Ukesindikatoren viser ikke stigning...

Da har jeg tatt blodprøve, og vi får svar på hvordan prøven er på torsdag. Legen virket ikke så opptatt av å måle igjen da, så om tallet ikke er så lavt, blir det nok med den ene prøven. Men jeg kommer til å si at jeg gjerne vil ha prøve nr 2 også, da jeg jo vet at jeg har sterke andre g-tester, men lurer på om tallet har stoppet opp på en måte. Og HCG faller vel ikke SÅ fort hvis det er MA? Eller gjør det det? Ville gjerne visst stigningen for å roe meg tror jeg...

Nei, du har rett, hcg stuper nok ikke uansett. Jeg skjønner tankegangen din, trallemamma! Håper legen ikke er kjip på det...

Takk for tips, så på tråden din også. Er vel sjelden man ikke ser noe før så sent?? Du verden, det hørtes jo helt uvirkelig stressende ut, må jo ha vært en veldig berg-og-dalbane følelsesmessig! De fleste ser vel et hjerte som slår før det... Kjenner jeg legen min rett, må jeg nok omtrent tigge meg til å få ta HCG-prøver, så jeg tviler vel på at jeg får UL. Men kommer til å prøve meg uansett, føler det kunne vært godt for meg. Men om det blir som for deg, hmm kanskje jeg angrer siden. Men regner med at du var unntaket.. Vi får se! Godt det endte så bra for deg da! :)

Nei, tror ikke det er vanlig. Håper iallfall ikke det. Men tror kanskje det var en kombinasjon av et dårlig UL apparat og en håpløs gyn som ikke tok seg god nok tid for å se ordentlig og informerte også veldig lite til meg. Hun kikket bare noen sekunder og sa at jeg måtte komme tilbake etter 2 uker. Fikk ikke vite noe mer. Han jeg var hos i går kunne fortelle meg at hun gryn jeg hadde vært hos hadde målt fosteret og at hennes målinger stemte med dagen jeg var der etc, men hun sa bare aldri noe om dette til meg. Snakket veldig dårlig norsk også, så handler sikkert om det også, men ikke akkurat det man trenger når man står i en slik situasjon.

hcg- nivået faller ved uke 10 for så å stabilisere seg på et lavere nivå resten av svangerskapet, men hcg nivået faller ikke så mye at det vil ligge på samme nivå som en som er 2-3 uker!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Kommer ikke det veldig an på hvilken kvinne? hvor mye hcg man startet med, og hvor fort det stiger?? ganske stor forskjell hvis man starter på 1 og at det dobbler seg mellom hvert 3-4. døgn, eller om man starter på 4 og det dobbler seg hvert 2.døgn?? I så fall så vil jo verdien på både 8 og 10 uker være totalt forskjellige.....!

Min var også fortsatt 1-2 idag. En uke etter forrige. Og 3 uker etter EL.
Men min hcg ble målt til 92 igår, så d forklarer ihvertfall den digitale ;)

Stigningen min er isolert sett fin, men tallene er lave likevel. Det betyr enten at jeg er kortere på vei enn jeg tror, el at det ikke er som d skal inni der. Skal på ultralyd 8 oktober. Så blir å vente på den, med mindre jeg skulle begynne å blø før det.

Krysser fingrene for oss!

Min var også fortsatt 1-2 idag. En uke etter forrige. Og 3 uker etter EL.
Men min hcg ble målt til 92 igår, så d forklarer ihvertfall den digitale ;)

Stigningen min er isolert sett fin, men tallene er lave likevel. Det betyr enten at jeg er kortere på vei enn jeg tror, el at det ikke er som d skal inni der. Skal på ultralyd 8 oktober. Så blir å vente på den, med mindre jeg skulle begynne å blø før det.

Krysser fingrene for oss!
Så godt å høre at det har steget da! Får håper du bare er litt kortere på vei enn ventet da :-) Det kan ikke jeg være, er som en klokke, og i tillegg fikk jeg jo tidlig positiv test... Så er superspent og redd for svaret på torsdag...

Back
Topp