Ulønnet permisjon

Bor i Spania og her har vi kun 4 måneder permisjon!:eek:
Jeg kommer til å ta 3 måneder ulønnet permisjon (har spart opp penger) og etter det jobbe ca 50% de neste 5 månedene i alle fall.

Mannen har hele 4 uker permisjon å rutte med! :confused:
Vi har det godt i Norge, men msn skulle vell alltid ønske man hadde mer uansett hvor mye permisjon en har [emoji846] Kan de begynne i barnehage når de er 4mnd?

Så kort :eek: da kan de starte i barnehage 4-5 mnd?

Heh....nei, det er jo det som er så dustete. Noen barnehager tar inn fra 6 mnd og de fleste fra 12 mnd.
Hva skal man gjøre liksom?
Besteforeldre må steppe inn. Er vel en litt annen kultur for det her, og mange får mye hjelp av familien til barnepass.
Men hva med oss som ikke har besteforeldre, eller hvor besteforeldrene fortsatt også er i jobb? :confused:
Håpløst!

De spanske barnehagene tar ikke inn så små som 4-5 mnd gamle babyer. Så da må man regne med at besteforeldre stepper inn :wideyed:
I tillegg er så kort permisjon ganske katastrofalt for ammingen, som mange gir seg med når de går i gang med jobb, fordi det blir for mye styr.

Vi har det godt i Norge, men msn skulle vell alltid ønske man hadde mer uansett hvor mye permisjon en har [emoji846] Kan de begynne i barnehage når de er 4mnd?

Nei o_O :( Se svar over.
I tillegg er utbetalingen i permisjonstiden latterlig lav. Har ingen ting med å gjøre hvor mye du har tjent de foregående månedene å gjøre heller, men hvor mye du har betalt i "offentlig helseforsikring" den siste tiden.
Jeg får et minimumsbeløp som er ca 7000 kr i måneden.

Bare klager litt :p
Det er mange ting som fungerer mye mye bedre i Norge, så husk at dere er heldige!
Men vi har bedre vær :D

Heh....nei, det er jo det som er så dustete. Noen barnehager tar inn fra 6 mnd og de fleste fra 12 mnd.
Hva skal man gjøre liksom?
Besteforeldre må steppe inn. Er vel en litt annen kultur for det her, og mange får mye hjelp av familien til barnepass.
Men hva med oss som ikke har besteforeldre, eller hvor besteforeldrene fortsatt også er i jobb? :confused:
Håpløst!
Huff høres veldig stress ut :( får dårlig økonomi av slikt..

Nei o_O :( Se svar over.
I tillegg er utbetalingen i permisjonstiden latterlig lav. Har ingen ting med å gjøre hvor mye du har tjent de foregående månedene å gjøre heller, men hvor mye du har betalt i "offentlig helseforsikring" den siste tiden.
Jeg får et minimumsbeløp som er ca 7000 kr i måneden.

Bare klager litt :p
Det er mange ting som fungerer mye mye bedre i Norge, så husk at dere er heldige!
Men vi har bedre vær :D
Synd at dere ikke får mer penger eller lengre permisjon, men liker at dere ihvertfall får bedre vær [emoji2]

Ja, det er stress for de fleste, men så er det viktig å huske på at man har mye lavere utgifter generelt her enn i Norge.
Det meste er jo en del billigere :)
Bra det i det minste :) hvor lenge har dere bodd der?

Ja,skal ha 10 uker ulønnet, og så skal mannen ha sin permisjon :)

hvis vi ikke får barnehageplass fra jan ,så må jeg nok ta ulønnet permisjon til hun får plass i august forhåpentligvis.

Jeg begynte i barnehage da jeg var fem måneder tilbake i '87. Absolutt skeptisk selv om moren min mener jeg ikke tok skade av det og sier jeg slet mer med barnehagebyttet ved ettårsalderen. Litt Tårnfrid-tedenser?

Sikker på at tidlig barnehagestart avhenger veldig av hva slags barnehage det er. Amerikanere pleier vel å sende ungene sine på nursery fra de er seks uker gamle og de vokser jo opp der også. Når det er sagt: Mine barn skal ikke i noen barnehage før den måneden de fyller ett år. Foreldrene mine prioriterte karrieren nok til å dekke for meg også.

Håper på barnehageplass i januar. Går ikke det tar vi begge 50% ulønnet permisjon.

Jeg begynte i barnehage da jeg var fem måneder tilbake i '87. Absolutt skeptisk selv om moren min mener jeg ikke tok skade av det og sier jeg slet mer med barnehagebyttet ved ettårsalderen. Litt Tårnfrid-tedenser?

Sikker på at tidlig barnehagestart avhenger veldig av hva slags barnehage det er. Amerikanere pleier vel å sende ungene sine på nursery fra de er seks uker gamle og de vokser jo opp der også. Når det er sagt: Mine barn skal ikke i noen barnehage før den måneden de fyller ett år. Foreldrene mine prioriterte karrieren nok til å dekke for meg også.

Håper på barnehageplass i januar. Går ikke det tar vi begge 50% ulønnet permisjon.
Her blir det ikke barnehage start før ho er rundt året [emoji846] Men står på venteliste til tross for søskenpri, så spørs om vi får plass, viss vi ikke får plass blir det barnehagestart i august [emoji2]

Skal gå delvis ulønnet, og pappaen skal ha gradert foreldreperm fram til høsten 2018 da ho skal i bhg. Gjorde det samme med storebror og for vår del var det helt supert å ha han hjemme til han var 1,5 :)
Lønner seg også nesten for vår del med tanke på at man slipper bhg-utgiftene og får kontantstøtte :)

Back
Topp