Uker på vei

Jeg tror du da er i den 12 graviduken, ja. Det er i alle fall sånn jeg har forstått det:happy: Siden den første uken du går gravid, når det bare er dager, er uke en.. Om det var forståelig??
Graviduke 1 er fra 0+0 til 0+6.
Uke 2 er fra 1+0 til 1+6 osv..
Du er derfor elleve fullgåtte uker, og er inne i den tolvte uken som gravid.

Men skal jeg si jeg er 11 uker eller 12 uker hvis noen spør?
 
Men skal jeg si jeg er 11 uker eller 12 uker hvis noen spør?
Tror alle ville sagt at du er i uke 11 da :) Regner med det er slik alle regner. Men man kan lett bli forvirret av alt det der :p Det er noen apper som viser det på den andre måten bare.. :)
 
Tror alle ville sagt at du er i uke 11 da :) Regner med det er slik alle regner. Men man kan lett bli forvirret av alt det der :p Det er noen apper som viser det på den andre måten bare.. :)

Er ihvertfall det sykehus og leger her omkring går etter, så det er det jeg forholder meg til.
Babyverden går også etter dette systemet såvidt jeg vet, om man går inn og ser på gravid uke for uke:)
 
Dette blir det mest naturlige. Hvis man er fylt 25 år, så vil man si at man er 25 år, selv om man i teorien har levd i 25 hele år og strengt tatt er inne i sitt 26 år;)
Bare for å gjøre forvirringen komplett;)


Like at du gjør forvirringen min komplett ;)
 
Ja det kan du se, tror noe må ha kortsluttet her... :dead: Det tar vist på hjernecellene å ligge rett ut og spy i 5 uker.... :laughing001
Logikk er ikke min sterke side om dagen heller, for å si det sånn. Gruelig irriterende :)
 
Dette blir det mest naturlige. Hvis man er fylt 25 år, så vil man si at man er 25 år, selv om man i teorien har levd i 25 hele år og strengt tatt er inne i sitt 26 år;)
Bare for å gjøre forvirringen komplett;)
Takk! Der gikk det et lite lys opp for meg! :D Når du sier det slik er det jo ufattelig logisk :)
 
Back
Topp