som sier du ikke skal ha mye i blæra ...men hvorfor skal du det på oul da?får ha en mellomting da;)
 
Her har de på alle ul villet at blæra skal være tom så jeg kommer alltid 10 min for tidlig så jeg er sikker på at jeg rekker å tisse først. Vet blæra til baby bør være full, og tømmes, ila oul. Jeg måtte vente en time og komme inn for ny ul en gang da baby hadde tom blære på første ul.
 
Har ikke fått beskjed om full blære på oul. Eneste gangen jeg har fått beskjed om det er ved utvendig UL som ikke-gravid. Tror ikke du trenger det i uke 13.
 
Aldri fått beskjed om full blære verken på OUL eller TUL. Som regel ber jeg om å få stikke på do for de begynner, fordi det er så ubehagelig at det presses her og der når jeg må tisse, aldri vært noe problem.
 
Har hatt utvendig ul i uke 13, tisset rett før og det var ikke noe problem. Det er mer aktuelt om man skal forsøke utvendig i uke 8 for eksempel tror jeg :) må heller ikke ha full blære på oul.
 
Jeg var på utvendig ul i uke 7, da spurte jeg da jeg kom om jeg skulle tisse eller la være, og da sa hun at så tidlig som uke 7, var det greit med full blære. Men så er jo det veldig tidlig. Har heller ikke hørt om noe blæresnakk på oul, verken forrige gang eller nå. Burde vel i så fall stått i innkallingsbrevet?

Forøvrig hadde jeg full blære også på utvendig ul i uke 13. Fikk ingen kommentar på det.
 
Har fått beskjed om å gå på do før ul hver gang. Fått beskjed om at full blære kan ødelegge for noe( husker ikke hva).
 
På nettsiden hvor jeg bestilte tidlig ultralyd, stod det at man burde drikke 0,5 liter 1 time før timen, og ikke gå på do før timen.
Jeg MÅ tisse når jeg vet jeg ikke kan, så jeg var på do fem ganger de siste minuttene før jeg skulle ut døren :p Jeg drakk vel kanskje 1-2 dl på vei til ultralyden.
Jeg sa på forhånd at jeg ikke hadde klart det, men hun sa at det sikkert gikk greit. Hvis ikke fikk vi forsøke innvendig. Dette var rundt uke 10.

(Sniker fra juli 2019)
 
Back
Topp