Ukesindikatoren viser ikke stigning...

trallemamma

Gift med forumet
På tirsdag, 5+3, viste ukesindikatoren 2-3, og jeg ble litt bekymret. Skrev en tråd om det da. Kjøpte så en test til, og ventet til idag, 6+1. Nå bure den jo i alle fall vise 3+!!! Men det gjorde den ikke......... Den viser fortsatt 2-3... Og alle symptomene mine har blitt borte i løpet av denne uken også... Så da tenker jeg det er på tide å ta en tlf til legen i morgen. Men hva bør jeg "be om"? Ville dere bare spurt hva de anbefaler, bedt om bare HCG-måling, eller bare UL, eller begge deler? Trist nå, tror jeg har mistet... Men da kunne jo kroppen ordnet opp! Har ikke spottet eller blødd en dråpe, og ikke hatt vondt. Leit å tenke på at lille kan være død der inne... Men skjønner ikke at alt kan være i orden heller, uten symptomer OG den testen idag... :-(

jeg ville bedt om begge deler kjære deg. ingen grunn til å "spare på undersøkelsene" dersom det gir deg/ dere mer ro...

krysser fingrene for at det fortsatt er liv inni der.

god klem

Ja, gjør det! Det er bedre å vite... forhåpentligvis er alt OK og du kan roe ned og slappe av. (Men som jeg svarte deg i den andre tråden, det er store forskjeller på hcg verdier og stigning hos hver enkelt kvinne... så jeg håper du er en av de (som meg) som produserer hcg litt langsommere bare.)
Krysser fingrene for deg! :)

Ja, gjør det! Det er bedre å vite... forhåpentligvis er alt OK og du kan roe ned og slappe av. (Men som jeg svarte deg i den andre tråden, det er store forskjeller på hcg verdier og stigning hos hver enkelt kvinne... så jeg håper du er en av de (som meg) som produserer hcg litt langsommere bare.)
Krysser fingrene for deg! :)
Sorry, må rette litt på min egen feil... det var ikke i din tråd jeg svarte i går, men en annen tråd... her kan du ihvertfall lese innlegget jeg skrev, det kan nok passe til deg også! :)

"Det er kjempe individuelt hvor mye hcg vi begynner med når det befruktede egget fester seg, og like individuelt hvor raskt det stiger... Hvis jeg ikke tar feil så er grensen på cb digital for 3+ 2000 i hcg. Selv hadde jeg kun 563 på 21dpo (altså ca 5 uker) og det er jo langt ifra grensen på den digitale. Tror ikke det er noe galt heller, for med vesla hadde jeg 600 og et eller annet i uke 5. (Testet dessuten positivt først på 15 dpo.)
Legen min sier at alt ifra et par hundre og opp til 7000 kan være normalt i uke 5!! Stooore forskjeller med andre ord. Er jo derfor den digitale kun går opp til 3 uker, for noe mer er jo helt umulig. :)
Tror ikke det er noe som helst galt hos deg, men hvis du ønsker, så kan du jo ta en ny test om et par-tre dager igjen. ;)"

Det som er rart da, er bare det ser du, at jeg testet tidlig positivt, bare 3+2! 9dpo... Men takk for svar damer :-) Jeg kan jo ha lavt ja, men om det feks var omtrent 500 5+0, og det dobles hver 48 time, skulle det jo uansett vært over 2000... Har bare en dårlig følelse på det her. En ting er nå at alt er forskjellig fra forrige svangerskap (da hadde jeg alt man kan komme over av symptomer helt fra EL), en annen ting er at jeg nå ikke kjenner NOE! Det jeg hadde har sakte, men sikkert forsvunnet utover i uken... Til og med oppblåstheten er borte... Og den var helt ekstrem med forrige, og nå i begynnelsen var den også ganske på plass... Tviler på legen vil sende meg på UL da, vet ikke helt hva jeg skal si heller. Får se hva de gjør...

Det som er rart da, er bare det ser du, at jeg testet tidlig positivt, bare 3+2! 9dpo... Men takk for svar damer :) Jeg kan jo ha lavt ja, men om det feks var omtrent 500 5+0, og det dobles hver 48 time, skulle det jo uansett vært over 2000... Har bare en dårlig følelse på det her. En ting er nå at alt er forskjellig fra forrige svangerskap (da hadde jeg alt man kan komme over av symptomer helt fra EL), en annen ting er at jeg nå ikke kjenner NOE! Det jeg hadde har sakte, men sikkert forsvunnet utover i uken... Til og med oppblåstheten er borte... Og den var helt ekstrem med forrige, og nå i begynnelsen var den også ganske på plass... Tviler på legen vil sende meg på UL da, vet ikke helt hva jeg skal si heller. Får se hva de gjør...
Uff... skjønner godt at du er litt bekymret. Men kan du ikke få tatt en blodprøve i morgen da? da vet du jo svaret på tirsdag? Også kan du jo (i samråd med legen) bestemme hva dere skal gjøre derifra. Hvis hcg er lav kan du ta en ny måling i løpet av noen dager for å se om det er noen endring, og hvis den er høy og fin, er det jo sikkert ingenting i veien. (Alle svangerskap er jo forskjellige med tanke på symptomer...). Har du time for UL allerede eller, jeg mener, for en tidlig UL, eller skal du egentlig vente til OUL?

Uff... skjønner godt at du er litt bekymret. Men kan du ikke få tatt en blodprøve i morgen da? da vet du jo svaret på tirsdag? Også kan du jo (i samråd med legen) bestemme hva dere skal gjøre derifra. Hvis hcg er lav kan du ta en ny måling i løpet av noen dager for å se om det er noen endring, og hvis den er høy og fin, er det jo sikkert ingenting i veien. (Alle svangerskap er jo forskjellige med tanke på symptomer...). Har du time for UL allerede eller, jeg mener, for en tidlig UL, eller skal du egentlig vente til OUL?
Kommer til å ringe i morgen ja, og i alle fall kreve at de måler HCG.. Har ikke time til tidlig UL nei, tenkte egentlig vente til OUL denne gangen... Får se litt hva de sier i morgen, og hva evt prøver sier da, om jeg likevel bestiller tidlig UL.

Kommer til å ringe i morgen ja, og i alle fall kreve at de måler HCG.. Har ikke time til tidlig UL nei, tenkte egentlig vente til OUL denne gangen... Får se litt hva de sier i morgen, og hva evt prøver sier da, om jeg likevel bestiller tidlig UL.
Lykke til! Håper prøvene gir gode svar. :)

Isj....håper på en litt bedre oppdatering! Jeg hadde nok gjort det samme, tatt en tur til legen og i hvertfall få målt hcg. Masse lykke til!!

Hei! Jeg har akkurat lagt ut en tråd om mine tidlige ultralyder som i grunn bare førte til mer bekymring, men det vet man jo selvsagt aldri. Det er bare så stor forskjell på hvor mye man får sett i starten. Blodprøver gir kanskje et mer klart svar? Ikke vet jeg, men det kan iallfall være greit å vite at om du blir sendt på ultralyd og dere ikke ser det som dere forventer å se, så kan det gå bra likevel:) lykke til i morgen. Håper det viser seg at alt er bra:)

Hei! Jeg har akkurat lagt ut en tråd om mine tidlige ultralyder som i grunn bare førte til mer bekymring, men det vet man jo selvsagt aldri. Det er bare så stor forskjell på hvor mye man får sett i starten. Blodprøver gir kanskje et mer klart svar? Ikke vet jeg, men det kan iallfall være greit å vite at om du blir sendt på ultralyd og dere ikke ser det som dere forventer å se, så kan det gå bra likevel:) lykke til i morgen. Håper det viser seg at alt er bra:)

Takk for tips, så på tråden din også. Er vel sjelden man ikke ser noe før så sent?? Du verden, det hørtes jo helt uvirkelig stressende ut, må jo ha vært en veldig berg-og-dalbane følelsesmessig! De fleste ser vel et hjerte som slår før det... Kjenner jeg legen min rett, må jeg nok omtrent tigge meg til å få ta HCG-prøver, så jeg tviler vel på at jeg får UL. Men kommer til å prøve meg uansett, føler det kunne vært godt for meg. Men om det blir som for deg, hmm kanskje jeg angrer siden. Men regner med at du var unntaket.. Vi får se! Godt det endte så bra for deg da! :-)

Takk for tips, så på tråden din også. Er vel sjelden man ikke ser noe før så sent?? Du verden, det hørtes jo helt uvirkelig stressende ut, må jo ha vært en veldig berg-og-dalbane følelsesmessig! De fleste ser vel et hjerte som slår før det... Kjenner jeg legen min rett, må jeg nok omtrent tigge meg til å få ta HCG-prøver, så jeg tviler vel på at jeg får UL. Men kommer til å prøve meg uansett, føler det kunne vært godt for meg. Men om det blir som for deg, hmm kanskje jeg angrer siden. Men regner med at du var unntaket.. Vi får se! Godt det endte så bra for deg da! :-)

Da har jeg tatt blodprøve, og vi får svar på hvordan prøven er på torsdag. Legen virket ikke så opptatt av å måle igjen da, så om tallet ikke er så lavt, blir det nok med den ene prøven. Men jeg kommer til å si at jeg gjerne vil ha prøve nr 2 også, da jeg jo vet at jeg har sterke andre g-tester, men lurer på om tallet har stoppet opp på en måte. Og HCG faller vel ikke SÅ fort hvis det er MA? Eller gjør det det? Ville gjerne visst stigningen for å roe meg tror jeg...

Bare til opplysning så kan du ikke stole på ukeindikatoren på cb testene. Min venninde fant ut at hun var gravid da hun var 10 uker på vei, ukeindikatoren viste 2-3 uker.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Håper hcg prøver hos legen gir deg positive svar ♡♡ Ikke noe godt å være redd og usikker.

Bare til opplysning så kan du ikke stole på ukeindikatoren på cb testene. Min venninde fant ut at hun var gravid da hun var 10 uker på vei, ukeindikatoren viste 2-3 uker.

hcg begynner å falle fra ca 8 uker så ikke så rart;)

hcg begynner å falle fra ca 8 uker så ikke så rart;)
hcg- nivået faller ved uke 10 for så å stabilisere seg på et lavere nivå resten av svangerskapet, men hcg nivået faller ikke så mye at det vil ligge på samme nivå som en som er 2-3 uker!!

oki da:) har bare hørt om de som må utvanne urin for å få sterkere strek når de er langt på vei:)

Back
Topp