Dere som gir ukepenger til barn 6-8 år, hvor mye gir dere?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Anbefaler appen "Gimi". Da kan de få oversikt selv over oppgaver de kan gjøre for å tjene opp penger.Installeres på både barnets tlf/nettbrett e.l., og foreldrenes.
11åringen her har sluttet å legge inn ting, hun var ikke så interessert i å tjene penger (hun synes det var mer stas da hun var 8).
Kan du fortelle litt mer om hvordan gimi fungerer? Er det et kort man må kjøpe? Prøvde å se på YouTube, jeg ble likevel ikke noe klokere.
Det kjenner jeg også påNår det gjelder oppgaver som dere betaler for får barns betalt for «vanlige» oppgaver som rydde etter seg, hjelpe til med å dekke på, ta ut av oppvaskmaskin o.l? Eller regner dere det som vanlige oppgaver i en familie og belønner «arbeid» utover dette?
Nå er mine fortsatt små, men kjenner at det sitter litt langt inne å belønne det jeg tenker på som helt naturlige oppgaver man deler på i en familie.
ungene her krangler om hvem som skal gå ut med søpla for meg, spørs hvor lenge det er interessant 
Nå er min liten enda, men jeg kommer ikke til å gi penger per oppgave. Han kommer til å få en sett ukeslønn, om han ikke gjør ting han skal så blir det trekt fra summen.Når det gjelder oppgaver som dere betaler for får barns betalt for «vanlige» oppgaver som rydde etter seg, hjelpe til med å dekke på, ta ut av oppvaskmaskin o.l? Eller regner dere det som vanlige oppgaver i en familie og belønner «arbeid» utover dette?
Nå er mine fortsatt små, men kjenner at det sitter litt langt inne å belønne det jeg tenker på som helt naturlige oppgaver man deler på i en familie.
Samme her.Nå er min liten enda, men jeg kommer ikke til å gi penger per oppgave. Han kommer til å få en sett ukeslønn, om han ikke gjør ting han skal så blir det trekt fra summen.
Jeg forventer at han hjelper til og rydder opp etter seg, og ser ikke poenget med å gi lønn for hverdagslige ting som å rydde, søppel osv.
kommer sikkert litt an på hvordan man har hatt det selv som barn. Hos oss var det forventet at man ryddet etter seg og hjalp til med ting uten å få betalt for det. Men vi fikk ukeslønn
Det kjenner jeg også påungene her krangler om hvem som skal gå ut med søpla for meg, spørs hvor lenge det er interessant
![]()
Nå er min liten enda, men jeg kommer ikke til å gi penger per oppgave. Han kommer til å få en sett ukeslønn, om han ikke gjør ting han skal så blir det trekt fra summen.
Jeg forventer at han hjelper til og rydder opp etter seg, og ser ikke poenget med å gi lønn for hverdagslige ting som å rydde, søppel osv.
kommer sikkert litt an på hvordan man har hatt det selv som barn. Hos oss var det forventet at man ryddet etter seg og hjalp til med ting uten å få betalt for det. Men vi fikk ukeslønn
Samme her.
Når det gjelder oppgaver som dere betaler for får barns betalt for «vanlige» oppgaver som rydde etter seg, hjelpe til med å dekke på, ta ut av oppvaskmaskin o.l? Eller regner dere det som vanlige oppgaver i en familie og belønner «arbeid» utover dette?

Enig. Trykket feil på første i tilfelle du fikk en «liker ikke» notifikasjon, endret det så snart jeg så!Når det gjelder oppgaver som dere betaler for får barns betalt for «vanlige» oppgaver som rydde etter seg, hjelpe til med å dekke på, ta ut av oppvaskmaskin o.l? Eller regner dere det som vanlige oppgaver i en familie og belønner «arbeid» utover dette?
Vi har begynt å øve på at han på 3,5 år skal rydde tallerkenen sin og bestikk, putte maten i matsøpla og sette inn i oppvaskmaskina etterpå. Han klarer det helt fint, og jeg kommer ikke til å begynne å betale han for det når han er eldre. Samme med å rydde opp lekene sine.
Utenom det synes jeg det er vanskelig å se for meg akkurat hvordan det skal bli når han er eldre, men jeg forventer at barna deltar i husholdet uten å få betalt for alt mulig. Har liksom tenkt at de eventuelt kan få en liten ukelønn å feks kjøpe godteri for, men alt annet må gjøres likevel. Om jeg som barn kunne ha valgt å gjøre ting mot penger, ville jeg sannsynligvis ha valgt bare ikke å gjøre noe husarbeid for penger og sparing drev meg ikke så mye![]()
). 4 og 5 åringen hjelper også til. Tenker at dette er vanlige oppgaver de må gjøre alene når de flytter ut en gang i fremtiden og da får ikke en krone for å gjøre det.Helt klart, mine må hjelpe til, ta av bordet etter seg etc, uten at de betales for det. De får ikke faste uke penger heller. Men får noe av og til.Takk for svar. Da er jeg ikke alene om å forvente deltagelse i vanlig husarbeid uten å få betalt.