UL/Nakkefoldscanning

Selv om vi er unge har vi vært på ul i uke 12 begge gangene, og skal det med denne også! Syntes det er betryggende og se om alt ser bra ut, og det er jo enkelte ting de ser bedre i uke 12 enn i uke 19 :) betaler da selv.
 
Hvilken klinikk på Majorstua? Har du vært der før? Jeg leter etter et sted i Oslo, men vanskelig å velge.
Vi var på majorstuaklinikken forrige svangerskap. Syntes kanskje utstyret var litt gammelt, men likevel en superfin erfaring. Dr. Trolle tok seg god tid og forklarte alt underveis.. Var helt overveldet over hvor mye man kunne se i uke 11. Anbefaler virkelig majorstuaklinikken ja:) og ja, det er dyrt, men det er like høye priser andre steder i byn også..
 
Vi var på majorstuaklinikken forrige svangerskap. Syntes kanskje utstyret var litt gammelt, men likevel en superfin erfaring. Dr. Trolle tok seg god tid og forklarte alt underveis.. Var helt overveldet over hvor mye man kunne se i uke 11. Anbefaler virkelig majorstuaklinikken ja:) og ja, det er dyrt, men det er like høye priser andre steder i byn også..

Ja, vi har landet på majorstuaklinikken :) Har lest veldig mye bra om Dr. Trolle. Det koster vel en tusing uansett hvor man går, men det er jo så morsomt å ha bilde fra så tidlig i svangerskapet. Tenker også det er artig for barnet senere å se bilder :)
 
Eg var i uke 8 og skal tilbake på Mandag da eg er i uke 12.Vi skal sjekke nakkefolder ol, de sa de ikke har lov og se etter det egentlig men JM på klinikken sa at selvfølgelig sjekker de og henviser videre om noe er galt.
Sist gang bestilte eg egen UL time til det og de sjekket det uten en lyd, samme når vi ville vite kjønnet i uke 15.De fant det med en gang og vi fikk vite det.Men ting endrer seg antar eg.
 
Vi var på majorstuaklinikken forrige svangerskap. Syntes kanskje utstyret var litt gammelt, men likevel en superfin erfaring. Dr. Trolle tok seg god tid og forklarte alt underveis.. Var helt overveldet over hvor mye man kunne se i uke 11. Anbefaler virkelig majorstuaklinikken ja:) og ja, det er dyrt, men det er like høye priser andre steder i byn også..
Vi skal på ul i uke 11+2, er så spent på hva man kan se! Har du noen erfaringer å dele om hva man ser? Og kan de da ta nakkefoldscanning? :)
 
Vi skal på ul i uke 11+2, er så spent på hva man kan se! Har du noen erfaringer å dele om hva man ser? Og kan de da ta nakkefoldscanning? :)
Var akkurat 11+2 forrige gang, og det ble tatt nakkefoldscanning ja. Ellers fikk vi se armer og bein som bevega seg. Vi fikk se nese, ører og munn. Vi fikk se de forskjellige hjernedelene og hjertekammera:) han prøvde å se etter kjønn, men det var for tidlig. Det var så utrolig spennende, og husker jeg var helt i ekstase etterpå:)
 
I Danmark får alle aldre dette tilbud synes at man skulle også ha dette i Norge så man kan slappe litt av og vet alt er ok med babyen
 
I Danmark får alle aldre dette tilbud synes at man skulle også ha dette i Norge så man kan slappe litt av og vet alt er ok med babyen

Helt enig. Synes det er mer viktig med UL i uke 12 enn i uke 18. Jeg går til svangerskapskontroll hos gynekolog og får UL der heldigvis. Husker han tok nakkefoldscanning da jeg var gravid med nr 1, men så tror jeg det ble strengere regler, så jeg husker ikke om han gjorde det da jeg var med nr 2. Tror kanskje han gjør det sånn uoffisielt. Og noterer det ikke så lenge det ikke er avvik.
 
Var akkurat 11+2 forrige gang, og det ble tatt nakkefoldscanning ja. Ellers fikk vi se armer og bein som bevega seg. Vi fikk se nese, ører og munn. Vi fikk se de forskjellige hjernedelene og hjertekammera:) han prøvde å se etter kjønn, men det var for tidlig. Det var så utrolig spennende, og husker jeg var helt i ekstase etterpå:)
Ååh <3 nå ble jeg nesten helt i ekstase her :D gleder meg som en liten unge!
 
I Danmark får alle aldre dette tilbud synes at man skulle også ha dette i Norge så man kan slappe litt av og vet alt er ok med babyen

Ja på Island er det også 2 ultralyd. Første i uke 12 for å se om det er noen avvik (se at alt er som det skal) og så får de en i uke 20 hvor de kan vite kjønn og sånn. Kunne godt hatt det sånn i Norge også synes jeg.
 
Var akkurat 11+2 forrige gang, og det ble tatt nakkefoldscanning ja. Ellers fikk vi se armer og bein som bevega seg. Vi fikk se nese, ører og munn. Vi fikk se de forskjellige hjernedelene og hjertekammera:) han prøvde å se etter kjønn, men det var for tidlig. Det var så utrolig spennende, og husker jeg var helt i ekstase etterpå:)

Jeg trodde man måtte være et par dager over 12 uker før de kunne se skikkelig? Dvs, det er det jeg leste på nettsidene til majorstuaklinikken.
 
Skal til St. Olav på fosterdiagnostikk. Det er bare 7 sykehus som er godkjent for å utføre dette og dermed også nakkefoldscanning. Man bør være obs på dette når man går til private at de henviser videre til godkjente institusjoner dersom noe vekker mistanke. At man ikke tar noen videre beslutninger før man blir ordentlig utredet.
 
Back
Topp